[Advies/Tips] Betrouwbare hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.002 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
Ik wil een domein + hosting pakketje. Gewoon voor de heb, geen specifiek doel.

Een google search levert mij erg veel resultaten op. Ik vraag mij dan ook af wat
een betrouwbare hoster is met scherpe prijzen (Gebaseerd op ervaringen).

Geen enkele hostpartij klinkt mij bekend. Iemand een duw in de juiste richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan me herinneren meerdere topics hierover te hebben gezien de afgelopen week/weken. Zonder motivatie van jouw kant wat je precies wil hebben of wat voor type hosting je af wil nemen, denk ik dat het al snel verzandt in een opsom-topic waar je ook niks aan hebt.

En natuurlijk klinkt weinig bekend als je er geen ervaring mee hebt maar dat wil nog niet zeggen dat je niet specifieker kan zijn met je topicstart?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
MAX3400 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:40:
Ik kan me herinneren meerdere topics hierover te hebben gezien de afgelopen week/weken. Zonder motivatie van jouw kant wat je precies wil hebben of wat voor type hosting je af wil nemen, denk ik dat het al snel verzandt in een opsom-topic waar je ook niks aan hebt.

En natuurlijk klinkt weinig bekend als je er geen ervaring mee hebt maar dat wil nog niet zeggen dat je niet specifieker kan zijn met je topicstart?
Het punt is dat ik zelf wel het onderscheid kan maken hoeveel webruimte/dataverkeer. Ik kan zelf ook bepalen of ik er domein bij wil of niet, en uiteraard ook of ik zelf bouw, of een simpel aangeboden programma'tje het werk laat doen.

De resterende vraag die blijft is dan; Waar? Want nogmaals, wie zegt mij dat de 1e google hit betrouwbaar is.

Laat ik de vraag anders formuleren; Waar heeft de tweakers bezoeker zijn/haar siteje (particulier) gehost?

[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 03-05-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Lumics schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:43:
[...]

Het punt is dat ik zelf wel het onderscheid kan maken hoeveel webruimte/dataverkeer. Ik kan zelf ook bepalen of ik er domein bij wil of niet, en uiteraard ook of ik zelf bouw, of een simpel aangeboden programma'tje het werk laat doen.

De resterende vraag die blijft is dan; Waar? Want nogmaals, wie zegt mij dat de 1e google hit betrouwbaar is.
Het punt is dat je ons vraagt wie betrouwbaar is, geen specs geeft wat je wil hebben of wat je mogelijk gaat bouwen, Google niet snapt of ons niet vertelt waar je terecht bent gekomen maar dan wel een antwoord verwacht.

Als je inderdaad hebt geGoogled en geen site kan vinden over webhosters, vergelijkingssites ofzo, dan houdt het een beetje op he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Wat zijn je eisen? Het maakt nogal uit of je 60GB of 60MB per maand erdoorheen jaagt, of je alleen een 3 HTML'tjes op je website hebt staan (=10MB) of allemaal file's host (=10GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Beatboxx schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:48:
Wat zijn je eisen? Het maakt nogal uit of je 60GB of 60MB per maand erdoorheen jaagt, of je alleen een 3 HTML'tjes op je website hebt staan (=10MB) of allemaal file's host (=10GB).
Een moderne hoster biedt, neem ik aan, standaard php, mysql ondersteuning. Data verbruik zal laag zijn, en een 500 GMB ruimte lijkt me voldoende. Oftewel, laten we het een 'porfolio-site' gebruik noemen.
Als je inderdaad hebt geGoogled en geen site kan vinden over webhosters, vergelijkingssites ofzo, dan houdt het een beetje op he?
Tuurlijk niet, ervaringen van tweakers bezoekers hecht ik meer waarde aan. Anyway je punt is duidelijk. Vraag geherformuleerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Lumics op 03-05-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Lumics schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:57:
[...]

Een moderne hoster biedt, neem ik aan, standaard php, mysql ondersteuning. Data verbruik zal laag zijn, en een 500GB ruimte lijkt me voldoende. Oftewel, laten we het een 'porfolio-site' gebruik noemen.
Ik mag toch serieus hopen dat je 500 MB bedoeld :X
Als je 500 GB aan ruimte nodig hebt kun je beter direct voor een eigen server gaan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
EDIT schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:58:
[...]

Ik mag toch serieus hopen dat je 500 MB bedoeld :X
Als je 500 GB aan ruimte nodig hebt kun je beter direct voor een eigen server gaan :>
Typo idd.. aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Lumics schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:57:
[...]

Een moderne hoster biedt, neem ik aan, standaard php, mysql ondersteuning. Data verbruik zal laag zijn, en een 500GB ruimte lijkt me voldoende. Oftewel, laten we het een 'porfolio-site' gebruik noemen.
Euh ja, een gemiddeld goedkope hoster zal php & mysql aanbieden. Helaas hebben veel hosters een limiet op de grootte van de database, bijvoorbeeld en/of beperken ze het aantal concurrent connecties naar die database.

Mijn ervaringen zijn, in volgorde van goedkoop naar duur, de volgende onderdelen:
HDD-space, software, bandbreedte, dedicated databases, Plesk-licenses, Windows machines, eigen servers.

Ikzelf heb in meerdere topics al aangegeven: host niet in NL want bandbreedte is wat prijzig. Niet iedereen is dat met me eens maar pak een een verbruik van 500GB tot 1TB per maand (lekker plaatjes in je portfolio etc) en ga uit van minstens 100MB maar rustig 500MB HDD. Op sites als webhostingtalk kan je veel te weten komen maar webhostinggeeks en tophosts zijn aardige sites om mee te beginnen.

Eigen ervaringen: ovh.nl, netdirekt.de, caratnetworks, softlayer en leaseweb... Goede tot zeer goede support, relatief lage prijzen en niet te beroerd om mogelijk een "custom package" voor je te bedenken.

Ow, niet elke host heeft kant & klare spullen staan. Carat kan je bijvoorbeeld zelf je specs samenstellen en daarna mag je zelf (op basis van Linux) je webserver en dergelijke installeren. Geen idee of dat leuk/handig is, maar allicht loop je dan niet tegen non-rooted beperkingen van andere hosters aan.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 03-05-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
MAX3400 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:04:
[...]

Euh ja, een gemiddeld goedkope hoster zal php & mysql aanbieden. Helaas hebben veel hosters een limiet op de grootte van de database, bijvoorbeeld en/of beperken ze het aantal concurrent connecties naar die database.

Mijn ervaringen zijn, in volgorde van goedkoop naar duur, de volgende onderdelen:
HDD-space, software, bandbreedte, dedicated databases, Plesk-licenses, Windows machines, eigen servers.

Ikzelf heb in meerdere topics al aangegeven: host niet in NL want bandbreedte is wat prijzig. Niet iedereen is dat met me eens maar pak een een verbruik van 500GB tot 1TB per maand (lekker plaatjes in je portfolio etc) en ga uit van minstens 100MB maar rustig 500MB HDD. Op sites als webhostingtalk kan je veel te weten komen maar webhostinggeeks en tophosts zijn aardige sites om mee te beginnen.

Eigen ervaringen: ovh.nl, netdirekt.de, caratnetworks, softlayer en leaseweb... Goede tot zeer goede support, relatief lage prijzen en niet te beroerd om mogelijk een "custom package" voor je te bedenken.
Dank voor de toelichting, hier kan ik zeker wat mij. Het is voor mij lastig om mijn wensen aan te geven omdat ik zelf het doel ook niet precies weet. Ik denk dat 'leren' website opzetten een goede invalshoek is. Ik zal je aangedragen sites eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:32
Ik zit bij QSIT, en moet zeggen dat ik erg te vreden ben met die gasten.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Ikzelf zit bijv. bij Antagonist, gewoon een budgethost voor 30 euro per jaar. Maar ik denk dat je wat duidelijker moet zijn. Wat versta je zelf onder betrouwbaar?

Als het je gewoon gaat om een beetje pielen met websites zou ik niet verder zoeken dan de goedkopere budgethosts. Sommige posts zijn denk ik wat te serieus voor jouw doelen.

Kijk ook naar wat je wil gebruiken als beheersysteem en hoeveel werkgeheugen je nodig gaat hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door MsG op 03-05-2011 15:12 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Misschien ook leuk (of niet); als je thuis een beetje uplink hebt (liever geen ADSL) van 2Mbps, kan je ook thuis eerst gaan spelen met een site. XAMPP geeft je eigenlijk een webhost op je eigen PC. Daarbinnen kan je dan pakketten testen zoals Drupal, Joomla, apache en noem maar op. Dan weet je al sneller of je beginner/gevorderd/expert bent en kan daarna in de wijde wereld iets aanschaffen voor snellere uplink of backups etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:57

IEF

Why so serious?

@TS: De vraag is niet 'waar', de vragen zijn:

-wat zijn jouw eisen?
-welke hosters heb je al gevonden?
-op welke punten voldoen deze aan jouw eisen?
etc. etc.

Klakkeloos maar een topic dumpen en vragen naar 'wat heeft de tweaker voor hoster' is niet de bedoeling in IH. Zie daarvoor ook de IH policy. Opsomtopics zijn simpelweg niet de bedoeling.

[ Voor 7% gewijzigd door IEF op 08-05-2011 15:54 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.