Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een ouderwetse Sony breedbeeld CRT-tv die het uitstekend doet en ik wil 'm nog niet vervangen voor een huge flatscreen. Ik heb er nu een dvd-speler aanhangen met Scart en dat werkt uitstekend.

Echter ik wil een nieuwe stereo kopen (ter vervanging van mijn oude en ook van die dvd-speler) die ook DVD en Divx aankan, en dus viel mijn oog op deze Onkyo:

http://www.eu.onkyo.com/products/CS-V645.html

Daar zit aan de achterkant geen scart meer op, maar composite uit. Nu lees ik her en der dat composite niet zo heel goed is vergeleken met RGB-scart. Ik wil 'm met een verloopstekker aansluiten van compositie naar scart. Is dit aan te raden? Of is er nog een andere manier om een beetje fatsoenlijk beeld tevoorschijn te toveren?

Alvast dank!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:41:
Of is er nog een andere manier om een beetje fatsoenlijk beeld tevoorschijn te toveren?
Of je composiet nu direct gebruikt dan wel in een Scart-verloopstekker prikt, het beeld zal nooit geweldig worden.
De Onkyo heeft zo te zien echter ook een Component-uitgang. Daar is het beeld over het algemeen wel prima van. Denk dat je beter die kunt gebruiken (in de vorm van een Component-Scart kabel). Dan is het beeld prima.

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 03-05-2011 12:46 ]

Nickname does not reflect reality

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 09:54
Dan moet de Sony toch wel component door SCART aankunnen? De signalen worden tenslotte alleen maar doorgegeven via de aansluiting en niet omgezet...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
QwaftZefoni schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:56:
Dan moet de Sony toch wel component door SCART aankunnen? De signalen worden tenslotte alleen maar doorgegeven via de aansluiting en niet omgezet...
Dat is waar. Zo niet dan composiet it is. Inclusief het brakke kleurverloperige beeld :P

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank! Dit is wat ik kan vinden over de Scart uitgangen...
Rear Terminals
1/ 21-pin scart connector (CENELEC standard)
including audio/video input, RGB input, TV audio/video output.
2/ (SMARTLINK) 21-pin scart connector (CENELEC standard) including audio/video input, S video input, selectable audio/video output and SmartLink interface.
Is het mogelijk via component?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-02 18:54
denk dat je zoon component to rgb converter nodig gaat hebben.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:20:
Ok, dank! Dit is wat ik kan vinden over de Scart uitgangen...

[...]

Is het mogelijk via component?
Nope, gaat niet werken. Als dit de omschrijving is van de scart ingangen van je tv, ondersteunt je tv geen component over scart maar alleen rgb en svideo en dat is iets heel anders. Je zou inderdaad een component naar rgb converter kunnen kopen, maar volgens mij is dat een relatief dure oplossing en ik vraag me af of het resultaat geweldig zal zijn. Denk dat je dan beter op zoek kan naar een setje dat aansluitingen heeft die beter bij je tv passen. Of toch maar een nieuwe tv met hdmi :)
Pagina: 1