Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telefoon Microfoon, Koptelefoon, knopje?

Pagina: 1
Acties:

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
Hallo iedereen,

Mijn probleem is het volgende.
Ik heb een koptelefoon (3.5mm jack) en deze wil ik gebruiken bij mijn aankomende telefoon (galaxy S II). Ik zoek hier nu nog een microfoon bij, zodat ik makkelijk kan bellen.
Het probleem is alleen, dat ik ook graag een knopje voor call answering op deze microfoon wil hebben.

Ik zoek dus een microfoon waarop een knopje zit met een TRRS (Correct me if I'm wrong) uitgang voor geluid, microfoon en het knopje, en een 3.5mm jack audio ingang.
Het meest ideale geval voor mij ziet u hieronder in mijn professionele *ahum* tekening.

Of een andere manier waarop ik dit doel kan behalen (bellen met eigen koptelefoon en call answer knopje).

Alle hulp is welkom.
Alvast bedankt!

Ideale geval (als dit uberhaupt mogelijk is):
Afbeeldingslocatie: http://i291.photobucket.com/albums/ll305/Nycrea/Micheadsetcombi.jpg

🇺🇦

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 16:53

mokumouse

LOLstoel User

volgens mij gaat dit niet werken, een koptelefoon is output, een microfoon is input, dat gaat niet werken, tenzij er tegenwoordig 2,5mm aansluitingen zijn die zowel voor koptelefoon als microfoon kunnen worden gebruikt. of het is een aparte headset aansluiting.

edit:

zoek je niet gewoon een headset?!?!?!

[ Voor 8% gewijzigd door mokumouse op 03-05-2011 18:41 ]

Blaat...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

past jou koptelefoon niet gewoon in de jack uitgang op de mic ? of is het een losse mic

anders spam ik maar weer met een jabra 3030. Een bt ontvanger met ingeboude mic en aansluiting voor koptelefoon en opneemknopje

[ Voor 58% gewijzigd door Fish op 03-05-2011 18:45 ]

Iperf

• Nycrea
mokumouse schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:41:
volgens mij gaat dit niet werken, een koptelefoon is output, een microfoon is input, dat gaat niet werken, tenzij er tegenwoordig 2,5mm aansluitingen zijn die zowel voor koptelefoon als microfoon kunnen worden gebruikt. of het is een aparte headset aansluiting.

edit:

zoek je niet gewoon een headset?!?!?!
Dit kan wel, dat weet ik zeker. De headset van een iphone is toch ook input en output samen in één plug? En ik zoek geen headset omdat ik mijn eigen koptelefoon juist wil blijven gebruiken.
fish schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:41:
past jou koptelefoon niet gewoon in de jack uitgang op de mic ? of is het een losse mic
Zo'n mic zoek ik dus, maar ik heb het nog niet gevonden. Wat ik nu allemaal vind zijn dingen die oortjes eraan hebben zitten.
fish schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:41:
anders spam ik maar weer met een jabra 3030. Een bt ontvanger met ingeboude mic en aansluiting voor koptelefoon en opneemknopje
Liefst geen bluetooth, omdat ik ook muziek wil luisteren uit mijn telefoon met de koptelefoon. Ik heb niet veel ervaring met bluetooth + muziek maar de ervaring die ik heb zegt niet veel goeds.

[ Voor 67% gewijzigd door Nycrea op 03-05-2011 18:47 ]

🇺🇦

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Uhm, misschien het "tussenstuk" van een Nokia telefoon gebruiken?
Daar zit een controlkastje aan (met play,pause,prev/next en volume, plus answer call) en een 3.5mm jack uitgang voor een setje doppen of oorkleppen.

Deze bijvoorbeeld:
http://www.gsmpunt.nl/acc...okia-ad-54-origineel.html

Is van een Nokia 5800, microfoon geintegreerd en een set knopjes voor de besturing van muziek, volume en calls.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

soms kun je de koptelefoon gewoon lostrekken van de mic. mijn vrindin had ook zo'n ding vroegah. weggeflikkerd uitendelijk

Iperf

• Nycrea
McKaamos schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:47:
Uhm, misschien het "tussenstuk" van een Nokia telefoon gebruiken?
Daar zit een controlkastje aan (met play,pause,prev/next en volume, plus answer call) en een 3.5mm jack uitgang voor een setje doppen of oorkleppen.

Deze bijvoorbeeld:
http://www.gsmpunt.nl/acc...okia-ad-54-origineel.html

Is van een Nokia 5800, microfoon geintegreerd en een set knopjes voor de besturing van muziek, volume en calls.
Dankje, ziet er zeker leuk uit! Ik vraag me alleen af of dit ook werkt met niet nokia teledoons? :?
fish schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:48:
soms kun je de koptelefoon gewoon lostrekken van de mic. mijn vrindin had ook zo'n ding vroegah. weggeflikkerd uitendelijk
Dan nog moet ik zien dat ik mijn koptelefoon eraan krijg, ik weet niet zeker of de mic& knopje combi door zo'n verdeel stekkertje kan. :?

[ Voor 21% gewijzigd door Nycrea op 03-05-2011 18:50 ]

🇺🇦

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 10:21
http://www.dealextreme.co...-3g-3gs-80cm-length-35002

Zoiets dus? Dunno of ie ook met je telefoon werkt.. Maar voor 2 euro ..
[...]

Dat werkt niet, 1 ring te weinig op de plug. Daardoor mono sound en geen signalering naar de telefoon.
Maar de TS heeft ook 3 ringen ?:+ en TRRS is ook 3 ringen.

[ Voor 42% gewijzigd door Xaero op 03-05-2011 19:09 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nycrea schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:48:
[...]

Dankje, ziet er zeker leuk uit! Ik vraag me alleen af of dit ook werkt met niet nokia teledoons? :?
Sja, ik denk dat het gewoon standaard TRRS besturing is.
Maargoed, ik weet niet waar je woont, maar ik heb exact die adapter (standaard bij m'n 5800).
Als je in de buurt woont mag je best even langs komen om te testen.
Xaero schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:50:
http://www.dealextreme.co...built-in-78cm-cable-23624

Dat werkt niet, 1 ring te weinig op de plug. Daardoor mono sound en geen signalering naar de telefoon.
Nycrea schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:44:
[...]

Liefst geen bluetooth, omdat ik ook muziek wil luisteren uit mijn telefoon met de koptelefoon. Ik heb niet veel ervaring met bluetooth + muziek maar de ervaring die ik heb zegt niet veel goeds.
Wrom geen blauwtand? Werkt prima hoor.
M'n ex heeft (of had, geen idee, al lang niet meer gesproken) een Nokia 5310 XM met een bluetooth headset (ook Nokia, 2 kleppen met mic, knoppen en integrated accu) en daar kwam prima geluid uit.
Is een kwestie van AVRCP ondersteuning via bluetooth, maar dat doet elke telefoon tegenwoordig, en elke op muziek gerichte headset ook. Moet je wel specifiek een muziekgericht model voor kopen ofcourse.

Edit: Dat was deze, de Nokia BH503. Is wel Nokia, maar werkt met alle bluetooth muziekbronnen.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3623/3392660020_11b63cfe77.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door McKaamos op 03-05-2011 18:57 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nycrea schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:44:
[...]

Er is natuurlijk wat mp3 compressie, maar ik vind dar er een goed geluid in zit. nou ben ik geen audiofiel. maar het ding presteerd 100 * beter als zo'n standaard oortje

Iperf

• Nycrea
Xaero schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:50:
http://www.dealextreme.co...-3g-3gs-80cm-length-35002

[...]

Maar de TS heeft ook 3 ringen ?:+ en TRRS is ook 3 ringen.
Volgens mij werk dit ook wel, die apple dingen zien er hetzelfde uit. Ik heb hem besteld, het is toch maar 1.78 dollar dus 1.20 euro ofzo + free shipping, whatever.

We zullen zien.
McKaamos schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:50:
Wrom geen blauwtand? Werkt prima hoor.
M'n ex heeft (of had, geen idee, al lang niet meer gesproken) een Nokia 5310 XM met een bluetooth headset (ook Nokia, 2 kleppen met mic, knoppen en integrated accu) en daar kwam prima geluid uit.
Is een kwestie van AVRCP ondersteuning via bluetooth, maar dat doet elke telefoon tegenwoordig, en elke op muziek gerichte headset ook. Moet je wel specifiek een muziekgericht model voor kopen ofcourse.

Edit: Dat was deze, de Nokia BH503. Is wel Nokia, maar werkt met alle bluetooth muziekbronnen.
[afbeelding]
Bluetooth die ik heb gehad was allemaal een stuk minder dan cable. Ik heb speciaal een goede headset gekocht om lekker muziek te luisteren, dus het zou jammer zijn als de kwaliteit omlaag gaat door BT. Alle nummers heb ik in FLAC.

🇺🇦

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 00:53
Ik heb de MW600 van Sony Ericsson. Is wel bluetooth maar door A2DP is er praktisch geen verschil in geluid. Ik heb met kabel en daarna de MW600 geprobeerd en ik neem echt geen verschil waar. Natuurlijk heb ik geen FLAC, maar die A2DP techniek zou het geluid over moeten streamen zonder kwaliteit verlies.

Maarja met dat ding dat je nu besteld hebt zou het ook kunnen werken.

• Nycrea
FastPinguin schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:03:
Ik heb de MW600 van Sony Ericsson. Is wel bluetooth maar door A2DP is er praktisch geen verschil in geluid. Ik heb met kabel en daarna de MW600 geprobeerd en ik neem echt geen verschil waar. Natuurlijk heb ik geen FLAC, maar die A2DP techniek zou het geluid over moeten streamen zonder kwaliteit verlies.

Maarja met dat ding dat je nu besteld hebt zou het ook kunnen werken.
Ja, ik reken er niet op dat dat ding wat ik heb besteld erg goed is, dus ik zoek gewoon verder. Maar ik wil het wel proberen, misschien koop ik dan een duurdere variant daarvan, als dat fijn werkt. Ik zal eens kijken naar A2DP, thanks.

🇺🇦

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Loop eens langs de belcompany en vraag of je zo''n headsetje mag proberen, vele merken hebben nu zo'n koppelstuk voor een losse headphone en die zijn volgens mij vrij universeel te gebruiken. De headset van mijn oude S8000i werkt ook prima met mijn huidige Wildfire en visa versa. Kijk vooral naar setjes van Sony, die zijn vaak wat kostbaarder, maar dan krijg je ook zo'n beetje de meest fatsoenlijke dopjes erbij die je bij een telefoon kan krijgen... voor het geval je ergens bent waar een grote headphone niet gepast is.

Zo'n bluetooth ding waar je een koptelefoon in kan steken werkt prima, die heb ik ook gehad van SonyEricsson en dat werkte echt perfect, enige nadeel is uiteraard dat je dat ding moet opladen. Zoals hierboven als vermeld, de betere setjes die a2dp ondersteunen zijn echt prima voor lossless of ander high bitrate formaten.

Zoiets: pricewatch: Sony Ericsson Stereo Bluetooth Headset MW600

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 03-05-2011 22:24 ]

• Nycrea
MicGlou schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:19:
Loop eens langs de belcompany en vraag of je zo''n headsetje mag proberen, vele merken hebben nu zo'n koppelstuk voor een losse headphone en die zijn volgens mij vrij universeel te gebruiken. De headset van mijn oude S8000i werkt ook prima met mijn huidige Wildfire en visa versa. Kijk vooral naar setjes van Sony, die zijn vaak wat kostbaarder, maar dan krijg je ook zo'n beetje de meest fatsoenlijke dopjes erbij die je bij een telefoon kan krijgen... voor het geval je ergens bent waar een grote headphone niet gepast is.

Zo'n bluetooth ding waar je een koptelefoon in kan steken werkt prima, die heb ik ook gehad van SonyEricsson en dat werkte echt perfect, enige nadeel is uiteraard dat je dat ding moet opladen. Zoals hierboven als vermeld, de betere setjes die a2dp ondersteunen zijn echt prima voor lossless of ander high bitrate formaten.

Zoiets: pricewatch: Sony Ericsson Stereo Bluetooth Headset MW600
Bedankt! Hier kan ik wel wat mee, ik zal eens wat gaan rondkijken voor Bluetooth dingen ook dan, want draadloos is natuurlijk wel erg handig, en dan heb ik ook niet meer het probleem of het nou wel of niet TRRS is.
Sony vond ik ook altijd wel mooie dingen, ik zal nog eens wat op tweakers rondneuzen.

Edit:
Ik denk dat die MW600 wel iets voor mij is, ziet er allemaal erg goed uit.

🇺🇦

Pagina: 1