MAX3400 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:07:
Wat de ene persoon glossy vindt, is voor de andere persoon mat... Daarbij is er nog een flink verschil in typen scherm en hun "glossiness" of hoe je het noemen wil. Voorbeeld, ik heb zelf een HP6730b; die was 2 dagen glanzend maar daarna merk je het niet eens meer...
Iets wat zo subjectief is, kan je eigenlijk niet in een filter onderbrengen, lijkt me?
Maar ik denk dat je het eens bent met mij, dat de overgrote deel van de laptops tegenwoordig een glanzend scherm hebben (bij aankoop). Feit dat je het daarna (subjectief) niet meer merkt is daarbij irrelevant dunkt me.
Met mat bedoel ik juist die schermen die de reflectie van jezelf niet weergeven (spiegelen) zoals de meeste laptops een aantal jaar terug (omgekeerde wereld).
Ik denk dat je wel degelijk een onderscheid hierin kunt maken. Immers ik erger me stuk aan al die glossy schermen tegenwoordig, al zouden ze betere contrast/kleurendiepte/helderheid geven.
Ik weet ook of een (grote) meerderheid van tweakers hier zich achter mij scharen, maar als de redactie dit negeert snap ik het ook wel. Aan de andere kant; het zijn er tegenwoordig niet veel die een mat scherm hebben, een extra toevoeging zou niet heel veel werk moeten zijn?