Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange 2003 --> Exchange 2010 Kopieren mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort over van SBS 2003 naar SBS 2011. De 2011 servers ben ik nu aan het opbouwen (los netwerk t.o.v 2003), op een externe locatie (we gaan toch verhuizen binnenkort).

Op het moment van overgaan zal de e-mail gekopieerd moeten worden. Ik kan dit doen door per gebruiker een pst-file te laten maken en deze weer te laten inlezen in de nieuwe omgeving. Het is een optie, maar ik vind het nogal veel werk. Nu zat ik te bedenken of daar geen andere oplossing voor is. Heb al heel wat gezocht op het internet, maar ik kom niet echt verder.

Is hier iemand die een goede oplossing weet?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:52

ralpje

Deugpopje

Waarom is het veel werk? Is aan de 2003-kant met exmerge prima te scripten, en ook aan de 2010-kant kun je het vanuit de powershell automagisch laten doen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. daar heb je gelijk in. ExMerge, had ik helemaal niet aan gedacht. Ik ga er eens naar kijken of we dit zo op kunnen lossen. Thnks!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 13:20

mutsje

Certified Prutser

zorgen aan de nieuwe kant voor een win7 machine met outlook erop geïnstalleerd en de exchange management console (EMC). Als je de aliasnamen matched van de oude en nieuwe omgeving kan je "Dir C:\PSTFiles\*.pst | Import-Mailbox" gebruiken in de powershell op het win7 werkstation. En dan worden alle mailboxen in je nieuwe omgeving netjes gevuld.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mutsje schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:44:
zorgen aan de nieuwe kant voor een win7 machine met outlook erop geïnstalleerd en de exchange management console (EMC). Als je de aliasnamen matched van de oude en nieuwe omgeving kan je "Dir C:\PSTFiles\*.pst | Import-Mailbox" gebruiken in de powershell op het win7 werkstation. En dan worden alle mailboxen in je nieuwe omgeving netjes gevuld.
Moet je win7 bakkie ook wel 64bits zijn!

www.degroot-it.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Trek een trial Win7 Enterprise 64bits bij MS binnen en dat is ook weer verholpen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
waarom volg je niet de migratiehandleiding van MS? Is best practice lijkt mij :)

http://www.microsoft.com/...45-4d7a-a432-927e6880dcd0

To migrate Exchange Server 2003 mailboxes
1. On the Destination Server, click Start, click All Programs, click Microsoft Exchange Server 2010, and then click Exchange Management Console.
2. In the User Account Control dialog box, click Yes.
3. In the Exchange Management Console navigation pane, expand the Recipient Configuration node, and then click Mailbox.
4. In the results pane, select all of the legacy mailboxes.
5. Click New Local Move Request in the task pane. The New Local Move Request Wizard starts.
6. Click Browse, select the Destination Server, and then click OK.
7. Click Next.
Note
We recommend that you click Skip the corrupted messages on the Move Options page of the wizard and that you set the maximum number of messages to skip. If mailboxes are skipped because the maximum number of corrupted messages is exceeded, you must delete those mailboxes before you uninstall Exchange Server 2003 from the Source Server later in the migration process, or you must run the Move Mailbox Wizard again.
8. Click New on the New Local Move Request page.
9. Click Finish, and then review any issues that occurred.
10. In the details pane of the Exchange Management Console, verify that no legacy mailboxes are listed, and then close the Console.
11. In the Exchange Management Console navigation pane, click the Recipient Configuration node, click Move Request. Clear all move requests after they are marked as complete.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Omdat TS een nieuwe omgeving opzet en dus niet zomaar vanuit Exchange mailboxen van de ene naar de andere server kan moven?

• nielsl
ralpje schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:42:
Omdat TS een nieuwe omgeving opzet en dus niet zomaar vanuit Exchange mailboxen van de ene naar de andere server kan moven?
maar dan nog, waarom zou je niet alsnog de migratie handleiding van MS volgen? je moet immers meer data overzetten dan enkel de inhoud van Exchange lijkt mij...

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Als 'ie dat zou willen dan had 'ie dat wel gedaan, lijkt me. Hij kiest ervoor om een 'greenfield' implementatie te doen en zal dat niet zonder redenen doen.
Wij doen dat bij klanten ook regelmatig, bijvoorbeeld om zeker te zijn dat je geen 'oud zeer' uit oude installaties / AD's meeneemt.

• nielsl
ik haal uit de openingspost dat TS helemaal niet perse een greenfield installatie wil doen, maar zich bedenkt wat voor andere manieren er zijn om Exchange over te takelen naar de nieuwe omgeving, omdat hij de handmatige methode middels PST (en laten we eerlijk zijn, dat gaat gezien het MAPI protocol niet snel) nogal bewerkelijk vind (waar ik hem overigens gelijk in geef).

Mijn suggestie is daarom om een migratie te doen van 2003 naar 2011 dmv de migratiewizard die MS geeft. Ik kan me ook niet direct zoveel oud zeer voorstellen uit een SBS AD, laten we eerlijk zijn, om hoeveel gebruikers gaat dat nou...

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:26:
Als 'ie dat zou willen dan had 'ie dat wel gedaan, lijkt me. Hij kiest ervoor om een 'greenfield' implementatie te doen en zal dat niet zonder redenen doen.
Wij doen dat bij klanten ook regelmatig, bijvoorbeeld om zeker te zijn dat je geen 'oud zeer' uit oude installaties / AD's meeneemt.
Klopt, dit is de reden. De oude server heb ik zelf niet opgebouwd en ik heb er al aardig wat problemen mee gehad. Het gaat niet om heel veel gebruikers (ongeveer 40) en ik wil de nieuwe situatie dan ook helemaal 'clean' opbouwen.

Ik had dat aan het begin aan kunnen geven, maar ben dit vergeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 14:54 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Dat is zo te zien een mooie optie :-)

Ik kan dus gewoon in 1x een mailbox verplaatsen (kopieren) naar een gebruiker op een (externe) server?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ja, maar kijk goed naar de requirements. Je zult eerst een script moeten draaien die de nieuwe useraccounts voorziet van wat AD-attributes die uit je oude omgeving komen.

Prepare Mailboxes for Cross-Forest Moves Using the Prepare-MoveRequest.ps1 script in the Shell

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1