Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozefZwaansman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik heb een machine staan met Windows 7 Ultimate 64-bit erop. Ik wil extra geheugen (8GB) en een extra SSD (64GB) benutten om een zo snel mogelijke machine te krijgen via caching/ramdisk/etc mechanismes.

Ik heb een aantal manieren gevonden om Windows 7 op creatieve wijze van werkgeheugen gebruik te laten maken:Ook kan de SSD als een cache ingezet worden voor de langzamere HDD:
  • ReadyBoost - cached een gedeelte van HDD op flash-geheugen (lijkt ook met SSD ipv USB flash te werken; klopt dat?)
De vragen..
Welke combinatie van bovenstaande en/of andere tweaks levert mij dan de snelste machine op? Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Bijv.: Is het sneller om het OS direct op de SSD te zetten of om het OS op HDD te zetten met SSD als ReadyBoost? Hoeveel scheelt dat ongeveer?
Is het handig om tempfiles op RamDisk te zetten of juist op SSD? (stroomuitval versus slijtage)

NB: Ik draai vooral Visual Studio, Office, VM's, games en een kleine SQL Server database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
Ik zou gewoon het os op de ssd zetten, en wat nog past aan veelgebruikte programma's. Superfetch staat standaard al aan dus daar hoef je niks aan te doen. Die rare cache progsels doen gewoon wat windows al doet maar dan agressiever, doe het vooral niet, levert waarschijnlijk meer problemen op dan het oplost.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ik heb dataram ram disk gekocht, 12 GB versie, 9,99 dollar.
Mijn 4 omgevingvariabelen (de 2 x TMP en TEMP dus) wijzen nu naar A: (de ramdisk)
Die ramdisk is 10 GB, ivm grote bestanden downloaden en 'manipuleren'/uitpakken/conversie, en 2 GB voor andere programma's, zoals internet explorer en firefox, hen cache daar te laten doen.
Je kan ook nog kiezen voor (tussentijds-)opslag van zo een ramdisk in een img file op een hdd, maar dat wil ik juist niet. Die optie gebruik ik dus niet en kan niet vertellen of dat lekker werkt, namelijk het laden zal niet in een seconde gaan, van hdd naar ram geheugen bijv.
Is de stroom er af, dan ben je wel data kwijt he! dus geen dingen die je kwijt wil er op, alleen windows versnellen en caches map voor bepaalde programma's er op.

[ Voor 39% gewijzigd door notsonewbie op 06-02-2015 14:52 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)