Modal windows iframe content

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:28
Ik ben bezig met een pagina waar info wordt getoond in een modal window, zoals FancyBox of nyroModal.

De bedoeling is dat een formulier wordt getoond, en wanneer je het formulier post, blijft 'ie nog in de modal window. Prima. In testcases (en demo's) werkt 't prima. Nou heb ik 't verwerkt in mijn pagina. Als test heb ik er google.com in gehad, ik kan gewoon navigeren in Google en andere pagina's (bijv tweakers) binnen dit iFrame.

Nou komt het: Als ik een pagina binnen mijn eigen domein wil tonen, opent hij de pagina in het modal window, als ik op een link klik of een formulier verzend, opent de volgende pagina niet in het iframe, maar gewoon een nieuwe pagina. Als ik tweakers of elke willekeurige externe website open in het modal-window, werkt 't en blijft de pagina gewoon binnen de modal window en kan ik naar andere pagina's binnen het modal window.

Heeft iemand dit eerder gehad? Ik snap d'r niks van.

Geprobeerd: andere modal windows - maakt niet uit, zowel Fancybox als nyromodal doen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

Acid_Burn

uhuh

Hoe wordt er naar een andere pagina gegaan in je modal windowtje? standaard a tags of javascript? Geef je mischien een target op bij je a tags?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
Nope, gewoon linkje. Zonder target.

<a href="http://www.tweakers.nl/">klik</a> werkt. Kan gewoon navigeren binnen tweakers

<a href="http://www.domein.nl/hopla/">klik</a> is lege html pagina met een linkje erin - pagina opent, klik in op 't linkje, wordt die pagina geopend in mijn browserwindows ipv modal.

Huh?

[ Voor 80% gewijzigd door juiced01 op 04-05-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Ergens zal iets zitten dat de target manipuleert. Zonder code is het enigszins koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Waarschijnlijk inderdaad een script of iets wat je target="" veranderd. Of anders misschien:
code:
1
<base target="_blank" />

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Of misschien een javascript dat checked of je in een frame zit en dan uit het frame breekt. Probeer eens te linken naar een basic leeg htmletje op je site, dus zonder javascripts etc erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
Jep, dat heb ik. En nog gaat 'ie naar een nieuwe pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Post anders eens een linkje naar zo'n - volgens jou - lege pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

En als je linkt naar een gewone text file (test.txt bijvoorbeeld). Opent die dan ook on-top? Zo ja, dan zit er echt wel iets in de pagina die er naartoe linkt i.p.v. de pagina waar je naartoe linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
Ik heb even mijn zelfde testcase op een ander domein gezet en 't werkt. Kijk, lege bestandjes: http://juistja.nl/test/testen.html Op dit domein werkt het zoals je ziet.

Ik maak in mijn project - waar ditzelfde niet in werkt, ander domein ook - gebruik van CodeIgniter, zou het daar iets mee te maken hebben? Ik heb de htaccess al eens leeggehaald, maar helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Een url waar het wel werkt is niet zo zinvol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
Hier een link waar 't niet werkt: - niet meer van toepassing -

[ Voor 102% gewijzigd door juiced01 op 04-05-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Werkt hier gewoon in FF 3.6.17, IE 8 en IE7
In Chrome 11.0.696.60 zie ik idd een probleem.

Daarnaast zit die extra content helemaal niet in een iframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
Er is een verschil in www. en zonder www.

http://juistja.nl/test/testen.html Werkt

http://www.juistja.nl/test/testen.html werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
De link voor de popup verwijst naar het www. domein. Vanaf het domein zonder www denkt nyromodal dus dat het een externe site is (vanwege verschil in subdomein) en opent deze link in een iframe. Links in iframes blijven in dezelfde iframe navigeren, tenzij deze een _parent target oid hebben.

Vanaf het domein met www is dit een interne link en laadt nyro deze content niet in een iframe, maar in platte html. Links vanuit platte html navigeren in hun eigen parent window, wat hier dus in weze gebeurt.

Edit: verklaring aangepast.

[ Voor 33% gewijzigd door Flowmo op 04-05-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
Ah ja, is dat te wijzigen? Op www weghalen, dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Geen idee, dan zou je docs van nyromodal erop na moeten slaan om te kijken of er een optie is om interne links ook in iframes te openen.
Pagina: 1