Toon posts:

Debian op de desktop, prachtig!!! maar.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een tijdje geleden van Corel naar Debian overgestapt. Dit was een kleine stap aangezien Corel op Debian is gebasseerd.

Wat me niet meevalt zijn de X-progs voor debian. Er zit xfree86 3.3.6 bij.

Ik kan nergens de X deb files vinden op het internet. Voor KDE heb ik ondertussen deb files gevonden. Maar Voor xfree86 4.0.X kan ik niks vinden. Op xfree86 zelf staat niks voor debian. Ik heb er nog wel een mirror server tekst bestandje vandaan gehaalt. Maar daar kan ik verder ook weinig mee. Als ik de zoek functie op de debian website gebruik krijg ik ook niks.

Wie weet waar je de nieuwste versie's van X altijd kan halen. Andere programma's kan ik wel compileren. Maar X en KDE zijn me toch een beetje te groot.

Kan iemand met ook vertellen wat het verschil tussen binary all en bijvoorbeeld binary i-386 is? ik weet dat i-386 voor de 386 is gecompileerd maar hoe zit het met binary all dan?

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 maart 2001 22:10 schreef jeroen het volgende:
http://kde.debian.net/
eh dooie link. Krijg geen site.

Verwijderd

Je zult waarschijnlijk potato gebruiken, XFree 4 zit in woody. Je moet dus even in je /etc/apt/sources.list een woody mirror opgeven, zoals bv xs4all :

deb ftp://dl.xs4all.nl/pub/mirror/debian woody main contrib non-free

Je kunt nu met dselect je sources updaten en XFree 4 selecteren.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Als je gewoon debian toch niks blijkt te vinden is progency debian misschien iets. Het is een nieuwe distributie gebaseerd op woody/potato. Progency is opgericht door een paar belangrijke debian developers, het zal volledig debian compatible blijven, maar heeft bijvoorbeeld als extra's een grafische installatie, gnome-dslecect, meer setup programma's en onder andere ook xfree86 4.02 en een nieuwe kernel.

• ajvdvegt
  • Laatst online: 15-08 12:40
Hebje misschien een link naar een website? Ik kan niets over deze distro vinden op Freshmeat, Debian.org of met alltheweb, maar hij klinkt wel interessant.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
www.progeny.com
Ze hebben net de eerste beta af volgens mij, stond laatst iets over op /.

• ajvdvegt
  • Laatst online: 15-08 12:40
.com? Kijk, dat had ik niet verwacht. Bedankt in ieder geval, ik ga eens even kijken of het wat is.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Op zaterdag 17 maart 2001 23:56 schreef Rosink het volgende:
Je zult waarschijnlijk potato gebruiken, XFree 4 zit in woody. Je moet dus even in je /etc/apt/sources.list een woody mirror opgeven, zoals bv xs4all :

deb ftp://dl.xs4all.nl/pub/mirror/debian woody main contrib non-free

Je kunt nu met dselect je sources updaten en XFree 4 selecteren.
Of in plaats van dselect fijn apt-get'ten. eerst 'apt-get update', daarna 'apt-get install xfree86-common' en alle andere pakketjes die je nodig gaat denken te hebben. Kijk eens op hier als je wil weten welke X pakketjes in testing zitten. Moet kunnen, ik heb ook Xfree4.02 en kde2.1 via apt binnen gelepeld.

icq me maar oid als je hulp nodig hebt.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook de cvs tree leechen... ff pielen met de nieuwste QT, en je hebt anti-aliased fonts...
Pagina: 1