Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Goeiedag,

Wij hebben sinds kort 2 nieuwe ESX4.1 servers. Momenteel hebben we hier 1 Citrix omgeving op draaien. Deze werkt perfect en kunnen ongeveer 25 gebruikers op inloggen. Deze server bestaat uit een windows 2003 std 32bit omgeving.

Ik ben van plan om de Citrix omgeving in Vmware te clone. Dit heb ik gedaan met behulp van sysprep. Wanneer ik een nieuwe clone omgeving heb moet ik een aantal dingen veranderen binnen Citrix. De STAID(ctxsta.config) en de ServerHost (register). Deze informatie heb ik van Citrix Forum.

Naast de 2 nieuwe ESX servers hebben we ook een fysieke management server. Hier staat "Citrix Acces management Console" op om Citrixservers te beheren. Wanneer ik "run discovery" uitvoer krijg ik heel mooi de nieuwe Citrixserver te zien. Ik kan applicaties aan maken en deze koppelen aan de nieuwe server. Alles werkt tot nu toe. De gebruikers kunnen inloggen en zien geen verschil tussen de bestaande citrix servers.

Wanneer ik echter de aantal gebruikers wil zien op de nieuwe server kijk ik in de map "Servers" en klik ik de nieuwe server aan. Op dit moment gaat het fout. Ik kan geen gebruikers zien. Het lijkt net alsof er niemand op aan het werken is. Wanneer ik echter een applicatie "Bureaublad" bekijk naar de aantal gebruikers zie ik degelijk dat er mensen zijn ingelogd. Als ik een apparte applicatie aanmaak alleen voor de nieuwe server en bekijk hoeveel gebruikers ingelogd zijn krijg ik de volgende melding "An error occurred. Try Performing the task again. If the problem persists, contact support." In eventviewer zie ik geen foutemeldingen terugkomen met betrekking op dit probleem.

Wij maken gebruik van PS 4.5 met hotfix PSE450W2k3R06. Heeft iemand een idee wat ik vergeten ben of moet aanpassen om dit werkend te krijgen?

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Advies voor de volgende keer: je had beter XenAppPrep kunnen gebruiken: http://support.citrix.com/article/CTX116063

Verder ben ik niet echt erg bekend (meer) met PS4.5, sorry.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• Killertjuh
Ik had het gevoel dat Sysprep niet helemaal zijn werk heeft gedaan. Dus ik ben nogmaals opnieuw begonnen met Sysprep. Wanneer ik heb gekozen voor handmatig instellingen start ik de server opnieuw op(Reseal). Maar nu blijft hij hangen op "Please Wait while Windows Prepares to start......"

Ik heb op internet gezocht dat je de hardware niet mag veranderen. Dit is ook niet gebeurd ivm Vmware clone.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sysprep doet ook niks met citrix nee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Killertjuh
Nee dat klopt. XenAppPrep werkt ook niet. Hij wordt wel zichtbaar in de console maar ik zie nog steeds geen gebruikers die ingelogd zijn.

Weet iemand misschien wat ik over het hoofd zie ?

Bericht op hieronder:
Hartelijk bedankt ik zal hier morgen gelijk even naar kijken.
Het volgende heb ik al geprobeerd maar nogmaals niet gelukt:
http://forums.citrix.com/message.jspa?messageID=751060

[ Voor 35% gewijzigd door Killertjuh op 05-05-2011 16:23 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:43
Staat hier niks bij?

http://www.unitek.com/training/citrix/blog/?p=61
Gaat over een oudere versie van ESX maar de rest zal wel hetzelfde zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door m3gA op 05-05-2011 15:53 ]

• Killertjuh
Het is uiteindelijk gelukt. Ik heb in de Presentation server console het voglende veranderd.

(naam Farm) -> eigenschappen -> Zones -> IP uitklappen -> servernaam -> Set Election Preference

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:43
Killertjuh schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:27:
Het is uiteindelijk gelukt. Ik heb in de Presentation server console het voglende veranderd.

(naam Farm) -> eigenschappen -> Zones -> IP uitklappen -> servernaam -> Set Election Preference
Ik kan me weinig voorstellen dat dit er mee te maken heeft.. is het geen toeval?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 13:20

mutsje

Certified Prutser

election preferences hebben er ook niks mee te maken. Daarmee verander je alleen de prefered server die de zaken regelt voor authentication, published apps etc.

• Killertjuh
Wanneer ik deze op default laat staan en ik start de server opnieuw op kan ik niks meer zien. Wanneer ik deze zet op preferred. Dan werkt hij wel.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je had dus 1 Citrix server? Dus die was ook de datastore van de hele farm? Access MDB bestand of SQL?

Je clone moet toch gewoon een 2de server in je farm worden? Dan zou ik deze afmelden bij de farm en daarna opnieuwe aanmelden in de farm. Het is niet zo raar dat momenteel de boel van slag is, qua rollen etc.

This footer is intentionally left blank

• Killertjuh
Nee, Wij hebben 1 Citrix server in Vmware draaien en 3 fysieke servers. Deze fysieke servers gaan weg en alles wordt virtueel. Ik heb een clone gemaakt en opnieuw ingesteld.

Nu ik een clone heb gemaakt maak ik de eerste citrix server als data collecter. Want deze stond ingesteld op een fysieke server. Het opnieuw joinen van een Farm heb ik al meerdere keren gedaan met chfarm. Ook dit had weinig effect.
Pagina: 1