Ik ben al een aantal dagen bezig om een verbinding tot stand te krijgen met mijn access database binnen vista, maar tot nu toe faal ik enorm in mijn speurtocht.
Hopelijk kunnen jullie wat voor me betekenen.
Het volgende gebruik ik:
-nieuwste versie van xampp
-laptop met xp pro
-computer thuis met VISTA Ultimate
-access database 2010 met een accdb extensie.
met deze code krijg ik op mijn xp computer met een pietluttig access database bestandje prima verbinding, maar in vista stug niet.. al 4 dagen bezig.. wellicht kan iemand mij hier helpen?
de volgende foutmelding krijg ik in vista:
Persoonlijk denk ik dat het iets te maken kan hebben met bestandsrechten binnen Vista, terwijl ik toch de gebruikersaccountbeheer binnen msconfig heb uitgeschakeld..
De wanhoop is nabij, is hier iemand die me opweg kan helpen?
Hopelijk kunnen jullie wat voor me betekenen.
Het volgende gebruik ik:
-nieuwste versie van xampp
-laptop met xp pro
-computer thuis met VISTA Ultimate
-access database 2010 met een accdb extensie.
met deze code krijg ik op mijn xp computer met een pietluttig access database bestandje prima verbinding, maar in vista stug niet.. al 4 dagen bezig.. wellicht kan iemand mij hier helpen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?php $dsn = 'C:\xampp\htdocs\database2.accdb'; $username = ''; $password = ''; $connectie = odbc_connect("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb, *.accdb)}; DBQ=$dsn", $username, $password); if($connectie) { echo 'verbinding succesvol'; } else { echo 'Geen connectie'; } odbc_close($connectie); ?> |
de volgende foutmelding krijg ik in vista:
Ik heb alle stappen doorlopen, ik heb bij de odbc data source de juiste versie aangegeven..Warning: odbc_connect() [function.odbc-connect]: SQL error: [Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opgegeven, SQL state IM002 in SQLConnect in C:\xampp\htdocs\test.php on line 10
Geen connectie
Warning: odbc_close() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\test.php on line 19
Persoonlijk denk ik dat het iets te maken kan hebben met bestandsrechten binnen Vista, terwijl ik toch de gebruikersaccountbeheer binnen msconfig heb uitgeschakeld..
De wanhoop is nabij, is hier iemand die me opweg kan helpen?