Het wordt een bizar verhaal. Ik ben in een rechtzaak betrokken waarbij we een e-mail als bewijs hebben ingebracht. De tegenpartij heeft onlangs hetzelfde mailtje, maar dan met kleine wijzigingen ingebracht. Daaruit moet blijken dat wij het oorspronkelijke mailtje hebben vervalst. Nu moeten wij aantonen dat ons mailtje authentiek is en dat kunnen we niet. Er zijn geen goede headers en geen server logs.
Het alternatief is aantonen dat het mailtje van de tegenpartij vervalst is.
De tegenpartij stelt dat ze Outlook Express hebben gebruikt. Wij weten echter dat de tegenpartij destijds Windows Mail gebruikte. Veel van de afwijkingen lijken op eigenschappen die MS Word bezit. Zoals het gebruik van verschillende quotes rondom een stuk tekst. Kortom ik ben naar iemand op zoek die aan de code kan herkennen of deze in Outlook Express, Windows Mail of MS Word gemaakt is.
Hieronder staat een klein fragment met de HTML code. Het begin van het mailtje is niet aanwezig en het einde ook niet. De body-, html-, styles, namespaces en zaken als headers zijn niet aanwezig.
Vragen:
Het alternatief is aantonen dat het mailtje van de tegenpartij vervalst is.
De tegenpartij stelt dat ze Outlook Express hebben gebruikt. Wij weten echter dat de tegenpartij destijds Windows Mail gebruikte. Veel van de afwijkingen lijken op eigenschappen die MS Word bezit. Zoals het gebruik van verschillende quotes rondom een stuk tekst. Kortom ik ben naar iemand op zoek die aan de code kan herkennen of deze in Outlook Express, Windows Mail of MS Word gemaakt is.
Hieronder staat een klein fragment met de HTML code. Het begin van het mailtje is niet aanwezig en het einde ook niet. De body-, html-, styles, namespaces en zaken als headers zijn niet aanwezig.
HTML:
1
2
3
4
5
| <P style=3D" LINE-HEIGHT: normal; MARGIN: 0em 0em 0pt; BACKGROUND: white" = class=3DMsoNormal><SPAN=20 style=3D"FONT-FAMILY: 'Courier New'; COLOR: black; FONT-SIZE: 10pt; = mso-fareast-font-family: 'Times New Roman': mso-fareast-language: = NL"> <o:p></o:p></SPAN></P> |
Vragen:
- Kan dit geschreven zijn met Outlook Express?
- Kan dit geschreven zijn met Windows Mail?
- Kan dit geschreven zijn met Microsoft Office?
- Kan dit geschreven zijn met een combinatie van bovenstaande (bijv. copy-paste)?
- Wie (met enig aanzien qua functie) zou hierover een geschikte verklaring kunnen afleggen?
None