Win 7HP: problemen met drie updates

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 19:51
Ik heb problemen met windows 7 updates, m.n. KB2492386, KB2506928 en KB982018. Ik heb een Acer 8930G laptop met Win 7 HP met sp1.

Iedere keer als ik de PC opstart dan probeert windows 7 drie updates te configureren, maar na een minuut of 5 geeft Windows dat op.

Als ik dubbelklik op zo'n mislukte update(Configuratiescherm > Geschiedenis van update weergeven) dan staat er: foutdetails: Code800705B4 met een link voor productondersteuning bij deze fout. Dat geeft een rijtje van tien foutcodes waar de mijne niet bij staat. Daar heb ik niks aan.

Kan iemand mij vertellen hoe ik die mislukte updates kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb iets vergelijkbaars gehad en heb het kunnen fixen met de info uit de volgende link.

How do I reset Windows Update components?

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Het is geloof ik al opgelost: die drie updates stonden weer klaar om geïnstalleerd te worden bij windows update. Ik heb de vinkjes weggehaald en nu heb geen meldingen meer over deze update.

Ironisch genoeg zouden deze updates volgens Microsoft compatibiliteitsproblemen oplossen. Bij mijwas het resultaat het tegenovergestelde. :(

Ging zo goed de laatste tijd met die updates, hopelijk is dit niet het begin van meer ellende.

Het waren aanbevolen updates en tegen mijn gewoonte in heb ik die toch willen installeren. Niet meer doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Badtothebone schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:22:
Ik heb iets vergelijkbaars gehad en heb het kunnen fixen met de info uit de volgende link.

Bedankt voor de tip, die zal ik bewaren. Probleem is opgelost door die drie updates gewoon uit windows update weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een vergelijkbaar probleem met updates, pc start weer op hij blijft minuut of 5 op 0% hangen en gaat dan verder met opstarten, na 2/3 x proberen werden er weer nieuwe updates bijgedownload en toen deed hij het wel, mischien is er ergens iets foutgegaan bij ms?

zoiezo heb ik laatst rare updates. eerst 3 updates dan sp1 dan weer 3 updates, volgende dag weer 2, vandaag nog 2/3. beetje raar dat ze niet bij elkaar zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:30:
ik had een vergelijkbaar probleem met updates, pc start weer op hij blijft minuut of 5 op 0% hangen en gaat dan verder met opstarten, na 2/3 x proberen werden er weer nieuwe updates bijgedownload en toen deed hij het wel, mischien is er ergens iets foutgegaan bij ms?

zoiezo heb ik laatst rare updates. eerst 3 updates dan sp1 dan weer 3 updates, volgende dag weer 2, vandaag nog 2/3. beetje raar dat ze niet bij elkaar zaten.
Dit heb ik de laatste paar dagen bij een aantal PC's gezien. De meeste liepen na een aantal minuten gewoon verder zonder problemen. Een andere PC bleef iets van 30 min op 0% hangen, heb deze PC toen maar uitgezet. Hierna liep deze wel weer normaal door.

Ik weet niet wat Microsoft allemaal aan updates uitgebracht heeft maar er zijn veel PC's die er moeite mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Toad schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:28:
[...]

Bedankt voor de tip, die zal ik bewaren. Probleem is opgelost door die drie updates gewoon uit windows update weg te gooien.
Ik heb te vroeg gejuiched: na een aantal keren reboten komen die updates weer terug en heb ik weer het zelfde liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Mijn pa belde mij zondagochtend (om half 11 :( ) met hetzelfde probleem. In eerste instantie dat zijn pc maar op 0% bleef staan en terwijl ik hem aan de lijn had gaf hij aan dat hij ineens doorliep en hij een melding zag dat het mislukt was. Maandagochtend gebeurde hetzelfde. Toen ik maandagavond ging kijken wat er was zag ik dat de updates een keer of 3 mislukt waren. De 4e keer bleek de installatie wel gelukt. Verschil tussen de 1e 3 keer en de 4e keer is dat de updates de 4e keer niet geinstalleerd zijn tijdens het booten, maar terwijl de pc gewoon aan stond. Vanuit Windows installeren lukt ook niet bij jou?

De pc van mijn pa had overigens ook al problemen met SP1, de versie via Windows Update deed het niet, ook niet na de fix van Badtothebone. Daarvoor het ik uiteindelijk het volledige SP1 installatiebestand gedownload, die installeerde zonder problemen.

Je kan trouwens ook door met je rechtermuisknop op de update te klikken kiezen voor 'verbergen' he. Als het goed is komt de update dan helemaal niet meer terug.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Rupie schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:13:
Mijn pa belde mij zondagochtend (om half 11 :( ) met hetzelfde probleem. In eerste instantie dat zijn pc maar op 0% bleef staan en terwijl ik hem aan de lijn had gaf hij aan dat hij ineens doorliep en hij een melding zag dat het mislukt was. Maandagochtend gebeurde hetzelfde. Toen ik maandagavond ging kijken wat er was zag ik dat de updates een keer of 3 mislukt waren. De 4e keer bleek de installatie wel gelukt. Verschil tussen de 1e 3 keer en de 4e keer is dat de updates de 4e keer niet geinstalleerd zijn tijdens het booten, maar terwijl de pc gewoon aan stond. Vanuit Windows installeren lukt ook niet bij jou?

De pc van mijn pa had overigens ook al problemen met SP1, de versie via Windows Update deed het niet, ook niet na de fix van Badtothebone. Daarvoor het ik uiteindelijk het volledige SP1 installatiebestand gedownload, die installeerde zonder problemen.

Je kan trouwens ook door met je rechtermuisknop op de update te klikken kiezen voor 'verbergen' he. Als het goed is komt de update dan helemaal niet meer terug.
Zit nu op mijn werk en kan dus niet op mijn laptop kijken. Zal vanavond kijken en zal hier melden wat mijn bevindingen zijn.

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Badtothebone schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:22:

Dit heeft geholpen: Microsoft Fixit gedownload en geïnstalleerd.
[b][message=35971616,noline]
De drie "probleem" updates heb ik op bovengenoemde manier verborgen, geen last meer van.

Alle meedenkers bedankt.

[ Voor 30% gewijzigd door Toad op 04-05-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:30:

Heb dit zelfde probleem gehad vorige week windows installeerd nieuwe updates, start opnieuw op om vervolgens 5 minuten te blijven hangen op 0% en dan op te starten 4 x achter elkaar. Na een aantal pogingen toch gelukt.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is bij mij uiteindelijk ook gelukt, ik had na de slechte installatie gewoon op updates downloaden en installeren geklikt zoals hierboven aangegeven (er waren al weer nieuwe updates bij) en toen met meerdere updates deed hij het verder goed, service pack 1 deed het bij mij gewoon in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, ik had exact hetzelfde probleem! Ik heb ze uiteindelijk ook maar verborgen. Over een paar dagen nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En sinds gisteren weer 2 updates die niet willen.... Nog meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
Ik had ook al een tijdlang last van Updates die elke keer weer Rolled Back werden tijdens de reboot van windows. Erg lastig. Gelukkig was bij mij de oplossing om die 3 updates waar het bij mij om ging, apart te installeren, en dan rebooten. Even wel een k. klus, maar nu is het weer helemaal up to date. Dit waren de lastige updates bij mij:

kb2522422
kb2534366 (Deze is nodig om problemen met SP1 te voorkomen...)
kb2515325

[ Voor 0% gewijzigd door ginod op 16-05-2011 21:34 . Reden: woord vergeten (zucht...) ]

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 22:19
Ik heb ook zo'n soortgelijk probleem, Windows Update duurt ongeveer 15 minuten voordat er eindelijk iets gedaan kan worden.

Eens zien of Fix It het kan oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Hmm, ben dus niet de enige.... Hier ook op drie verschillende machines ineens problemen met updaten gehad, heeft zichzelf bij mij gefixed.

Wel is het opvallend dat er ineens wel erg veel updates zijn de laatste maand, soms om de paar dagen.

Updates gehad op 27-4, 29-4, 4-5, 7-5, 11-5 en vandaag weer.... Dit heb ik de laatste 2 jaar niet meer gezien eigenlijk?

Als ze zo bezig blijven ga ik maar eens van mijn Technet abo gebruik maken door ze (voor de eerste keer) te bellen ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Onlangs is een kennis van mij inderdaad met hetzelfde probleem gekomen. Handmatig installeren van één van de updates gaf echter geen problemen en bij het opnieuw opstarten werden de twee bijhorende updates ook gewoon geïnstalleerd.

Blijkbaar hebben er meer mensen last van :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1