Lumics schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:57:
[...]
Een moderne hoster biedt, neem ik aan, standaard php, mysql ondersteuning. Data verbruik zal laag zijn, en een 500GB ruimte lijkt me voldoende. Oftewel, laten we het een 'porfolio-site' gebruik noemen.
Euh ja, een gemiddeld goedkope hoster zal php & mysql aanbieden. Helaas hebben veel hosters een limiet op de grootte van de database, bijvoorbeeld en/of beperken ze het aantal concurrent connecties naar die database.
Mijn ervaringen zijn, in volgorde van goedkoop naar duur, de volgende onderdelen:
HDD-space, software, bandbreedte, dedicated databases, Plesk-licenses, Windows machines, eigen servers.
Ikzelf heb in meerdere topics al aangegeven: host niet in NL want bandbreedte is wat prijzig. Niet iedereen is dat met me eens maar pak een een verbruik van 500GB tot 1TB per maand (lekker plaatjes in je portfolio etc) en ga uit van minstens 100MB maar rustig 500MB HDD. Op sites als webhostingtalk kan je veel te weten komen maar webhostinggeeks en tophosts zijn aardige sites om mee te beginnen.
Eigen ervaringen: ovh.nl, netdirekt.de, caratnetworks, softlayer en leaseweb... Goede tot zeer goede support, relatief lage prijzen en niet te beroerd om mogelijk een "custom package" voor je te bedenken.
Ow, niet elke host heeft kant & klare spullen staan. Carat kan je bijvoorbeeld zelf je specs samenstellen en daarna mag je zelf (op basis van Linux) je webserver en dergelijke installeren. Geen idee of dat leuk/handig is, maar allicht loop je dan niet tegen non-rooted beperkingen van andere hosters aan.
[
Voor 18% gewijzigd door
MAX3400 op 03-05-2011 15:09
]