Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke internetsnelheid nodig voor email, surfen en xbox 360?

Pagina: 1
Acties:

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 09:13
Omdat ik ga verhuizen wil ik m'n abonnementen eens goed tegen het licht houden. Op dit moment heb ik kpn internet basis (ADSL) met een download snelheid van 8 Mbps en een upload van 1Mbps (speedtest.net: 6.98 down en 0.64 up).

Omdat ik straks geen vaste telefoonlijn meer wil gebruiken ben ik enkele kabel-providers aan het vergelijken. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik nodig heb aan snelheid. Internet gebruik ik op dit moment eigenlijk alleen voor de standaard dingen zoals email en wat surfen. Daarnaast wat online gamen met de xbox 360. Op zich ben ik best tevreden met m'n huidige snelheden, maar ik zie ook de abonnementen met veel hogere snelheden. Wat raden jullie me aan?

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor online gamen is niet zo heel veel nodig, maar ik geloof dat de meeste kabelaars beginnen met een 5Mbit abo of nog sneller tegenwoordig en dat is allemaal snel zat.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
maakt niet uit, alles >2Mbit is al ruim voldoende.

Voor games is een lage pingtijd belangrijker dan 100Mbit doorvoer.

Als je fatsoenlijk ook (hd) youtube enz wilt doen is 8Mbit wel handig (en dat is ook wel zo'n beetje standaard tegenwoordig) maar hoger is alleen leuk voor downloaden..

Kwa kabel: dat ligt maar net aan wat er in je regio mogelijk is. Er zijn maar weinig gebieden met 2 of 3 kabelproviders, meestal heb je daarin geen opties. Dan blijft dsl of glas over

• janvanmil
Bedankt! Moet ik ook nog rekening houden met upload snelheid?
Het goedkoopste internet pakket van bijvoorbeeld ziggo heeft namelijk een down: 5 Mbit/s en| up: 0.5 Mbit/s.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:03

SeatRider

Hips don't lie

DJSmiley schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:33:
maakt niet uit, alles >2Mbit is al ruim voldoende.
Eensch
maar hoger is alleen leuk voor downloaden..
En zelfs dat vind ik nogal onzin. Het boeit mij echt niet of een film of serie in 3 minuten of een uur binnen is. Ik zet doorgaans mijn torrents aan en controleer ze een dag of wat later, vroeg genoeg.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Reken maar uit...

Je wil een mail wegsturen naar je familie met daarin 8 foto's van 1MB... Totaal: 8MB te versturen. als je een 0.5Mbit abbo hebt, ben je ongeveer 2.5 minuten bezig om die mail ook daadwerkelijk te versturen. Heb je 10Mbit upload (duurste abbo), dan hoef je maar 8 seconden te versturen.

Advies wat al eerder werd gegeven; probeer 2Mbit upload of beter te realiseren maar als je de enige gebruiker bent en niet gaat zitten mailen, surfen, xboxen tegelijk, kan je met 1Mbit ook wel uit de voeten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

kijk ook eens naar de NAT, ik weet bijvoorbeeld dat een vriend van mij met zijn PS3 geen enkele game fatsoenlijk online kon, met zijn NAT3 problemen. Weet niet of Xbox daar ook last van heeft hoor (een snelle google leert mij van wel), maar sinds ik dat hoorde, ben ik niet meer zo happig op KPN in ieder geval.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:16:
kijk ook eens naar de NAT, ik weet bijvoorbeeld dat een vriend van mij met zijn PS3 geen enkele game fatsoenlijk online kon, met zijn NAT3 problemen.
|:( |:( |:( Wat heeft NAT met het uitzoeken van een nieuwe kabel-provider te maken omdat de topicstarter gaat verhuizen?

Verwijderd

Hij wil Xboxen? Xperia heeft dat probleem, en hij zoekt een leuke abo? als je ze toch vergelijkt, en Xboxen is een punt van onderzoek....sla die kop maar tegen de muur hoor - als je straks loopt te hannessen om van je Nat3 Nat2 te maken ben je niet blij.

Noem mij maar gek, maar ik heb graag dat iets het doet, zonder dat ik work arounds moet toepassen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 10:21 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:20:
Hij wil Xboxen? Xperia heeft dat probleem, en hij zoekt een leuke abo? als je ze toch vergelijkt, en Xboxen is een punt van onderzoek....sla die kop maar tegen de muur hoor - als je straks loopt te hannessen om van je Nat3 Nat2 te maken ben je niet blij.

Noem mij maar gek, maar ik heb graag dat iets het doet, zonder dat ik work arounds moet toepassen
Nogmaals, de topicstarter is op zoek naar een nieuwe KABEL-provider omdat hij/zij in het nieuwe huis geen vaste telefoonlijn meer wil gebruiken en dus geen ADSL van een provider KPN aanschaft.

Verwijderd

dank voor dikgedrukt, ik las het anders. Carry on.

• janvanmil
Bedankt allemaal,

De snelheid zal waarschijnlijk afhankelijk worden van hoe vaak ik thuis ga werken. Daarbij komt dan dat de internetsnelheden van het werk waarschijnlijk meer beperkend zijn dan mijn eigen aansluiting (speedtest.net: ping 38ms, 3.07 down en 0.63 up; Getest vanaf vaste pc niet de server).

• MAX3400

MAX3400

janvanmil schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:04:
Bedankt allemaal,

De snelheid zal waarschijnlijk afhankelijk worden van hoe vaak ik thuis ga werken.
Geen idee wat voor werk je doet maar een hoge upload is fijner werken dan een hoge download. Zelf werk ik ook wel eens thuis en zeker met RDP-verbindingen of, zoals ik eerder als voorbeeld gaf, mailen met attachments vanaf een lokale mail-client, is een upload erg fijn om te hebben.

Speedtest meet inderdaad niet optimaal, meestal, op een werkomgeving maar ga ervanuit dat een kabelaar toch wel minstens 85% van de beloofde snelheden haalt. Mijn Ziggo doet netjes 120/10 op Speedtest bijvoorbeeld.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je dingen van je werk naar jou toe wilt krijgen is de upload van je werk de beperkende factor. Dat is <1Mb/s gewoon uitermate belabberd. Het maakt wat dat betreft niets uit welke abo je neemt.

Als je dingen van jou naar je werk wilt sturen is hun download en jouw upload relevant. 3Mb/s down daar betekent dat je 3Mb/s up wilt hebben. Dat is met kabelinternet geen probleem, maar je zult dan vaak niet de goedkoopste abo kunnen nemen. Gelukkig hoef je ook niet de duurste te nemen, 30/3 of 50/5 is vrij gangbaar.

Oslik blyat! Oslik!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:59
Je hoeft toch geen vaste telefoon aansluiting in gebruik te hebben? Of is er in je nieuwe woning helemaal geen fysieke lijn aanwezig?
En wat ik wel eens heb gehoord (of dat moet al weer achterhaald zijn) is dat de pingsnelheden van ADSL over het algemeen iets beter zijn dan die van de kabel? Misschien een overweging als je online wilt gamen?

Stay safe

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

janvanmil schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:29:
Omdat ik ga verhuizen wil ik m'n abonnementen eens goed tegen het licht houden. Op dit moment heb ik kpn internet basis (ADSL) met een download snelheid van 8 Mbps en een upload van 1Mbps (speedtest.net: 6.98 down en 0.64 up).

Omdat ik straks geen vaste telefoonlijn meer wil gebruiken ben ik enkele kabel-providers aan het vergelijken. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik nodig heb aan snelheid. Internet gebruik ik op dit moment eigenlijk alleen voor de standaard dingen zoals email en wat surfen. Daarnaast wat online gamen met de xbox 360. Op zich ben ik best tevreden met m'n huidige snelheden, maar ik zie ook de abonnementen met veel hogere snelheden. Wat raden jullie me aan?

Alvast bedankt!
Dat heeft geen nut, je kan maar een specifieke provider kiezen en die is afhankelijk van de regio waar je woont.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hogere ping bij kabel is sterk achterhaald. Wel blijft het andere techniek, je kunt met kabelinternet sneller congestion krijgen dan met DSL, maar daar staat hogere stabiele bandbreedte tegenover.

Maar het is inderdaad van het zotte om twee keer voor de infra (koperpaar vs coax) te betalen. Gewoon een van de twee kiezen op basis van wat het beste bij je eisen past.
Raven schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:39:
[...]

Dat heeft geen nut, je kan maar een specifieke provider kiezen en die is afhankelijk van de regio waar je woont.
In de regel wel zo, maar er zijn een paar gebieden (KabelNoord (Dokkum e.o.) en CAI Harderwijk) waar je wel tot op zeker hoogte kunt of kon kiezen.

Helaas heeft Jan geen woonplaats in z'n profiel en geeft hij dat ook niet aan in z'n topicstart, dus daar kunnen we niet zoveel over roepen.

Oslik blyat! Oslik!

• janvanmil
dion_b schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:42:
Maar het is inderdaad van het zotte om twee keer voor de infra (koperpaar vs coax) te betalen. Gewoon een van de twee kiezen op basis van wat het beste bij je eisen past.
Zeker omdat ik eigenlijk geen vaste telefoonlijn wil hebben, lijkt me wel zo interessant om er ook niet voor te betalen. Ik geloof dat ik zolang ik van de betreffende infra geen gebruik van maak ook geen 'vastrecht' oid voor betaal toch.
janvanmil schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:29:
Omdat ik straks geen vaste telefoonlijn meer wil gebruiken ben ik enkele kabel-providers aan het vergelijken.
Klopt, foutje van me. Ik kwam er ook pas later achter dat ik geen abonnement bij UPC kan afsluiten. Wat ik dus eigenlijk aan het vergelijken ben is de verschillende pakketten van Ziggo. Op dit moment zijn m'n keuzes:
1. Internet Z1 (5Mbps down: 0.5Mbps up); € 36,90 icm met digitale tv.
2. Alles in 1 basis (10Mbps down: 1Mbps up); € 42,- icm digitale tv en telefoon.
3. Internet Z3 (30Mbps down: 3.0Mbps up); € 46,90 icm digitale tv.
Nu gaat het maar om maximaal € 10,- per maand, maar toch. Op zich lijkt optie 2 het meest interessant qua internetsnelheid, maar de telefoon aansluiting is nogal zonde omdat ik die toch niet gebruik.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar 4,90 per maand (ruim 50 euro per jaar) is ook zonde als je die internet snelheid niet gebruikt. Bovendien heb je wel een vaste telefoon aansluiting als backup, wanneer je mobiel niet meer werkt of het netwerk eruit ligt, toch altijd handig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:26
Om te mailen surfen en te xboxen is zowat elke internetverbinding goed (genoeg).
Om online te gamen is het belangrijker om een redelijk lage ping te hebben, anders krijg je lag.

En ook een halve Mbit upload is wel erg weinig, dan duurt het versturen van foto's via de mail soms al best lang bijvoorbeeld...

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Die telefoonaansluiting kan je toch gebruiken om (naar ik meen) gratis naar vaste nummers te bellen? Of anders gratis naar ziggo nummers te bellen? Kost niet echt wat extra en je hoeft het niet aan te sluiten.

LinkedIn
BlackIntel

• janvanmil
Tsurany schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:03:
Maar 4,90 per maand (ruim 50 euro per jaar) is ook zonde als je die internet snelheid niet gebruikt. Bovendien heb je wel een vaste telefoon aansluiting als backup, wanneer je mobiel niet meer werkt of het netwerk eruit ligt, toch altijd handig.
Ja, dat is dan ook wel weer zo. Al moet ik zeggen dat ik in al die tijd dat ik mobiel bel nog nooit een storing heb gehad die langer als een paar uur duurde. En als m'n mobiel leeg is hang ik die wel aan de oplader natuurlijk en dat die leeg is gebeurt meestal onderweg dus dan heb ik aan een vaste lijn niks. Dat alles in 1 abonnement is zeker een optie, omdat ik denk dat die halve Mb upload wel erg weinig is en die lijkt het meeste op m'n huidige internet snelheid waar ik best tevreden over ben.
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:09:
Die telefoonaansluiting kan je toch gebruiken om (naar ik meen) gratis naar vaste nummers te bellen? Of anders gratis naar ziggo nummers te bellen? Kost niet echt wat extra en je hoeft het niet aan te sluiten.
Naar wat ik begrepen heb is het alleen gratis naar andere ziggo nummers. Maar ik heb eigenlijk geen idee wie er in m'n omgeving eigenlijk ziggo heeft. :P
Pagina: 1