• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09-2025
Nog steeds ben ik bezit van een Philips 66cm CRT.
Tijd voor iets anders nu. ;)

Ik ben op zoek naar een TV voor voornamelijk voetbal, series en (DVD en BR) films.
Woonkamer die redelijk verduisterd kan worden. Verder afstand tot TV ongeveer 3 meter.
Budget is ongeveer €1200,-.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen 42" of 46/47" TV's (lastig).

Daarnaast en daar kan ik weinig over vinden vind ik het belangrijk dat ik voetbal kan kijken zonder dat ik me stoor aan het beeld (geen smooth motion). Mijn ouders hebben een Samsung LCD en daar kan ik echt geen voetbal op zitten kijken, geen gezicht die ghosting (wazig beeld bij pannen enzo). Dit is trouwens een Full HD tv met Full HD ontvanger.

Zelf ben ik aan het kijken naar de Panasonic VT20, G30, ST30 (Plasma). De Samsung D65xx serie (LED). En LG LW570s en LX9500 serie (LED).

Diverse van deze TV's heb ik al bekeken bij de bekende Electro winkels. Echter nergens krijg ik een echt goede indruk van de prestaties bij bijvoorbeeld voetbal.

Voetballiefhebbers die ervaring hebben met bovenstaande modellen. Willen jullie de ervaringen met mij delen zodat ik een goede keus kan maken? Thanks! :)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
De meeste winkels (BCC althans) hebben demo materiaal (zowel in SD als in HD) liggen met daarop voetbalbeelden. Dan kun je mooi vergelijken.

• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09-2025
bram1984 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:54:
De meeste winkels (BCC althans) hebben demo materiaal (zowel in SD als in HD) liggen met daarop voetbalbeelden. Dan kun je mooi vergelijken.
Echter bij onze BCC (Den Bosch) hebben ze geen van deze modellen staan (alleen VT20). :|
Waarom hebben wij ook geen MM of Saturn hier. :?

Er zijn hopelijk mensen die ervaring hebben met deze TV's icm voetbal kijken en deze willen delen.
Voor eventuele andere alternatieven sta ik ook open.

[ Voor 16% gewijzigd door Sportsshooter op 04-05-2011 11:27 ]

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08-2024

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Het blijft ook een lastige keus.
Voor een vloeiende beeldovergang lijkt de voorkeur uit te gaan naar Plasma vanwege de hoge verversingsfrequentie. Nadeel van plasma (vind ik) zijn de wat donkerder kleuren.
Zelf vind ik de wat scherpere beeldkwaliteit mooier en dn kom je toch uit bij LCD-LED.

Van Panasonic is onlangs de LED variant TX-42LE30 uitgekomen. Qua specificaties lijkt me die erg goed, maar ik heb 'm nog nergens 'live' bekeken.

Als je 3 meter van je TV afzit zou ik persoonlijk niet voor 46 inch gaan. Lijkt me wat overkill. 42 inch lijkt me dan meer dan genoeg.

Vreemd overigens dat ze in Den Bosch (en omstreken) geen MediaMarkt hebben. Bij BCC is er inderdaad vaak veel minder vergelijkingsmateriaal.

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.