Ik heb een machine staan met Windows 7 Ultimate 64-bit erop. Ik wil extra geheugen (8GB) en een extra SSD (64GB) benutten om een zo snel mogelijke machine te krijgen via caching/ramdisk/etc mechanismes.
Ik heb een aantal manieren gevonden om Windows 7 op creatieve wijze van werkgeheugen gebruik te laten maken:
Welke combinatie van bovenstaande en/of andere tweaks levert mij dan de snelste machine op? Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Bijv.: Is het sneller om het OS direct op de SSD te zetten of om het OS op HDD te zetten met SSD als ReadyBoost? Hoeveel scheelt dat ongeveer?
Is het handig om tempfiles op RamDisk te zetten of juist op SSD? (stroomuitval versus slijtage)
NB: Ik draai vooral Visual Studio, Office, VM's, games en een kleine SQL Server database.
Ik heb een aantal manieren gevonden om Windows 7 op creatieve wijze van werkgeheugen gebruik te laten maken:
- RAMDisk - Een virtuele diskdrive in werkgeheugen (DataRam RAMDisk, ImDisk, Superspeed RamDisk)
- Superfetch - Gebruikt werkgeheugen om het booten en het starten van applicaties sneller te maken
- SuperSpeed SuperCache - Hybrid RAM Disk: Cached meest gebruikte gedeelte van je SSD of HDD in werkgeheugen
- ReadyBoost - cached een gedeelte van HDD op flash-geheugen (lijkt ook met SSD ipv USB flash te werken; klopt dat?)
Welke combinatie van bovenstaande en/of andere tweaks levert mij dan de snelste machine op? Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Bijv.: Is het sneller om het OS direct op de SSD te zetten of om het OS op HDD te zetten met SSD als ReadyBoost? Hoeveel scheelt dat ongeveer?
Is het handig om tempfiles op RamDisk te zetten of juist op SSD? (stroomuitval versus slijtage)
NB: Ik draai vooral Visual Studio, Office, VM's, games en een kleine SQL Server database.