Windows Home Server 2011 installeren OP USB-stick

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb een vraag, namelijk;
Is het mogelijk om Windows Home Server 2011 OP USB-stick te installeren?
Zo ja, hoe dan?

Ik heb WHS2011 namelijk binnen en wou deze installeren op een usb waarbij ik een raid1 draai om de data op te zetten; zo hoef ik niet nog 1 schijf voor het besturingssysteem aan te schaffen en gebruiken. (heeft ook te maken met kastruimte)

Als ik de installatie begin moet ik ergens in het begin kiezen waar ik op wil installeren, hier kan ik niet voor mijn usb kiezen?

Daarnaast zou ik willen weten of de snelheid en prestaties minder zijn als je je OS op usbstick hebt draaien, iemand ervaring?

Groetjes Coen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Als WHS op dezelfde meuk draait als Win 7 is dat niet mogelijk. Ik heb een tijd geleden geprobeerd windows 7 op een SDHC proberen te installeren voor een netbook. Probleem is dat die een USB interface gebruikt en die niet wordt opgepakt bij de installer als available media. Wat je wel kan proberen is een installatie uitvoeren, en een VHD van de installatie maken en deze op de USB stick te zetten.
probleem is wel dat de prestaties op een USB stick om te huilen zijn.

Wat ik wel mis in je TS, wat heb je zelf al gevonden?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat is er mis met die paar GB van het OS op de RAID1 te zetten?

Het lijkt me trouwens een slecht idee om iets naar USB te installeren; over het algemeen zijn random writes naar USB nogal bagger maar ook bij gebrek aan een correcte topicstart en zeker het gemis van de systemspecs, zou ik je adviseren vooral even zelf goed na te denken wat er kan en mag met het systeem.

Er zijn verder best wat tutorials te vinden hoe je bijvoorbeeld XP installeert naar USB; volgens mij heb je ook nog niet geprobeerd om een dergelijke tutorial te volgen voor je eigen vraagstelling...

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 03-05-2011 12:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Direct installeren gaat sowieso niet werken, te weinig schijfruimte waardoor de installatie weigert. Je moet het dus eerst ergens anders installeren en dan kopieren naar de USB stick. Ik zou gewoon die 30 euro uitgeven voor een extra schijf.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:16:
Ik heb WHS2011 namelijk binnen en wou deze installeren op een usb waarbij ik een raid1 draai om de data op te zetten; zo hoef ik niet nog 1 schijf voor het besturingssysteem aan te schaffen en gebruiken. (heeft ook te maken met kastruimte)
Ook een raid 1 array kun je gewoon opdelen in twee partities of je maakt in je raid controler twee aparte arrays of volumes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties,

Geeft meer helderheid; ik ga dan toch maar voor een extra schijf of OS bij op de raid..

verder heb ik nog iets; ik heb 1 array aangemaakt op mijn 2, 2gb schijven; dit duurde ongeveer 4 volledige dagen, is dat normaal?

Systeemspecs;
Moederbord: ASUS at5iont-i deluxe
Harde schijf: 2X WD Caviar GreenPower 2 TB, 5400 Rpm, 64 MB, Bulk
Raid controller: Adaptec RAID 1430SA Kit Retail'
Geheugen: 2X Kingston ValueRAM PC6400, 800 MHz, Non-ECC, 2 GB

Tanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:X :X :X 2GB schijven?

Een array opzetten kost ongeveer 1 minuut; vraag me af wat je precies gedaan hebt, welke tool/opties/etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hij bedoelt zijn twee 2TB schijven.
Contextueel lezen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1