[SL Upgrade] Users opeens niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:25
Ik heb zojuist de Mac van mijn schoonvader ge-upgrade naar Snow Leopard. Ok, ging allemaal prima, maar opeens kon ik dus niet meer inloggen. Uiteindelijk heb ik via de CD het password van de root-account gereset, en zo kon ik weer inloggen. Ik heb tijdelijk even een nieuwe account gemaakt, waarvandaan ik nu werk (/users/rudy)

Wat bleek: het account van de hoofdgebruiker stond niet in /users/hoofdgebruiker maar in /domain/blablabla/users/hoofdgebruiker (het is een werk-pc). Reden erachter weet ik niet, ik ben niet zo super thuis in macs. Maar het probleem is nu dat ik dus met een een onbereikbare login met alle data (op /domain/xxxx/users/hoofdgebruiker). Ik heb geprobeerd een gebruiker met dezelfde naam aan te maken in /users/ en dan de data gewoon te verplaatsen, maar dat wilde hij niet.

Ik heb het hele internet afgezocht maar dat gaat allemaal over het transferren van data van de ene mac naar de andere, maar niet van een vage plek op de harddisk naar de users map.

Wie kan hier licht op laten schijnen? Ik heb niet zo'n zin in een schuimbekkende schoonvader :-(

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als het een 'werk-PC' is, had je de upgrade misschien beter door de beheerders van zijn werk kunnen laten uitvoeren...
Maar: als je nog niet te veel hebt kapotgemaakt in de user accounts, is er een goede kans dat aanmelden gewoon weer lukt als de Mac op het netwerk van het werk wordt opgestart. Misschien is de cached logon tijdens de upgrade wel opgeschoond, en wordt deze opnieuw aangemaakt als het domein gevonden kan worden. Ik zou even niks meer proberen en wachten tot de Mac op het zakelijke netwerk is aangesloten (ik neem aan dat het een macbook pro is?).

Succes met je schuimbekkende schoonvader! :-)

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:25
Het is gelukt :-D.

Ik heb eerst een time machine backup gemaakt om, mocht het allemaal verprutst worden, weer terug te kunnen. Toen heb ik via terminal de home-map verplaatst naar /users/. Vervolgens heb ik DAARNA een account aangemaakt met precies diezelfde naam. MacOs vroeg toen of ik de gegevens die daar al stonden wilde gebruiken en 20 minuten zoeken en indexeren later heb ik weer een login :-).

De Mac wordt eigenlijk niet echt meer gebruikt voor werk, aangezien hij een nieuwe AIR heeft. Op dit moment doet hij dienst als een soort veredelde iPod (het gaat om een 2010 MBpro, hoezo zonde :)). Dus zolang hij kan inloggen en er niets is veranderd, zal er niet veel geschuimbekt worden ;-).