ik heb hier onlangs een server opgezet met een AMD Phenemon II X6 1075T, 6GB ram
OS draait op een Maxtor IDE hdd
de raid 5 bestaat uit 4 schijven van Western Digital W20EARS 2TB
De raid is opgemaakt vanonder windows.
Als ik files vanop mijn macbook kopier naar de server dan varieert de snelheid van 0MB/s tot 44-45MB/s, zo 3 seconden volledig en dan paar seconden niets. Dat zowel bij grote files als bij kleine, het is dus niet dat hij een file afwerkt en dan wacht voor een volgende te schrijven
Zou dit aan de raid configuratie liggen of eerder aan het netwerk?
Server en macbook zijn verbonden dmv een gigabit switch...
Ik heb er geen verklaring voor, vind het redelijk beu dat het zo in schokjes gaat en dat het daarom lang duurt om files overgezet te krijgen
OS draait op een Maxtor IDE hdd
de raid 5 bestaat uit 4 schijven van Western Digital W20EARS 2TB
De raid is opgemaakt vanonder windows.
Als ik files vanop mijn macbook kopier naar de server dan varieert de snelheid van 0MB/s tot 44-45MB/s, zo 3 seconden volledig en dan paar seconden niets. Dat zowel bij grote files als bij kleine, het is dus niet dat hij een file afwerkt en dan wacht voor een volgende te schrijven
Zou dit aan de raid configuratie liggen of eerder aan het netwerk?
Server en macbook zijn verbonden dmv een gigabit switch...
Ik heb er geen verklaring voor, vind het redelijk beu dat het zo in schokjes gaat en dat het daarom lang duurt om files overgezet te krijgen
Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999