Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

saldo alert applicatie maken

Pagina: 1
Acties:

• gwie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-11 22:52
Hallo allemaal,

Ik zou graag een applicatie maken die mij een melding geeft via e-mail of gewoon op mijn bureaublad wanneer er iets veranderd aan mijn saldo op mijn bankrekening.
Ik bankier op dit moment bij de ing en ik heb via hen alleen de mogelijkheid sms-alerts in te stellen, dit kost echter wel wat geld waardoor ik nu nog liever handmatig inlog om te kijken of er iets veranderd is.

Bij de ing kun je gelukkig wel simpel inloggen met alleen een gebruikersnaam en wachtwoord, waardoor deze applicatie volgens mij wel simpel te maken is.

Het probleem is dat ik alleen basisverstand heb van html en ik dus niet zou weten waar ik moet beginnen. Is het makkelijker om iets te maken dat automatisch iedere minuut inlogd en me dan een mail stuurt, of is het makkelijker om dan een melding op mijn bureaublad te ontvangen en waarmee zou ik het moeten maken( php, javascript c# )?
Wat raden jullie aan?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee hoe de ING werkt maar bij mijn ABN kan ik een saldo-overzicht downloaden in CSV... Mogelijk dat die te parsen is en dan kijken of er iets is bijgekomen of afgegaan.

Ik raad liever aan om het niet te doen; als de kennis al ontbreekt over welke taal of manier van aanpakken, dan kan dit wel eens een langdurig klusje worden. ;) Vraag me trouwens ook af of de ING wel zo blij wordt van een account wat elke x minuten inlogt; bel ze even of je zoiets kan/mag maken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien een beetje kort door de bocht, maar ik raad je aan om dit niet te doen voor je heel goed weet wat je doet. Basisverstand van alleen html is veel te weinig om dit ook maar te overwegen. Ga eerst jezelf zeg een jaar lang verdiepen in en veel oefenen met %taal% voordat je overweegt te koppelen met een bank.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:40
Heb ff snel gezocht en er is al iemand die dit met php gemaakt heeft, misschien kan je hier wat mee
Maybe, just maybe, someone cares.: ING saldo ophalen met PHP

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Marc3l schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:47:
Heb ff snel gezocht en er is al iemand die dit met php gemaakt heeft, misschien kan je hier wat mee
Maybe, just maybe, someone cares.: ING saldo ophalen met PHP
Nice find... Om te testen, is er natuurlijk wel een machine/omgeving nodig met een zeer recente PHP-versie en curl erbij. Wellicht leuk om te proberen onder XAMPP?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gwie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-11 22:52
Okay,

bedankt voor het snelle antwoord.
Lijkt er dus op dat het niet erg makkelijk is voor een noob om zoiets in elkaar te sleutelen, daarbij komt nog eens het gezeik wat het kan opleveren als de ing het niet zo leuk vind dat ik iedere minuut inlog.

Dan maar wachten totdat iemand anders met meer skillz dit ontwikkeld en wil delen.

Van mij mag er een slotje op!

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
gwie schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:26:
Okay,

bedankt voor het snelle antwoord.
Lijkt er dus op dat het niet erg makkelijk is voor een noob om zoiets in elkaar te sleutelen, daarbij komt nog eens het gezeik wat het kan opleveren als de ing het niet zo leuk vind dat ik iedere minuut inlog.

Dan maar wachten totdat iemand anders met meer skillz dit ontwikkeld en wil delen.

Als je het zo makkelijk opgeeft zal 't nooit lukken. Het zal niet van vandaag op morgen zijn, maar het is zeker haalbaar. Bestel een boek lees het eens door, kijk na het lezen nog eens naar het script probeer te snappen wat er staat, pas het aan, en kijk wat er gebeurt. Ga zelf aan de slag en maak wat je wilt. Maar voor je begint test het eerst lokaal, als je ongewild in een oneindige lus terechtkomt heeft niemand er last van.

Edit:
Download iets als xampp zit apache, php en mysql kant en klaar voor je in (alles wat je nodig hebt om te beginnen, althans server side, je code zelf moet je nog wel maken), gebruik een ide (om je code te maken) iets als netbeans (of iets lichters, phped, notepad++, programmer's notepad, ...) en kijk uit naar versiebeheer (git, svn (bvb projectlocker), ...) alhoewel dat laatste misschien geavanceerd is om te beginnen. Dat zorgt ervoor dat je kunt terugkeren naar een vorige versie als je iets verknalt.
Edit 2:
Na het lezen van een post hierboven ging ik van php uit, na 't lezen van de ts wil ik toch nog eens zeggen dat er nog meer bestaat. php is misschien wel het makkelijkste om mee te beginnen, maar het zit nogal krom in elkaar als je later nog iets anders wil maken zul je tegenkomen dat dingen stricter/strenger in elkaar zitten, wat misschien verwarrend kan overkomen. Het is maar net wat je ambities zijn

[ Voor 36% gewijzigd door Precision op 04-05-2011 18:23 ]

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gwie schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:26:
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

Verder: Lees ook even Waar hoort mijn topic?
SEA >> PRG

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Overigens, en dat heeft volgens mij al meedere keren hier op Tweakers.net tussen het nieuws gestaan (ik zal even zoeken), is het bij de ING niet toegestaan om gegevens van Mijn ING ergens anders te gebruiken dan op mijn ING. Dus tenzij je deze applicatie echt puur voor jezelf maakt (en zelfs dat zou ik zelf niet doen, i.v.m. veiligheid) denk ik niet dat het mogelijk is (legaal).

offtopic:
Blij dat er nog geen slotje op zit!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 19:37 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Een andere makkelijke oplossing om snel je saldo op te halen, is ING Buddy. Dit geeft je een contactpersoon in je Live Messenger waarmee je snel je saldo kan opvragen via korte chat-commando's.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Mocht je zoiets doen wees dan wel zeker dat je alle aanvragen verstuurt via HTTPS!

Verwijderd

Waar het op neer komt: leer een programmeer taal, leer over HTTP/HTTPS en ga dan pas met zo'n applicatie aan devslag. Niet om je te ontmoedigen natuurlijk (het is een mooi einddoel en goede motivatie), maar het is wat complexer dan simpele html :)
Pagina: 1