Halloo
ik heb zelf nog nooit een PC in elkaar gezet, en heb eigenlijk altijd wel op met een laptop gewerkt.
nou wordt ik er een beetje moe van dat naar verloop van tijd mijn laptop elke keer veel te warm wordt en dat daardoor mijn spelletjes gaan haperen.
ook een rede dat ik dus liever een PC wil. maar ik wil hem wel liever zelf samen stellen. want dan heb ik ook dat gene wat ik echt nodig heb.
maar ik weet niet waar ik moet beginnen.
de dingen die ik wel weet is dat ik zowieso een DDR3 geheugen kaart moet hebben op mijn moederboard omdat dat het meest ondersteund wordt tegenwordig.
waar ik graag info over wil hebben is.
wat voor moederboard ik het beste kan hebben;
welke voor CPU's daarvoor competable zijn(wel het liefst van intel);
welke videokaarten het best competable zijn voor de moederboard; <- ik ben het meest vertrouwd met NVidia.
en verder kunnen jullie ook allemaal tips geven enzo.
mijn prijsgrens zit wel tot de 550 á 600 € (zonder de behuizing).
ik hoop dat jullie het allemaal begrijpen.
xander
ik heb zelf nog nooit een PC in elkaar gezet, en heb eigenlijk altijd wel op met een laptop gewerkt.
nou wordt ik er een beetje moe van dat naar verloop van tijd mijn laptop elke keer veel te warm wordt en dat daardoor mijn spelletjes gaan haperen.
ook een rede dat ik dus liever een PC wil. maar ik wil hem wel liever zelf samen stellen. want dan heb ik ook dat gene wat ik echt nodig heb.
maar ik weet niet waar ik moet beginnen.
de dingen die ik wel weet is dat ik zowieso een DDR3 geheugen kaart moet hebben op mijn moederboard omdat dat het meest ondersteund wordt tegenwordig.
waar ik graag info over wil hebben is.
wat voor moederboard ik het beste kan hebben;
welke voor CPU's daarvoor competable zijn(wel het liefst van intel);
welke videokaarten het best competable zijn voor de moederboard; <- ik ben het meest vertrouwd met NVidia.
en verder kunnen jullie ook allemaal tips geven enzo.
mijn prijsgrens zit wel tot de 550 á 600 € (zonder de behuizing).
ik hoop dat jullie het allemaal begrijpen.
xander