Ik heb sinds december 2010 een Asrock 880GMH/USB3 R2.0. Sinds een week of twee start-ie slecht op: als ik de startknop indruk (cq toetsenbord beroer, cq groene en zwarte draad op ATX-stekker doorlus):
- gaat de voeding aan;
- cpu-fan begint direct op hoge snelheid te draaien (ipv laag, pwm-controlled);
- power-LED blijft uit (gaat gewoonlijk aan);
- HDD-LED brandt (is normaal uit, voorzover ik weet);
- er gebeurt verder nix, geen signaal naar monitor, BIOS start niet op.
Nu heb ik een MS-Tech kastje (lekker klein) met een MS-Tech voeding (hmmm), zodat ik als eerste aan de voeding dacht. En jawel, met wat rommelen aan de ATX-stekker startte-ie. Dit heeft 3 of 4x zo gewerkt. So far, so good. Verleden week het ding zolang maar even aan laten staan, zonder problemen.
Nieuwe voeding besteld: Be Quiet. Geïnstalleerd, nu weigert-ie helemaal op te starten (ook na rommelen aan de ATX-stekker), met dezelfde symptomen als hiervoor vermeld.Checklist PMG-beleid doorgewerkt zonder resultaat. Alle pennetjes van de ATX-stekker op het mobo gecheckt of er iets loszit; dat lijkt niet zo te zijn.
Iemand enig idee?
Asrock 880GMH/USB3 R2.0
AMD Phenom II X2 550 BE
4GB Kingston KVR1333D3N9K2/4G
OCZ Vertex 2 ssd
Be Quiet BQT SFX-350W voeding (SFF voeding, was de MS-Tech ook)
edit: tikfoutje
- gaat de voeding aan;
- cpu-fan begint direct op hoge snelheid te draaien (ipv laag, pwm-controlled);
- power-LED blijft uit (gaat gewoonlijk aan);
- HDD-LED brandt (is normaal uit, voorzover ik weet);
- er gebeurt verder nix, geen signaal naar monitor, BIOS start niet op.
Nu heb ik een MS-Tech kastje (lekker klein) met een MS-Tech voeding (hmmm), zodat ik als eerste aan de voeding dacht. En jawel, met wat rommelen aan de ATX-stekker startte-ie. Dit heeft 3 of 4x zo gewerkt. So far, so good. Verleden week het ding zolang maar even aan laten staan, zonder problemen.
Nieuwe voeding besteld: Be Quiet. Geïnstalleerd, nu weigert-ie helemaal op te starten (ook na rommelen aan de ATX-stekker), met dezelfde symptomen als hiervoor vermeld.Checklist PMG-beleid doorgewerkt zonder resultaat. Alle pennetjes van de ATX-stekker op het mobo gecheckt of er iets loszit; dat lijkt niet zo te zijn.
Iemand enig idee?
Asrock 880GMH/USB3 R2.0
AMD Phenom II X2 550 BE
4GB Kingston KVR1333D3N9K2/4G
OCZ Vertex 2 ssd
Be Quiet BQT SFX-350W voeding (SFF voeding, was de MS-Tech ook)
edit: tikfoutje