[Win7] Welke processen uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-03 15:39

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Ik heb dus een tijdje geleden een nieuwe notebook aangeschaft.
Nu bevalt hij me wel alleen vind ik dat deze soms nog al sloom is.

Dit is de eerste x64 notebook die ik heb dus misschien dat het daar aan ligt?

Maar ik dacht ook, misschien zijn er wat processen die niet nodig zijn. Dus die ik kan uitzetten.

Hieronder is een lijstje van processen die draaien als Windows is opgestart.
Mij zegt dit alles namelijk helemaal niks.

Maar er staan dingen op mijn computer zoals:
- Intel Rapid Storage Technologie
- Intel HD afbeeldingen

Ik weet niet of deze dingen echt nodig zijn? Anders gooi ik ze er vanaf.
Ik heb al het meeste troep die er bij de standaard installatie eraf gegooid zoals webcam dingen en MAGIX onzin wat ik toch niet gebruik. Maar tot nu toe heeft het nog niet heel erg veel geholpen :(

misschien dat jullie in dit lijstje nog iets zien waarvan je zegt: "Dit is totale onzin"

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Hedva/processen-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie zo zat dingen staan die ik uit zo gooien (office ding, MS live )etc.
Maar als je gewoon de processen killt dan zie je vanzelf of je iets mist.
Gebruik MSconfig om dingen aan/uit te zetten, dan kun je vrij makkelijk dingen die je toch niet gebruikt gewoon uitzetten, en mochten ze een keer nodig zijn dan kun je ze starten. Zo kun je ook eens kijken naar services die je hebt lopen, veel ervan kunnen ook gewoon uit als je ze niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Ja bij processen in MSconfig valt nog ene hoop uit te schakelen. Maar ik neem aan dat ik niet zomaar alles kan uitschakelen?

En die "intel rapid storage technology". Ik weet niet of het veel uit maakt of ik dat heb draaien of niet? Als het niet zo veel uit maakt verwijder ik het van m'n computer. Niet dat ik ineens niks meer kan met mn hardeschijf :9

Net zoals SeaPort.exe. Dat is denk ik mee gekomen met het installeren van Live dingen. Staat de hele dag aan, maar doet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet het uit en kijk wat er gebeurd. In het ergste geval gaat je OS op z'n gat en moet je even rebooten.
En waarom zou je in MSconfig niet gewoon alles uit kunnen zetten? Je komt er vanzelf wel achter of je iets mist, dan kun je dat weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:47

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iets wat niks doet en de hele dag aanstaat; als het je niet dwars zit, waarom er dan mee "kloten"?

De meeste processen kan je ook gewoon ff Googlen en kijken waartoe ze behoren; scheelt een hoop denkwerk wat je wel/niet moet verwijderen.

En als het je echt niet bevalt; bekijk een rustig of je je laptop kaal kan inrichten (dus zonder de pre-install van de leverancier) want dat kan ook al een boel schelen mits je alle drivers alvast hebt gedownload.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

niet om vervelend te doen, maar al die processen verbruiken 0% processortijd (kijk maar in je screenshot).

Je moet eerst uitzoeken waarom je je laptop langzaam vind. Is het een kwestie van te weinig geheugen (kun je ook nazoeken), is het een kwestie van een processor die vaak op 100% staat (lijkt me niet, en dan heeft het killen van taken ook weinig nut) of heb je te weinig IO met je harddisk? In dat geval gaat het killen van die taken niet helpen.

Post anders eens specs van de laptop, hoeveel geheugen zit erin, hoeveel gebruikt windows, enz...

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Omdat het toch geheugen vreet en het probleem was juist dat m'n laptop best sloom is. Sterker nog, hij is slomer dan de laptop die ik hiervoor had. (en dat is dan niet de bedoeling met een nieuwe laptop :P )
Misschien dat het alleen ligt dat het nu een 64bit systeem is en m'n vorige een 32bits systeem.

Maar in deze laptop zit nu wel een i5 en 4gb ram, terwijl in de vorige een cualcore zat met 3gb ram. Ook deze grafische kaart is beter en heeft 2 keer zoveel geheugen (nu een geforce gt 325m 1gb)

Als ik in taakbeheer kijk staat mijn geheugen gebruik standaard op 1,7GB. Dat is bijna op de helft. Dat vindt ik best veel opzich? of ligt dat aan mij?
Procesorgebruik daar in tegen staat, als ik bijvoorbeeld alleen paint, taakbeheer en opera aan heb staan, gewoon op 1%.

Edit: Dit zijn de specs zoals genoemd op tweakers.net
pricewatch: MSI FX600-077NL

Edit2: Doet pijn om te zien dat die nu 600 euro is. Als ik dat had geweten had ik wel een maand gewacht :\

Edit3: Probleem opgelost

Zal het hier uitleggen voor andere mensen die misschien ooit tegen het zelde probleem aanlopen.

Ik had expres een notebook gekocht met een videokaart erin. (In plaats met alleen Intel HD Graphics)
Nu heb ik ooit ingesteld dat hij videogebeuren allemaal over mijn videokaart moest doen (en nog meer)
De grap is: Mijn CPU heeft 4RAM, en mijn videokaart maar 1GB RAM. Hij moest dus vanalles en nog wat over 1GB RAM halen. Dat duurt natuurlijk wel eventjes wat langer.
Nu heb ik ook gelijk een verklaring waarom mijn Photomerge in Photoshop CS5 het niet deed.

Heb het getest, en inderdaad. Computer is stuk sneller én Photomerge i Photoshop werkt gewoon weer zonder te crashen..

Opgelost dus. Gewoon een stommiteit. Dacht toen logisch te zijn om in te stellen dat die dat soort dingen over mijn videokaart moest doen (leek me toen logisch).

[ Voor 44% gewijzigd door Hedva op 03-05-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hedva schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:36:
Edit3: Probleem opgelost

Zal het hier uitleggen voor andere mensen die misschien ooit tegen het zelde probleem aanlopen.

Ik had expres een notebook gekocht met een videokaart erin. (In plaats met alleen Intel HD Graphics)
Nu heb ik ooit ingesteld dat hij videogebeuren allemaal over mijn videokaart moest doen (en nog meer)
De grap is: Mijn CPU heeft 4RAM, en mijn videokaart maar 1GB RAM. Hij moest dus vanalles en nog wat over 1GB RAM halen. Dat duurt natuurlijk wel eventjes wat langer.
Nu heb ik ook gelijk een verklaring waarom mijn Photomerge in Photoshop CS5 het niet deed.
Allereerst gefeliciteerd dat je het probleem hebt opgelost.
Ik snap er alleen geen hout van :) Zou je eens kunnen vertellen wat je nou precies veranderd hebt? Het klopt dat je processor 4MB cache heeft (dat noem je geen RAM) maar wat dat er nou mee te maken heeft heb ik geen flauw idee van.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:47

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vermoed dat de GPU & CPU het totale RAM delen (shared video memory) en dat iemand ooit had bedacht dat het wel leuk zou zijn als de GPU mooi 1 of 3GB toegewezen zou krijgen... Blijft er inderdaad marginaal wat over voor gebruik door het OS (en de CPU dus).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Nou kijk.

In mijn laptop heb ik
- Intel Core i5 (daarin zit Intel HD Graphics)
- Nvidia Geforce GT325M (1GB)
- In notebook zit ook 4GB RAM (waarvan dus al een deed opgevrote word door windows)

Als ik op bureaublad, rechtermuisknop, NVIDIA-configuratiescherm aan klik, krijg ik een scherm met wat erin.

Daar heb je menu '3D-instellingen beheren'.
'Voorkeur grafische processor:'

Keuze uit: 'Geintegreede graphics', 'Krachtige NVIDIA-processor' en 'Automatische selectie'.

Die geïntegreerde graphics is mijn CPU. die 'Krachtige' (i lold) NVIDIA-processor is mijn videokaart.
'Krachtige NVIDIA-processor' was dus geselecteerd. En om een of andere stomme reden doet die dan alles sloom. Ik denk, omdat mijn videokaart maar 1GB heb. En dat die daar alles overheen wilt pompen.

Als ik 'Geintergreede graphics' selecteerd. Neemt die dus mijn CPU, (met de geïntegreerde Intel HD graphics) En ik neem aan dat die dann ook mijn volle 4GB RAM benut. Want als ik nu Photomerge in photoshop gebruik, gebruikt die teminste 3,7GB RAM (als ik in windows taakbeheer kijk) Voorheen kwam die niet verder dan 1,7.

Ik denk dat het zo zit. Ik heb er ook de balle verstand van. Maar ik al 'Wilde gans' zou het zo verklaren.

Maar nu zit ik alleen met de vraag: Waarom heb ik uberhaupt een extra videokaart erin zitten..? Als die toch die geïntegreerde Intel HD graphics erin heeft zitten? Gebruikt die uberhaupt wel mijn videokaart nu?

Wordt me allemaal te moeilijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hedva schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:15:
Maar nu zit ik alleen met de vraag: Waarom heb ik uberhaupt een extra videokaart erin zitten..? Als die toch die geïntegreerde Intel HD graphics erin heeft zitten?
Omdat je een laptop gekocht hebt waar het in zit.

Flauw, ik weet het ;) Maar dat is dus een van de redenen waarom er in Complete Systemen & Laptops Best buy Guides en dergelijke zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1