eee 901 ssd upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Sypho
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-01-2025
goede avond

ik heb dus een eee 901 netbook. en ben er heel blij mee.buiten de maar 8 gig ssd voor alles op de netbook :p

nu ik wil wel de ssd vergroten het is een pcix aansluiting, met wel plek voor een 2.5 inch maar dan moet ik dremelen ,geen zin in.

ik heb me al dood gezocht op de lokale pc dealers hun site's ,maar niks enkel pcix voor in desktop.
weet er iemand waar ik een ssd latje kan kopen voor mijn eee 901?

ik woon in de buurt van sint niklaas ,wil liefst een lokale dealer opzoeken en het afhalen ipv van internet site bestelen en betalen met bank en dan nog moete w8 op leveren.

dus al iemand iets weet ? thx op voorbaad

Verwijderd

Weet je zeker dat het pci-e is, en geen mSATA?

Om de opslag te vergrote is een SD kaart overigens een beter idee. Dat kost een stuk minder.

• Sypho
het ziet er als deze aansluiting uit http://www.memoryc.com/st...ataminipciedellmini9.html

dus kun je me tegenbewijzen ? de eee 901 komt wel uit nederland maar ikzelf woon in belgie ,mss dat dit verschil geeft ?

ik wil alle sinds een latje en niet zo'n 2.5 inch

is er anders een manier te vinde om zeker te zijn ?

en ook ik ben niet bang om tot in nederland te rijden voor een latje :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sypho op 04-05-2011 00:13 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetfolder.com/wp-content/uploads/2009/09/toshiba-msata.jpg

Spot de verschillen met minipci-e:

Afbeeldingslocatie: http://pc-level.com/wp-content/uploads/2009/09/intel-mini-pci-e.jpg

Nee, minipci-e en msata zijn niet compatibel. Je kan het beste kijken wat er op dit moment in zit en adhv het typenummer opzoeken of met minipc-e of msata is, ik gok op minipci-e, msata bestaat nog maar kort.

• Sypho
ik zie het verschil tussen alle 3 enkel tussen minipci-e en msata niet.

op het internet vond ik altijd minipci-e en ik vermoed aangezien ik het juist heb nageken gaat het minipci-e zijn.

dus enig idee waar ik 32 of 64 gig kan vinden ? nederland of belgie ?

toch leuk hoeveel aansluiting de laatste jaren zijn bijgekomen :p

Verwijderd

In de pricewatch misschien, maar volgens mij kost een 32GB al snel €80 vanwege de lage volumes die worden verkocht van dit soort kaarten. Niet echt lonend als je het mij vraagt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:05
Is het niet een goedkopere oplossing om er een 16GB of 32GB SD kaart in te stoppen? Of USB stick? Externe hardeschijf?

• Sypho
@ darkstone al reuze bedankt :)
en 32 gig kan ik met leven het is maar een netbook this maar om de update's en een paar progammas te instaleren (nu zit ik vol met de update's enkel win xp :p ) kun je link geven van de ssd verkoop ?

@ thinkpad ik heb gedacht om een 32 gig sd kaart in te steken maar dan werkt het via usb 2.0 is nogaltijd trager niet ? ... en ik wil ook zoveel mogelijk stroom sparen dus liefst ssd ,een externe kan ik altijd direct ,maar is niet handig met programma's of kleine game's en transport:)

hoe dan ook ik hoop dak er een vind want hier in belgie is het maar triest :p

ps ben zo blij van asus en eee pc ik hoop dat ze nooit stoppen ,dit is al mijn 2de eee vanwege ongeval met auto 2 maal overkop niet in fout enkel ik gewond, en de eee in de beek vol water ,3 u later gevonde ,en batterij werkt nog perfect een jaar later :d vette elektronica

[ Voor 37% gewijzigd door Sypho op 04-05-2011 01:32 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
Sypho schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:53:
@ darkstone al reuze bedankt :)
kun je link geven van de ssd verkoop ?
Linkje in de pricewatch. Vijf op voorraad in Tilburg, echter kun je volgens de site daar niet afhalen.

En probeer svp te letten op hoofdletters en leestekens (spatie komt na de komma), leest voor ons wat prettiger :)

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:11

Hoicks

Techno!

Ik vraag mij af hoe interessant een dergelijke upgrade is. Als ik zie dat mijn accu van mijn eee pc 901 niet meer dan 47% nog haalt, dan zou je moeten gaan kijken naar én een SSD én een nieuwe accu. Dan zit je al zo'n beetje op de helft van wat een nieuwe netbook moet kosten.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• green944
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik heb er een 32 Gb ssd inzitten. Als je op internet zoekt is er genoeg te vinden. Je moet wel een slave uitvoering hebben. b.v. deze pricewatch: Super Talent FPM32GLSE (Asus Eee PC) 32GB
Pagina: 1