Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Het klink misschien raar, maar is het mogelijk om het os systeem van synology nassen in vmware te krijgen zodat deze hierin kan draaien.
Ik heb al geprobeerd om het .pat bestand uit te pakken en dit over verschillende manieren in vmware te krijgen maar ik weet de weg niet meer.

Is er misschien iemand met veel linux kennis die dit wel voor elkaar weet te krijgen die zou ik zeer dankbaar zijn.

Ik hoor graag van jullie.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik gok van niet aangezien deze "firmware" dan wel op Linux gebaseerd is maar de hardware die je VM emuleert gaat echt niet samenwerken.

Waarom zou je uberhaubt een virtuele Synology willen hebben? als het voor de software is dan zijn er legio alternatieven voor zou ik zo denken.

https://discord.com/invite/tweakers

• Kavaa
redfoxert schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:50:
Ik gok van niet aangezien deze "firmware" dan wel op Linux gebaseerd is maar de hardware die je VM emuleert gaat echt niet samenwerken.

Waarom zou je uberhaubt een virtuele Synology willen hebben? als het voor de software is dan zijn er legio alternatieven voor zou ik zo denken.
Wat voor alternatieven zou je gebruiken dan want ik wil eigenlijk een alles in 1 boxje wat niet veel gebruikt maar wel alles kan webserver smb ftp enz enz dit vervolgens eerst testen in vm en dan fysiek

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je een NAS wil bouwen onder VMware, dan had je http://www.vmware.com/app...directory/cat/0?k=nas&c=0 even kunnen bekijken?

En ja, ik denk niet dat je een custom firmware werkend gaat krijgen op een ander platform met andere hardware. Net zoiets als vragen om, bijvoorbeeld, de firmware van je Android-telefoon "even" te draaien op een Medi8or mediaplayer...

Als je een alles-in-1 alternatief zoekt, waarom niet aan de gang met een Linux-distro zoals Debian of Ubuntu? Hiervoor zijn tientallen zo niet honderden tutorials te vinden hoe je er een webserver, fileserver, etc van maakt.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2011 10:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kavaa
MAX3400 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:54:
Als je een NAS wil bouwen onder VMware, dan had je http://www.vmware.com/app...directory/cat/0?k=nas&c=0 even kunnen bekijken?

En ja, ik denk niet dat je een custom firmware werkend gaat krijgen op een ander platform met andere hardware. Net zoiets als vragen om, bijvoorbeeld, de firmware van je Android-telefoon "even" te draaien op een Medi8or mediaplayer...

Als je een alles-in-1 alternatief zoekt, waarom niet aan de gang met een Linux-distro zoals Debian of Ubuntu? Hiervoor zijn tientallen zo niet honderden tutorials te vinden hoe je er een webserver, fileserver, etc van maakt.
ik wil het testen in vmware en daarna fysiek bouwen ik zag net al iets van webmin? zou dit wat zijn in combo met ubuntu?
Ik wil dus hoofdzakelijk een snelle webserver (liefs apache), met FTP SMB voor windows netwerk en evnt NFS, evnt downloadserver (sabnzbd)

• MAX3400

MAX3400

Waarom zou Webmin wat zijn? Als in; het is niet meer en niets minder dan een relatief buggy beheer-overlay voor het onderliggende OS en draaiende daemons etc.

Verder zeg je Apache; waarom dat en waarom niet lighttpd of nginx? Mijn ervaring is namelijk niet altijd dat Apache snel is maar "snel" is natuurlijk maar net wat je ervan verwacht of hoe druk de machine belast wordt of hoe efficient de code is.

Vragen, vragen, vragen...

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2011 11:07 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het antwoord op je orginele vraag, is nee. VMWare werkt met voor het virtualiseren met de x86 instructies (en de VT-extensies e.d.) en is niet gemaakt om een andere architectuur te emuleren. De synology is volgens mij een ARm architectuur, en in VMWare kun je dat dus niet draaien.
Ik zou eerder naar Qemu o.i.d. kijken, die kan wel een processor emuleren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

u_nix_we_all schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:10:
De synology is volgens mij een ARm architectuur, en in VMWare kun je dat dus niet draaien.
Synology maakt gebruikt van meerder achitecturen.
Een deel van de nassen hebben aan arm, een deel heeft een powerpc, de topmodellen hebben een atom.
http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have

[ Voor 10% gewijzigd door job op 04-05-2011 11:13 ]

• Kavaa
u_nix_we_all schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:10:
Het antwoord op je orginele vraag, is nee. VMWare werkt met voor het virtualiseren met de x86 instructies (en de VT-extensies e.d.) en is niet gemaakt om een andere architectuur te emuleren. De synology is volgens mij een ARm architectuur, en in VMWare kun je dat dus niet draaien.
Ik zou eerder naar Qemu o.i.d. kijken, die kan wel een processor emuleren.
En die zou misschien wel de synology software kunnen emuleren

• Kavaa
MAX3400 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:07:
Waarom zou Webmin wat zijn? Als in; het is niet meer en niets minder dan een relatief buggy beheer-overlay voor het onderliggende OS en draaiende daemons etc.

Verder zeg je Apache; waarom dat en waarom niet lighttpd of nginx? Mijn ervaring is namelijk niet altijd dat Apache snel is maar "snel" is natuurlijk maar net wat je ervan verwacht of hoe druk de machine belast wordt of hoe efficient de code is.

Vragen, vragen, vragen...
Klopt, waarom ik dit wil is om alles snel te beheren en niet in codes hoef te knutselen.
En ja welke servers dan ook maakt eigenlijk niks heb mu server2003 met apache maar das ook een test omgeving.

wat ik wel zeker nodig heb zijn de vhosts.

• MAX3400

MAX3400

djkavaa schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:20:
[...]

Klopt, waarom ik dit wil is om alles snel te beheren en niet in codes hoef te knutselen.
Vergeet het dan maar... Webmin is een beheertool en zal zeker niet het werk uit handen nemen om in code bepaalde configuraties, permissies, installaties en dergelijke uit handen te nemen.

Begin anders eens met een Ubuntu en een GUI eroverheen (GNOME of KDE) om te kijken of een gedeelte via de GUI kan en de rest via handmatig klopwerk. Lukt dat niet, dan weet ik niet of *nix het geschikte OS is voor je om virtueel (en later fysiek) je wensen te realiseren.

• u_nix_we_all
  • Niet online
djkavaa schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:19:
[...]

En die zou misschien wel de synology software kunnen emuleren
Volgens mij snap je het niet helemaal: De software hoef je niet te emuleren, de hardware wel, als dit een andere architectuur heeft. Misschien kan dit met Qemu, maar (nofi) ik ben bang dat dat te hoog gegrepen is, ikzelf zie daar al allerlei valkuilen (image van nas afhalen, in qemu zetten, bootstrappen, verschillen in ge-emuleerde hardware en synologie, etc). Best een uitdaging als je dit zou willen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 22:08

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Aangezien niemand anders andere opties aandraagt..
Probeer de volgende eens
Freenas
http://www.freenas.org/features
of Amahi
http://www.amahi.org/

Persoonlijk zou ik voor Freenas gaan, is wat simpeler, Amahi heeft wat meer opties
Van Amahi weet ik dat t via een VM werkt, Freenas waarschijnlijk ook
beide kan je managen via een web pagina

-=edit=-
MAX4300 heeft idd een punt

[ Voor 30% gewijzigd door Mr_Gee op 04-05-2011 11:29 ]

Proffesioneel Platzak

• MAX3400

MAX3400

Mr_Gee schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:27:
Aangezien niemand anders andere opties aandraagt..
...
-=edit=-
MAX4300 heeft idd een punt
MAX3400 in "synology DSM in vm ware"

Heb ik nu 2 punten? ;)

• Kavaa
Oke dan weet ik denk ik wat me te doen staat, laatste vraagje dan er zijn geen kant en klare osen die dit kunnen of iets dergelijks?

• MAX3400

MAX3400

djkavaa schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:44:
Oke dan weet ik denk ik wat me te doen staat, laatste vraagje dan er zijn geen kant en klare osen die dit kunnen of iets dergelijks?
Apache en sabnzb zijn nou niet 1-2-3 standaard features in een OS, dus het antwoord lijkt me: nee. :)

• Kavaa
Duidelijk maar enig andere webserver met ftp enz. en sabnzbd is downloaden en installeren:P

• MAX3400

MAX3400

djkavaa schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:47:
Duidelijk maar enig andere webserver met ftp enz. en sabnzbd is downloaden en installeren:P
Sorry, verwacht je nou echt kant & klare antwoorden? Die zijn er niet mede omdat er een gebrek is aan specificaties van jouw kant, je ervaring en bedoeling om een bepaald OS te gaan gebruiken, de belasting & gebruiksfrequentie die je gaat verwachten etc.

Je zal toch echt zelf het e.e.a. moeten gaan lezen, kijken, testen, installeren, configureren voordat je denk "he, die en die applicatie op dat OS bevalt me wel" maar aangezien je "denkt" aan een *nix-Os van een Synology en later roept dat je al Server 2K3 hebt, helpt niet echt mee om een keuze te motiveren/beargumenteren van mijn kant.

• Kavaa
MAX3400 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:50:
[...]

Sorry, verwacht je nou echt kant & klare antwoorden? Die zijn er niet mede omdat er een gebrek is aan specificaties van jouw kant, je ervaring en bedoeling om een bepaald OS te gaan gebruiken, de belasting & gebruiksfrequentie die je gaat verwachten etc.

Je zal toch echt zelf het e.e.a. moeten gaan lezen, kijken, testen, installeren, configureren voordat je denk "he, die en die applicatie op dat OS bevalt me wel" maar aangezien je "denkt" aan een *nix-Os van een Synology en later roept dat je al Server 2K3 hebt, helpt niet echt mee om een keuze te motiveren/beargumenteren van mijn kant.
Excuus Server 2003 draait bij mij als server voor AD en DNS en DHCP.
en voor te testen Apache en ftp server.

Wat ik gewoon wil is een os die ik kan draaien op een dual core atom met ong 2 gb ram.
En dan daar de webserver op draaien welke dan ook als deze maar vhosts heeft ftp sever. Sabnzbd dan los.
En als het linux is dat deze goed met de SMB (windows sharing) overweg kan.
Eventueel NFS voor VMWARE ESX is ook geliefd

Is het nu wat duidelijker:$ :)

• u_nix_we_all
  • Niet online
djkavaa schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:00:
[...]
Is het nu wat duidelijker:$ :)
Iets duidelijker inderdaad. Wat dan weer niet zo duidelijk is, is wat je zelf al gevonden hebt. Met de wensen die je hebt kun je zo aan de gang met het al genoemde FreeNAS, of Ahavi (en die kun je ook best in een vmware-omgeving uitproberen)

Succes !

• Kavaa
u_nix_we_all schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:04:
[...]

Iets duidelijker inderdaad. Wat dan weer niet zo duidelijk is, is wat je zelf al gevonden hebt. Met de wensen die je hebt kun je zo aan de gang met het al genoemde FreeNAS, of Ahavi (en die kun je ook best in een vmware-omgeving uitproberen)

Succes !
Laat ik het zo zeggen dan ik heb pfsense en freenas freenas heb ik in vroegere tijd gehad :P VMBO (2 jaar terug) Was te doen maar ik mis nu toch de webserver enz. en pfsense heb ik draaien op een camping in de buurt en deze zorgt voor internet verkeer op de camping met 2 acces points en user login portal dus zowiets werkt perfect.
Maar misschien wil ik te veel in een box en dat Ahavi heb ik al eens mee gestoeid das met fedora toch? maar hier hing ik al vast bij het installeren O+

Pagina: 1