In de group PolicyManagement Editor in server 2008 heb ik in User configuration > preferences > Windows settings een Drive map gemaakt van een samba share zodat bepaalde gebruikers die schijf kunnen benaderen. Ik heb daar bij Action replace ingevuld. Dan de betreffende share lokatie en user name en password. Ook heb ik reconnect en Action Update geprobeerd met zelfde resultaat.
In Windows XP werkt dit helemaal perfect. Alleen bij windows 7 niet.
Als ik in log op windows 7 dan mount de schijf de ene keer wel en kan ik gewoon bij de schijf.
De andere keer werkt het niet en is een rood kruis zichtbaar. Nadat ik op de schijf heb geklikt kan ik alsnog het
wachtwoord ingeven.
Dit geldt zowel voor een samba mapping als voor een XP share. Drive mappings van server 2008 zelf doen het wel altijd.
Wie heeft er een opslossing voor dit probleem?
In Windows XP werkt dit helemaal perfect. Alleen bij windows 7 niet.
Als ik in log op windows 7 dan mount de schijf de ene keer wel en kan ik gewoon bij de schijf.
De andere keer werkt het niet en is een rood kruis zichtbaar. Nadat ik op de schijf heb geklikt kan ik alsnog het
wachtwoord ingeven.
Dit geldt zowel voor een samba mapping als voor een XP share. Drive mappings van server 2008 zelf doen het wel altijd.
Wie heeft er een opslossing voor dit probleem?