Een paar jaar geleden was ik bezig met het digitaliseren van video banden via een Pinnacle Movieboard capture kaart. Sinds kort probeer ik opnieuw video banden digitaal te maken, maar op de een of andere werkt niets meer goed.
De software Pinnacle is echt nachtmerrie: bagger traag, loopt vaak vast, en het werkt helaas niet. Het preview venster laat de video goed zien, maar bij de opname staan de pal/ntsc settings niet goed. Aanpassen in PinnacleStudio heeft geen zin, het werkt alleen als je het in Virtualdub de configuratie aanpast...
Het grootste probleem is dat als ik film capture het geluid niet sychroom loopt. Dit geld voor bijna alle capture software. In virtualdub kun je veel aanpassen, bijv. of het geluid moet syncen met de beeld of andersom. Een ding is zeker, de opname is nooit goed. Ik heb ook Video Capture Master, Corel VideoStudio en wat andere capture software van download.com getest. Allemaal hebben ze problemen met beeld/geluid synchronisatie.
Ik dacht eigenlijk dat het een hardware probleem was. Andere geluidskaart, PCI sloten wisselen, nieuwe drivers etc.. hielp allemaal niet. Voor de grap probeerde ik nog even een opname te maken met Windows MovieMaker, en tot mijn grote verbazing is de opname perfect. Goed beeld, goed geluid en alles in sync.
Hoe kan het dat allemaal geavanceerde (dure) software faalt aan alle kanten terwijl een simpel programma als MovieMaker vlekkeloos werkt?!?!?!?
Het grote nadeel van MovieMaker is dat het alleen als WMV bestand kan capturen. Ik ga de video's principieel niet opslaan in WMV formaat, eigenlijk wil ik gewoon ongecomprimeerde bestanden hebben.
De software Pinnacle is echt nachtmerrie: bagger traag, loopt vaak vast, en het werkt helaas niet. Het preview venster laat de video goed zien, maar bij de opname staan de pal/ntsc settings niet goed. Aanpassen in PinnacleStudio heeft geen zin, het werkt alleen als je het in Virtualdub de configuratie aanpast...
Ik dacht eigenlijk dat het een hardware probleem was. Andere geluidskaart, PCI sloten wisselen, nieuwe drivers etc.. hielp allemaal niet. Voor de grap probeerde ik nog even een opname te maken met Windows MovieMaker, en tot mijn grote verbazing is de opname perfect. Goed beeld, goed geluid en alles in sync.
Hoe kan het dat allemaal geavanceerde (dure) software faalt aan alle kanten terwijl een simpel programma als MovieMaker vlekkeloos werkt?!?!?!?