Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een lastige situatie, waar ik na veel Google'n en gezoek op GoT nog niet uitkom. Ik heb een prachtige HDready (720p/1080i) Plasma aan de muur hangen waar ik niet graag afscheid van neem. het probleem is echter dat deze geen HDMI heeft maar enkel component.

Je snapt al dat op alle moderne apparatuur van tegenwoordig, geen component uitgang meer te vinden is. Ik ben dus op zoek naar een oplossing om HDMI naar Component te converteren. In oudere topics kwam ik nog wel verwijzingen tegen naar dingen op sites als eBay, maar die links werken niet meer.

Wat ik al weet;
HDMI is digitaal & Component is analoog. Een 'verloopje' zal dus niet gaan werken
Overal zijn omvormers van component naar HDMI te vinden, maar nergens andersom

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hiermee aan het klooien is. Ervaringen van anderen zijn dus zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
Hallo,

Eerst even wat anders, je zegt dat de meeste apparatuur van tegenwoordig geen component uitgang heeft, dat is dus pertinent niet waar! Sterker nog, de meeste nieuwe apparatuur heeft deze uitgang nog steeds. Het enigste nadeel is dat via component de maximale resolutie maar 1080i is i.p.v. 1080P bij HDMI, maar dat is voor jouw tv niet belangrijk.

Dus wat wil je eigenlijk, is er niet gewoon iets te koop wat jij wilt met YUV?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:25:
Je snapt al dat op alle moderne apparatuur van tegenwoordig, geen component uitgang meer te vinden is. Ik ben dus op zoek naar een oplossing om HDMI naar Component te converteren. In oudere topics kwam ik nog wel verwijzingen tegen naar dingen op sites als eBay, maar die links werken niet meer.
Op diverse apparatuur zit zeker nog wel component. Er zijn inderdaad apparaten die geen component meer hebben. Of apparatuur wat een pure transport is welke dus alleen een HDMI-uitgang heeft. Maar dat er op moderne apparatuur geen component uitgang meer zit ben ik het niet mee eens.

Overigens zijn er genoeg converters van HDMI naar component. Echter zit je dan wel snel aan prijzen van $150 - $250. En dat is dan voor één aansluiting, dus voor één apparaat.
Desmoerick schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:57:
Het enigste nadeel is dat via component de maximale resolutie maar 1080i is i.p.v. 1080P bij HDMI
Component kan gewoon 1080p aan dat is geen enkel probleem. Echter zijn het de TV's die over het algemeen maar tot en met 1080i gaan als het gaat om input.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik generaliseer misschien iets te makkelijk ;-)

Anyway, ik wil graag digitale tv kijken via upc en dan zit ik aan hdmi vast of cli. Cli zal nog een stuk lastiger worden.

Ik heb gezocht op converters, maar kon alleen component naar hdmi vinden en dat is precies verkeerd om. Vandaar mijn vraag hier. Ik wil er best wat dollars aan uitgeven want mn tv is gewoon te mooi om te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Dan krijg je zoiets. Ook handig dat ze voor $25 een extra HDMI input er op kunnen zetten zodat je twee apparaten met HDMI aan kan sluiten. Want veel TV's hebben maar één maal component in. Heb even op wat Nederlandse sites gekeken, maar daar kon ik zo snel niets op vinden wat overeenkwam. Wel hele racks met diverse inputs, maar die gingen net wat te ver in functie en prijs.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.