Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SPECS:
Intel Core 2 Quad Q8200
MSI P45 Platinum
GEiL 2x 2048MB DDRII
Samsung 500gb SATA
Samsung 1000gb SATA
Maxtor 320gb IDE
LG DVD RW IDE
OCZ ModXStream 600Watt
Sapphire Radeon HD5770

Beste mensen,

Ik zit met het probleem dat ik mijn cpu niet over de 2.4ghz getild krijg.
En nou weet ik dat een Q8200 zeer zeker niet de beste OC cpu is, maar er zijn een aantal mensen die de Q8200 in combinatie met een P45 moederbord de cpu boven 3.5 te krijgen.
Ik heb nu alles weer op de standaard snelheden lopen omdat het toch geen zin had.
Wie heeft tips voor mij te helpen met het overclocken van deze CPU?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zou je niet eens beginnen met posten wat je zelf al hebt geprobeerd? je info is een beetje summmier..

welke bios settings gebruik je en heb je jezelf wel ingelezen over de basis van overklokken?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de ram timings al verandert naar een setting wat iemand anders ook geprobeerd had, dit had het resultaat dat ik hem 50mhz hoger kon klokken.. En ik had het geheugen wat lager laten lopen. Dit was alles wat ik had gevonden op het overklokken van een Q8200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:21

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:34:
Ik had de ram timings al verandert naar een setting wat iemand anders ook geprobeerd had, dit had het resultaat dat ik hem 50mhz hoger kon klokken.. En ik had het geheugen wat lager laten lopen. Dit was alles wat ik had gevonden op het overklokken van een Q8200.
Dit moet helpen

Dat had je zelf ook kunnen doen natuurlijk.

Als je zinnig informatie wilt verder, zul je ook moeten vertellen wat je met voltages gedaan hebt, FSB, multiplier, etc.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:34:
Ram timings gaat alleen over het geheugen, dus heb je met succes je geheugen overgeclocked. Voor het overclocken van je processor moet je de front side bus (FSB) hoger zetten, dus van 333 naar 400 dan loopt hij op 2,8 Ghz, en misschien lukt de FSB ook op 500 dan klokt je processor op 3,5 Ghz. Let echter wel op je temperaturen want overclocken is bij te hoge temperaturen wel schadelijk voor je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 18:49
Wat boers706 zegt heeft hij gelijk in, maar zijn getallen met de FSB van jou cpu kloppen niet helemaal (sorry boers706).
Ik heb zelf deze cpu ook en ook moeite gehad met overclocken.

De multiplier heb ik op 7 staan, dat is dacht ik het maximum voor deze cpu, ik dacht dat je kon kiezen tussen de 6 en 7.

Wat boers706 zegt klopt inderdaad, het zit hem in je FSB die je moet verhogen en niet je ram timings.
Maar ga niet naar de 500 FSB direct, ik merk bij mij namelijk al dat de cpu met 480 FSB al instabiel wordt en ik met lang gamen af en toe een blue screen krijg. Zelf heb ik mijn FSB op 470 staan, dit geheel stabiel (al een jaar ofzo) wat je samen met de multiplier van 7 een snelheid van 3.3 Ghz opleverd.

De vcore heb ik op mijn Asus P5Q-pro moederbord op auto laten staan, dit omdat dit het beste voor mij werkte omdat ik niet zeer ervaren ben met overclocken. De vcore staat nu op 1.272 met auto, dit vind ik dus netjes. als je deze gaat verhogen kan je natuurlijk nog hoger komen, maar met de vcore op auto kan je dus al stabiel een snelheid halen van 3.3 Ghz.

Je zegt dat je met je ram bezig was, zorg iedere keer dat je die terug zet naar een snelheid wat in de buurt van de orginele snelheid van het geheugen ligt, daarbij merk ik ook dat als die soms maar iets te hoog start me pc weigerd op te starten. Als je bezig bent met te kijken wat je cpu aan kan zet dan je geheugen liever iets lager dan hij eigenlijk kan, anders kom je hiermee ook in de knoei te zitten en weet je nog niet duidelijk of jou problemen nou aan je cpu of je geheugen ligt.

Dit zijn nog niet de snelheden en wensen die je graag wilt zo te lezen, maar ik hoop dat dit je alvast een beetje helpt als je hoort wat andere gebruikers ervaren ;)
Pagina: 1