Toon posts:

Nieuwe videokaart, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil net mijn pc opstarten, maar al snel merkte ik dat ik geen beeld kreeg...
Meteen even een videokaart uit een andere pc geprobeerd en toen deed die het wel.

Helaas is de videokaart dus overleden.
Dit was een XFX Nvidia Geforce 8800GTS 512mb.

Ik heb me hier altijd prima mee vermaakt en kon er bijna alles mee afspelen.

Ik zoek nou dus een nieuwe videokaart, maar aangezien ik hier weinig verstand van heb vraag ik hierbij om jullie hulp.
Het hoeft geen über, overpriced videokaart te worden, maar met eentje met net wat betere prestaties als de XFX Nvidia Geforce 8800GTS 512mb ben ik al blij.

Prijs speelt nog even geen rol, ik ben wel benieuwd waarmee jullie komen aanzetten, maar maak het ook niet al te gek :P

Andere specs van mijn pc:

Moederbord: Asus P5KC
-
Geheugen: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800MHz. 4GB in totaal.
-
Processor: Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775
-
Hardeschijf: Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II

Alvast bedankt!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-02 16:49
Heb je zelf al het een en ander uitgezocht? Er zijn zat topics over videokaarten, gamepc's etc. Ook staan er reviews bij producten. Ik zou zeggen kijk eens naar een GTX460 o.i.d.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57

MsG

Forumzwerver

Ik zou gaan voor een tweedehands HD4890 voor pakweg 60-75 of een HD5850 voor 100,-.

Je kan ook nog de oventruuk proberen he.

[ Voor 20% gewijzigd door MsG op 03-05-2011 12:56 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-02 13:12
Check ff deze site: [BBG aanschaf] Videokaarten

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:55:
Ik zou gaan voor een tweedehands HD4890 voor pakweg 60-75 of een HD5850 voor 100,-.

Je kan ook nog de oventruuk proberen he.
GE-NI-AAL, ik heb het truukje met de oven geprobeerd en de videokaart doet het weer _/-\o_
Bedankt voor de tip!

Maar zo'een HD5850 of GTX460, is zo'een kaart een stuk beter dan een 8800GTS 640mb (toch geen 512mb, maar 640)? 100euro valt mij namelijk reuze mee.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57

MsG

Forumzwerver

Ja, je gaat er zeker op vooruit. Ik ging van een 8800GTX 768MB naar een HD4890 1GB en ik merkte al best een vooruitgang.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je merkt dat sommige spelletjes niet meer zo soepel lopen, dan wordt het inderdaad tijd voor een nieuwe kaart. De kaart die jij hebt kan ondertussen gezien worden als redelijk zwak.
Alhoewel, als je kijkt op een site als http://www.videocardbenchmark.net/ dan zie je dat jouw kaart zo op de 115e plaats staat. Valt nog mee. De GTX460 staat op de 24e plaats.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mocht je alsnog besluiten een nieuwe videokaart te willen kopen, dan kan je daarvoor advies vragen in [BBG aanschaf] Videokaarten. Losse topics zijn daar niet meer voor toegestaan.

Dit topic gaat daarom op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.