Aanschaf Imac \ Opties.

Pagina: 1
Acties:

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-01 21:16
Tweakers,

Al vele jaren kijk ik mee op dit forum naar al het Apple moois, maar nu gaat het er toch van komen dat ik er eindelijk zelf eentje ga aanschaffen. Qua specificaties ben ik er nog niet helemaal uit maar dat komt wel goed. Nu loop ik echter tegen het volgende aan, ik zelf wil graag OSX uit proberen maar mijn vriendin is hier minder enthousiast over. Het is de bedoeling om de huidige pc te vervangen voor een Imac echter gebruikt zij deze redelijk vaak voor wat algemeen werk ( denk aan internet \ office \ email )

Via internet heb ik begrepen dat het mogelijk moet zijn om een dual boot te maken met osx \ win 7. Nu is mijn vraag hoe ziet dit er precies uit? Moeten er dan nog speciale handelingen worden verricht tijdens het opstarten om in Windows te kunnen booten? Het gaat er voor haar om dat het gewoon moet werken " as is " en niet extra handelingen of opties.

Functioneert deze Windows 7 daarna zoals op een Windows pc? Of zijn er dan nog dingen die bv niet werken? Verder kijkt ze af en toe wel eens een serie op de tv door middel van de computer. Is dit nog steeds mogelijk via de Imac? ( displayport naar hdmi neem ik aan dan )

Mocht het niet toe gestaan zijn om hier een topic voor te openen mijn excuses. :)

Alvast bedankt voor de antwoorden!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-01 16:23

Pat-Juh

Patrick

Als ze om kan gaan met Windows 7 kan ze dit ook met OS X :). Het werkt erg makkelijk dus dat gebrek aan enthousiasme zal snel verdwijnen denk ik ;).

Je kan er inderdaad altijd nog Windows 7 (naast) zetten. Je installeert deze eenmaal via de "BootCamp" assistent en dan kan je de opstart schijf ook instellen, OS X of windows... Standaard staat het ingesteld dat je de ALT/Option knop moet indrukken om de opstart schijf te selecteren.

Displayport (en de nieuwe Thunderbolt aansluiting ook) kan gewoon dmv een verloop kabel/adapt naar HDMI omgezet worden, inc geluid.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Internet/office/email werkt prima op een Mac. Het is geen middel-eeuws apparaat ofzo :P

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-01 21:16
Bosmonster schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:42:
Internet/office/email werkt prima op een Mac. Het is geen middel-eeuws apparaat ofzo :P
Dat bedoel ik ook zeker niet maar ze is redelijk vertrouwd met hoe Windows werkt ( ook qua programma’s en dergelijke ) en wil niet gelijk in één keer alles opnieuw moeten " leren " :) Gaande weg zal ze ook zeker op OSX over stappen daar ben ik van overtuigd!

[ Voor 8% gewijzigd door Timv37 op 04-05-2011 10:46 ]

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Timv37 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:45:
[...]

Dat bedoel ik ook zeker niet maar ze is redelijk vertrouwd met hoe Windows werkt ( ook qua programma’s en dergelijke ) en wil niet gelijk in één keer alles opnieuw moeten " leren " :) Gaande weg zal ze ook zeker op OSX over stappen daar ben ik van overtuigd!
Afhankelijk van welke programma's ze gebruikt zijn er zelfs geen of heel weinig nieuwe dingen te leren. Alle populaire browsers behalve IE zijn beschikbaar voor OS X, dat zal dus geen probleem zijn. Als ze op dit moment MS Office gebruikt dan kan ze net zo goed overweg met de Office for Mac variant.
Geen idee wat ze gebruikt voor haar mails, maar de app Mail is bijzonder eenvoudig om te gebruiken en komt qua interface nogal goed overeen met andere populaire mailapps.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Zo te lezen gaat het je vooral om het ook kunnen draaien van de Windows programma's waar geen OSX alternatief voor bestaat of simpelweg omdat je vriendin de Windows variant prettiger vindt. Op een iMac raadt ik je dan Parallels aan. Dat is een pakket wat een vituele Windows omgeving op je OSX draait en doet dit dusdanig goed en snel dat je er weinig problemen mee zal hebben. Groot voordeel is dat je gewoon onder OSX kan blijven werken en tegelijkertijd een Windows programma kan starten, geen bootcamp nodig. Nadeel is, voor spelletjes en programma's die echt zwaar zijn, is het te traag. Echter, zaken als MS Office for Windows werken als een trein.

Zie: http://www.parallels.com/...L_BhcX3zagCFQaFDgodCkkzhA

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Timv37 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:45:
[...]

En ik kan je uit ervaring vertellen dat als je er Windows op zet, ze die overstap nooit gaat maken.

Een beetje druk en ze is binnen een week verknocht aan OS X ;)

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
gewoon cold turkey stoppen met Windows ;)
...dan ben je binnen 2 dagen gewend aan OSX

* funk-e spreekt uit ervaring omdat hij 2 jaar geleden in dezelfde situatie zat met zijn vriendin.

Laat haar vooral de howto filmpjes van Apple zien (zijn te vinden als video-podcasts in iTunes)

...less is more

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:08
funk-e schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:32:

* funk-e spreekt uit ervaring omdat hij 2 jaar geleden in dezelfde situatie zat met zijn vriendin.

Laat haar vooral de howto filmpjes van Apple zien (zijn te vinden als video-podcasts in iTunes)
Mee eens.. Mijn zusje wou 4 jaar geleden een witte MacBook 'omdat ie zo mooi was' :P, of ik er dan wel Windows op kon zetten.. Heeft ze 2 dagen gebruikt en is daarna overgegaan op Mac, nooit meer Windows gebruikt.. Ze is nu alweer aan het sparen voor een MacBook Air :)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

Exirion

Gadgetfetisjist

funk-e schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:32:
Zo is het bij mij en later bij mijn vriendin gegaan. Ik heb de eerste Mac Mini gekocht om een beetje OSX te proberen en al snel raakte ik m'n PC niet meer aan. Later een iMac gekocht en toen raakte m'n vriendin vanzelf geinteresseerd. Op en gegeven moment zat ze voor de zoveelste keer te klagen over Windows en heeft ze in de week voor het afronden van haar afstudeerscriptie ook een iMac gekocht. Ze is sindsdien helemaal op OSX over.

Regelmatig heb ik Linux of Windows nodig (ik vooral voor ontwikkeltools die alleen onder Linux/Windows draaien) en daarvoor gebruik ik VMWare Fusion (bestel die online in de US, veel goedkoper...). Dat draait zo goed dat ik m'n triple-boot eruit heb gegooid en Windows 7 en Ubuntu gewoon alleen nog in VMWare draai. Je kunt zelfs je applicaties/vensters in Windows/Linux als losse applicaties/vensters op je OSX desktop laten zien zodat het net is alsof het gewoon OSX apps zijn. Werkt in de praktijk erg fijn als je veel werk tegelijk in meerdere OS'en doet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1