Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xander975
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11-2022
Halloo

ik heb zelf nog nooit een PC in elkaar gezet, en heb eigenlijk altijd wel op met een laptop gewerkt.
nou wordt ik er een beetje moe van dat naar verloop van tijd mijn laptop elke keer veel te warm wordt en dat daardoor mijn spelletjes gaan haperen.

ook een rede dat ik dus liever een PC wil. maar ik wil hem wel liever zelf samen stellen. want dan heb ik ook dat gene wat ik echt nodig heb.
maar ik weet niet waar ik moet beginnen.
de dingen die ik wel weet is dat ik zowieso een DDR3 geheugen kaart moet hebben op mijn moederboard omdat dat het meest ondersteund wordt tegenwordig.

waar ik graag info over wil hebben is.

wat voor moederboard ik het beste kan hebben;
welke voor CPU's daarvoor competable zijn(wel het liefst van intel);
welke videokaarten het best competable zijn voor de moederboard; <- ik ben het meest vertrouwd met NVidia.
en verder kunnen jullie ook allemaal tips geven enzo.

mijn prijsgrens zit wel tot de 550 á 600 € (zonder de behuizing).

ik hoop dat jullie het allemaal begrijpen.

xander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met een kijkje te nemen in Best Buy Guide overzichtstopic
Daar staan al dit soort dingen al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je laptop te warm wordt zou ik eens kijken of je hem op een verhoging kunt plaatsen of een speciale laptop koeler aan te schaffen.

Daarnaast de koeling zelf nakijken dus kijk of er geen stof in de ventilatie gaten zit.

[ Voor 25% gewijzigd door redfoxert op 03-05-2011 19:03 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344302

Als je wilt weten welke onderdelen je moet hebben, moet je een kijkje nemen in Best Buy topics en in de pricewatch.

Je moet er op letten dat het socket dat op het moederbord overeenkomt met de socket van de processor, bij Intel zijn dat de sockets: 1155, 1156 en 1366. Die hebben allemaal ondersteuning voor DDR3. Let er wel op dat het geheugen op de QVL van het moederbord staat. Videokaart moet pci-express 16x (2.0).