Toon posts:

foutje bedankt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem: ik was nieuwsgierig hoe koud mijn overklokte celeron 300A@527 zou worden als ie op default zou draaien. Ik dus in de BIOS 66 FSB en 1.95 V. Vervolgens opnieuw opgestart en kijken wat ie zou doen. Komt ie niet meer in Windows terwijl ie wel prima boot. Ik opnieuw het ding opgestart en probeer in de Bios te komen om het voltage weer wat op te schroeven. (hij is nu 2.3 Volt gewend en miscchien doet ie het niet meer op 2.0 V.) Nu het echte probleem: mijn computer reageert niet meer op het toetsenbord. Lampje op het toetsenbord gaat nog wel branden maar voor de rest doet hij niks meer. Ook bij de vraag of windows in veilige modus moet worden opgestart kan ik niet meer kiezen voor 1 (normaal opstarten). Als oplossing had ik verzonnen om de Bios te dischargen op het mobo met een jumpertje. Dat is gelukt alleen ben ik er niks mee opgeschoten. Als ik de pc nu aanzet zegt ie dat ie een Celeron 300A heeft gevonden, mem. test ok en dan geeft ie een cmoschecksum error- defaults loaded. Vervolgens moet ik del kiezen om in de bios te komen of F1 indrukken om verder te gaan. Maar je voelt hem al aankomen: m`n tikplank doet nog steeds niks. Mijn mobo is een Abit BX6.2. Wie helpt mij verder want ik weet het ff niet meer.

Verwijderd

Dat je tikplank het niet meer doet heeft niks te maken met het verhaal dat je er boven noemt. Het kan eigenlijk maar aan twee dingen liggen.

- Trek je keyboard connector eruit als je computer aanstaat en duw hem weer terug, als er niks kapot is dan moet hij het weer doen

- Je moederbord heeft een defect of je tikplank heeft het begeven :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat het toetsenbord toch niet kapot is. Ik heb wel wat zitten klooien met het in en uit pluggen van het toetsenbord maar dat heeft geen enkel effect. Ik denk toch dat het probleem bij de CPU zit omdat ik de computer ook met 1 druk op de powerknop uit en kan zetten terwijl je hem eigenlijk 2 seconden ingedrukt moet houden voordat ie uit gaat (ATX).

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand online die mij iets zinnigs kan melden? Ik denk dat ik nu een nieuwe processor moet aanschaffen om weer in de BIOS te koemn om het voltage aan te passen.

Verwijderd

Ik heb geen revaring met dit probleem maar er zit inderdaad iets in om met een andere CPU op te starten en dan je bios in te stellen en te wisselen of zo(kan zijn dat er iets fout zit dan een bios update of zo doen)
Wat je ook kan proberen is al sie je plankje niet vindtr effies het stekkertje eruit te halen en dan terug te doen. dit wil bij mij wel helpen(soms ziet ie keyboard niet)
misschien heeft dit wat geholpen.
Succes waterkoeler!

TweakinG VinnY

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Beetje wazige tip misschien maar je hebt al wel anders toetsenbord geprobeerd? En misschien helpt het als je even je cpu eruit haalt dan je pc aandoet (niet datie dan veel doet ofzo) en dan weer restart met cpu er weer in

Verwijderd

Zelfde gehad met een P2B-LS bordje; is zo ten ziele gegaan!.
Wat het precies is geweest?????.
Weet jij het, weet ik het!

Greetinz

Newt

Verwijderd

Topicstarter
Wazig probleem dit. Na de computer zeker tien keer opgestart te hebben deed ie het in een keer wel weer goed. Ik heb snel in de bios alles weer goed ingesteld en inmiddels de computer weer een aantal keren opnieuw opgestart. Alles lijkt weer te werken zonder problemen met mijn oude toetsenbord.. Ik vertrouw het nog niet helemaal en heb voor de zekerheid toch maar een nieuwe tikplank gekocht. Die blauwe multimedia van de Kijkshop. Echt een lekker plankje is dat. Ik hoop dat Newt geen gelijk krijgt en mijn BX6.2 nog lang niet dood gaat. Bedankt idereen voor de reply`s, Frits.

Verwijderd

Laten we het allemaal voor je hopen. Al die positieve energie moet zeker helpen.

Greetinz

newt
Pagina: 1