PC upgraden.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb deze pc : pricewatch: Packard Bell Imedia 6028 AIO

Graag zou ik deze na jaren eens upgraden. Alleen weet ik niet wat ik het beste kan upgraden.

Budget is ook niet echt bekend maar ik wil zo goed mogelijk uit komen.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Begin eens met waarmee het ding te traag is...

Sowieso is praktisch elke PC bezig met wachten op z'n hardeschijf, dus in dat opzicht zou je een SSD als universele upgrade kunnen pakken.
Daarmee lijkt je PC al een stuk sneller, ookal is de CPU geen powerhouse.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umm,

Ik wil zeggen dat gamen traag gaat, maar dat zegt niet zoveel denk ik. Als ik Left 4 Dead 2 speel dan gaat de beeld trager dan mijn muis.

Mijn Ram is 2 gig, dus weet niet of ik daar iets aan moet doen.

Mijn processor lijkt me ook traag. Maar hij start snel genoeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Als je games traag gaan is een goede upgrade de videokaart (je hebt niet staan welke je nu hebt). Zeker als je een onboard nu hebt is dat een enorme verbetering. Kijk even of je AGP of PCI-express hebt (ik neem aan PCI-express), en ook welke videokaart je nu hebt.

Rest van het systeem ziet er best aardig uit. Niet supermodern natuurlijk maar hier moet je nog prima een spelletje left4dead op kunnen doen als er een aardige videokaart in zit.

Enige echte upgrade die je verder nog kunt doen is +2GB ram (4GB ram), maar je zult maar 3GB kunnen gebruiken als je een 32-bit OS gebruikt. (Je PC kan wel 64-bit OS aan, maar voor een 64-bit OS is wel een reinstall nodig als je het nu niet hebt)

Processor upgraden of naar DDR3 overstappen kan bijna niet, tenzij je je volledige moederbord + geheugen + processor vervangt. Sowieso is een processorupgrade niet triviaal dus kun je dat beter alleen doen wanneer je weet waar je mee bezig bent. Zonder verdere info over het moederbord kunnen we niet zeggen welke CPU's er in zouden passen.

edit:

Er van uit gaande dat je een AM2 mobo hebt dan kan je er ook een AM3 Quad-core processor in stoppen. Ik zou echter eerst kijken waar je bottleneck(s) zitten, ik denk namelijk niet dat het de processor is

[ Voor 9% gewijzigd door dtech op 03-05-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Heyhey :) Ik denk dat deze in de [BBG aanschaf] Gamesysteem gamesysteem moet :)

Nu ga ik weer lief doen :D O+

[ Voor 45% gewijzigd door Frozen op 03-05-2011 21:11 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je Stef?

Voor de rest zou ik ff kijken wat ik nog meer voor info kan geven aan me pc. Eigenshappen van mij pc zegt het helaas niet veel. Maar ik ga zeker wat doen met jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mik er even Aida64 overheen, daar kan je alle nodige info uit halen.

En trek de kast even open. Als je dingen niet weet te herkennen, parkeer dan even een foto ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1