Toon posts:

Help met kiezen! iMac of iPhone?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.060 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat de iMac weer een mooie update heeft. Nu ben ik aan het sparen dus heb ik rond juni genoeg geld. Ik ben van plan om van dit spaargeld een Apple product te kopen. Ik had een oog op de iPhone 5 (juni/september) of de nieuwe iMac 27'' beste model met i7 en 6970M

Nu heb ik al een 3,06 Dual core iMac 9,1 24'' met een Ati Radeon 4850 en 4GB RAM.

Ik vind um echter traag worden voor al het werk dat ik er op doe en wil hem doneren aan me zus die nog een crappy windows pc heeft.

Maar ik heb ook een Nokia N73 Prepaid als mobiel. Hij doet wat hij moet doen, maar is erg traag geworden, valt soms uit en camera die kapot is. De iPhone 5 was hier dus een replacement voor.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? (incl. toepasselijke argumenten a.u.b). Ik denk dat me iMac die ik nu heb nog wel mee gaat dus zal ik toch voor de iPhone 5 gaan?

Alvast bedankt,

Snookik

PS: Bij het 'show je apple producten' topic sta ik er tussen vlak bij de laatste pagina.

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
Doe even een herinstal en je iMac loopt weer als een zonnetje, persoonlijk zou ik voor de iPhone gaan.

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
En een iets goedkopere iMac en een losse telefoon (android misschien?) erbij is ook niet een idee?

Verwijderd

Topicstarter
als ik voor een generatie apple computer ga neem ik altijd de duurste zodat deze nog lang mee kan. Ik heb z'n power tevens nodig voor renderen en videobewerking

en geen android... ben apple fanboy

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat dacht je van je iMac niet aan je zus geven, maar verkopen en een nieuwe iMac EN een iPhone 5 te kopen?

Verder denk ik dat wij weinig voor je kunnen betekenen: je zult zelf moeten kiezen waar je je geld liever aan uit geeft: een telefoon of een computer.

Edit na bovenstaande reactie: ik zou vooral niet voor de duurste gaan, dat is de slechtste investering. ;) Maar ik heb het idee dat je vooral geilt op het 'hebben van', en dan is dat simpelweg het enige doel en maakt het niet uit dat het een slechte investering is. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Plague op 03-05-2011 21:45 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat ik 0.0 hoeveelheden Apple in huis heb, zou ik mijn geld stoppen in een nieuwe machine (dus iMac). Probleem is; daarmee kan je wel je werk doen maar niet bellen.

De vraag die je zelf moet stellen is: als 1 van mijn 2 huidige apparaten kapot gaat, waar kan ik dan het langste zonder mee leven? Niet bereikbaar zijn via bellen/sms/ping/whatever of niet kunnen renderen etc?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet als ik een nieuwe koop sowieso deze aan me zus geven. Dat vinden me ouders (ben 16 jaar :P). Ze betalen tevens een klein bedrag mee als ik dit doe. Me zus zit nog op een pentium 4tje... vandaar.

Ik ga een die reinstall doen inclusief backup om te kijken of hij er sneller van zal worden.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:45:
Ondanks dat ik 0.0 hoeveelheden Apple in huis heb, zou ik mijn geld stoppen in een nieuwe machine (dus iMac). Probleem is; daarmee kan je wel je werk doen maar niet bellen.

De vraag die je zelf moet stellen is: als 1 van mijn 2 huidige apparaten kapot gaat, waar kan ik dan het langste zonder mee leven? Niet bereikbaar zijn via bellen/sms/ping/whatever of niet kunnen renderen etc?
Als me N73 kapot gaat heb ik vast nog wel een oude nokia ergens liggen die prima kan bellen+smsen. Ik ben sowieso niet van het pingen, internet had ik sowieso al niet op me telefoon (ja 1 euro per MB... prepaid :P).

M'n imac valt nog onder Apple Care en heeft altijd al gewerkt, ondanks de vele shit die ik er op doe (bootcamp etc), maar is nog altijd erg traag vergeleken met de nieuwe MBP van een kennis.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik betwijfel dat jij zulke spannende dingen doet met die imac dat je per se de duurste moet hebben.

Het 27" scherm en snelle grafische kaart kan ik nog inkomen, maar behalve dat? Pure overkill.

De iphone is een leuke gadget, maar ik zou zelf voor de computer gaan. Ik heb een iphone 4 en ik vind het een leuk speeltje, maar kan nou niet zeggen dat hij veel aan mijn leven toevoegt. Het blijft gewoon een telefoon waarmee ik bel en sms.

Toegevoegde waarde: ik krijg nu mailtjes van mijn werk op mijn telefoon te zien en kan af en toe het nieuws lezen. Yeah man :| :+ :D

Okee, de tomtom app is wel leuk voor in de auto, gebruik hem alleen bijna nooit..

Met mijn MBP daarentegen ben ik erg blij.. werkt lekker vlot etc en is elke keer een genot om achter te zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 03-05-2011 21:58 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik zie 2 mogelijkheden:

1. Blijven sparen tot je genoeg hebt voor beiden, aangezien ik niet geloof dat je met je huidige iMac + recente MBP 17" echt arm bent als het op kracht komt. En ik vraag me af of je als 16-jarige echt zo'n nood hebt aan de duurste versie voor video bewerking.

2. De iMac kopen en later de iPhone, de beschikbaarheid van iPhones bij hun release is toch altijd enorm laag.

Verwijderd

Topicstarter
@ hierboven

Extra argument voor beste model:
Ik ben grotendeels een console gamer, maar op mijn huidige iMac staat Win7 en ik speel er nog wat Windows games op. o.a BF:BC2 (vanwege community) die ik maar op medium kan draaien voor 60 FPS en 1920x1200. BF3 wil ik graag ook op de computer spelen.

Aan de Mac kant speel ik nog Valve games (fan): Portal 2, CS:S, TF2 en L4D2. Ze draaien allemaal niet even vlot, ik ben u dus bezig met een reinstall op me iMac en doe dit bericht vanaf een windows.

Renderen: Ik maak game videos (van de xbox 360 met HD PVR) Editten + After Effects effecten + Render 720p/1080P(duurt lang!) = montage

Ook fotosoep ik nog graag van me camera in groot formaat, maar dat gaat nog prima.

Het is uiteindelijk mijn geld en hier ging de topic helemaal niet over. Ik ga er niet meer verder op in. Het gaat er hier om of ik een iPhone of iMac zou moeten gaan nemen.

Ik denk dat mijn besluit toch de iPhone wordt als de re-install in betere performance resulteert.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan na de re-install pas weer jullie reacties lezen. Me zus is er niet zo blij mee dat ik op haar Pentium 4tje zit :+ voor één of andere reden

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2025
Je moet natuurlijk niet naar hulp komen vragen als je uiteindelijk toch zegt "het is mijn geld, ik doe wat ik wil". Dan kan je net zo goed kop of munt doen.

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 20:08

NvM

Het is al vrij dubieus dat je twijfelt tussen twee Apple-producten die als enige overeenkomst hebben dat ze allebei van het merk Apple zijn. Daarnaast lijkt het mij dat dit een luxeprobleem is en er ook nog eens factoren meespelen (je moet je oude iMac perse aan je zus geven) die eigenlijk jouw vragen tot een kwestie maken die je zelf zult moeten oplossen.

Op zestienjarige leeftijd al wel het geld hebben om zulke producten aan te kunnen schaffen, maar niet de verantwoordelijkheid of het vermogen om zelf een verstandige beslissing te maken. Het rijmt niet echt met elkaar.

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 19:55

TMC

NvM schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:13:
Het is al vrij dubieus dat je twijfelt tussen twee Apple-producten die als enige overeenkomst hebben dat ze allebei van het merk Apple zijn. Daarnaast lijkt het mij dat dit een luxeprobleem is en er ook nog eens factoren meespelen (je moet je oude iMac perse aan je zus geven) die eigenlijk jouw vragen tot een kwestie maken die je zelf zult moeten oplossen.

Op zestienjarige leeftijd al wel het geld hebben om zulke producten aan te kunnen schaffen, maar niet de verantwoordelijkheid of het vermogen om zelf een verstandige beslissing te maken. Het rijmt niet echt met elkaar.
Juist wel. Hij denkt er zo te zien zelf al druk over na en vraagt zelfs op een forum ruim een maand van tevoren om advies. Dat betekent dat hij er alles aan doet om een zo verstandig mogelijke keuze te maken.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00

iichel

Gazoooo

SSD'tje in je mag, gaat ie als een zonnetje ;)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11
Koop normale hardware, installeer osx86 en hou geld over voor een iPhone(5).

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:28:
Extra argument voor beste model:
Ik ben grotendeels een console gamer, maar op mijn huidige iMac staat Win7 en ik speel er nog wat Windows games op. o.a BF:BC2 (vanwege community) die ik maar op medium kan draaien voor 60 FPS en 1920x1200. BF3 wil ik graag ook op de computer spelen.

Aan de Mac kant speel ik nog Valve games (fan): Portal 2, CS:S, TF2 en L4D2. Ze draaien allemaal niet even vlot, ik ben u dus bezig met een reinstall op me iMac en doe dit bericht vanaf een windows.

Renderen: Ik maak game videos (van de xbox 360 met HD PVR) Editten + After Effects effecten + Render 720p/1080P(duurt lang!) = montage

Ook fotosoep ik nog graag van me camera in groot formaat, maar dat gaat nog prima.

Het is uiteindelijk mijn geld en hier ging de topic helemaal niet over. Ik ga er niet meer verder op in. Het gaat er hier om of ik een iPhone of iMac zou moeten gaan nemen.
De topic gaat er wel over, want als je een goedkopere mac kunt nemen, dan hou je geld over voor die iphone.

De baseline 27" imac heeft inmiddels een 2.7" Ghz Core i5 processor, 4GB geheugen en een AMD Radeon HD 6770M videokaart met 512 MB dedicated geheugen. Voor 1649 euro.

Benchmarks van grafische chipset:

http://www.notebookcheck....eon-HD-6770M.43955.0.html

Heb jij per se de 6970M nodig?

En extra systeemgeheugen zou je er later zelf nog in kunnen prikken.

Bij het topmodel kun je een i7 nemen voor 200 euro extra: dat zou ik dus nooit doen. Het verschil tussen de i5 en i7 ga je bij games echt niet merken.

Geheugen zou ik los kopen, veel goedkoper.

1TB schijf is prima zoals die is.

Dus dan zou je op 1899 euro komen, omdat je misschien de snellere videokaart wil. (die extra 100 euro voor 2GB geheugen lijkt me ook niet veel toe te voegen)

Dat in plaats van 2399 euro als je al die opties wel neemt (i7, 8GB, meer GPU geheugen). Dat scheelt 500 euro en dat is al bijna een iphone.. mocht je voor de 6770M gaan, dan is het verschil zelfs 750 euro. Dat is zeker weten een iphone :P

[ Voor 16% gewijzigd door Lethalis op 04-05-2011 09:02 ]

• Lethalis
  • Niet online
StarC schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 07:42:
Koop normale hardware, installeer osx86 en hou geld over voor een iPhone(5).
Ik kan mij nog wel voorstellen dat een iMac gewoon leuker is dan weer zo'n zelfbouw pc. Ik ben bij mij thuis ook al die zooi aan het vervangen.

Maar er zijn wel wat dingen te besparen op die nieuwe mac waar je in de praktijk toch niet veel van merkt. Ik zou in dit geval misschien nog gaan - vanwege de games - voor de snellere videokaart, maar de rest standaard laten. Gewoon i5 met 4GB geheugen. Die is echt snel zat.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mocht je twijfelen tussen twee modellen iMacs en daar een specifieke vraag over hebben, dan kun je hierover een topic openen. Maar als je twijfelt tussen twee compleet verschillende producten, dan is er niets dat we hier kunnen doen. Je zult hier toch echt zelf een keuze moeten maken, aangezien dit geheel persoonlijk is. Desnoods gooi je een muntje op, maar wij gaan hier niet beslissen hoe je je geld moet besteden. Dit topic gaat daarom op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.