Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koffie tegen / op laptop; geluid weg?

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 07:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ik heb een lenovo T60 laptop en had vanmorgen een koffiekopje omgestoten met een bodempje koffie er nog in. De spetters zaten op / tegen m'n laptop aan de kant van m'n geluid/mic aansluitingen. Nu heb ik geen geluid meer.. ik hoor nog wel hééél zacht het geluid als ik m'n speakers aansluit en deze vol openzet.

Is m'n geluid nu volledig beschadigd? of is er nog iets aan te doen of schoon te maken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Was het koffie met suiker? Want met name suiker plakt nogal.
Wat ik zou doen (of liever gezegd had gedaan) is die notebook gelijk uitgezet, opengeschroefd en schoongemaakt/gespoeld.
Het kan zijn dat het ergens kortsluiting gemaakt heeft, en hierdoor je geluid heel erg zacht klinkt.

Schroef het ding eens open en kijk wat je kunt vinden, en maak het vooral goed schoon.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ja ik moest werken dus was vanmorgen direct doorgegaan na oppervlakkige schoonmaak.

Maar zal er zo eens naar kijken!

Verwijderd

Begrijp ik het goed en is het TEGEN de laptop gekomen? Dus in de mic / headphone port?
Of OVER de notebook? Want de T6x series heeft een drainagekanaal voor vloeistoffen als die over het toetsenbord gaan.

Als het tegen je laptop was grote kans dat er nu iets kortsluiting maakt. (je speakers gaan namelijk uit als je je headphone aansluiting gebruikt / deze contact denkt te hebben)

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ja beetje van beiden, het kopje stond rechts naast m'n laptop (als je ervoor zit) en daar zitten ook die aansluitingen..er was voornamelijk wat op m'n touchpad gekomen en ook een beetje tegen de zijkant.

Ik kan er zo niet bij als ik het toetsenbord e.d. losschroef, het zit echt aan de zijkant van m'n laptop.. zou met een vochtig wattenstaafje wat kunnen doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vochtig met alcohol hoop ik en niet met water.
Ik zou het echt echt uit elkaar schroeven en grondig schoonmaken, als er troep achterblijft kan het gaan oxideren en je later meer ellende bezorgen.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ik maak wel een backup en koop een andere tweede handse laptop. Deze was ook 2e hands en begon al wat kuren te vertonen..

Zometeen nog even wat proberen iig.. Bedankt!

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Vervolg / conclusie van het verhaal:

koffie is nu verder opgedroogd en geluid is terug (helaas wel maar de linker speaker). Heb nu ook een externe USB geluidskaart gekocht voor 10 euro. Dus er is hoop ;)
Pagina: 1