eSATA schijf 1 seconde zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicked
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-07 18:48
Goedenavond.

Ik heb een mooi eSATA-dockje om mijn 'oude' schijven te kunnen blijven gebruiken. Twee daarvan (750Gb, Seagate) doen 't perfect. De derde (500Gb, Samsung) wil niet meewerken.
Deze schijf begint te draaien, pruttelt wat met z'n leesarm en verschijnt een halve seconde in Windows verkenner (en schijfbeheer), daarna vind ik 'm nergens meer terug.

Ik heb al wat met jumper settings geklooid (1,5Gbps/Master/Slave/Cableselect), maar dat mocht niet baten.

Iemand een idee waar deze schijf mee bezig is? (Op interne SATA poorten werkt-ie prima.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien te hoge spinup current; heb je powered eSATA of normaal eSATA met losse power connector? Hoeveel stroom kan je eSATA dock leveren? Sommige disks hebben 33W spinup nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicked
Maar hij spint wel volledig up (of hoe zeg je dat :P). Ik kan zelfs in dat ene moment de schijf snel openen en de mappen erop openen en bekijken. Echter na een moment (het duurt misschien net een seconde) ziet windows de schijf op een of andere manier niet meer.

Zou die spinup-current dan toch nog een probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me niet, dan zou het al eerder mis moeten gaan. Als je de mapjes eventjes kan zien dan lijkt me dit eigenlijk niet zo snel een hardware-probleem als wel een software probleem. Kun je het probleem reproduceren op een compleet andere computer? Als het daar niet gebeurt lijkt het me iets met software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicked
Hmmm ik heb nu geen andere computer bij de hand met eSATA... toch vind ik het vreemd dat het juist alleen bij die schijf gebeurt... Als iemand anders nog ideeën heeft, ik hoor ze graag.
Morgen eens op zoek naar een andere PC met eSATA.

EDIT: nog niet op andere PC geprobeerd, wel wat anders gedaan. Andere schijven werden plotseling niet meer herkend. Nieuwe drivers geïnstalleerd. Andere schijven doen het weer, de Samsung HD501LJ nog steeds niet. :(

[ Voor 31% gewijzigd door Nicked op 11-05-2011 22:23 ]