Videokaart wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

• Shaq15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-02-2017
Hallo Tweakers

Ik heb mijn videokaart geinstalleerd en ik heb wel beeld. Maar volgens PCwizard en Everest heb ik geen videokaart ook windows prestatie geeft bij grafisch een 1. Ik gebruik trouwens een VGA naar DVI adapter om mijn monitor aan te sluiten. Ik heb trouwens een Asus 6850 \.

Melding Everest
Video kaart Standard VGA Graphics Adapter (16 MB

Melding PCwizard
Videokaart Standard VGA Graphics Adapter

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zonder complete system-specs kunnen we weinig zeggen maar de gok begint bij een recente nieuwe installatie van het OS, dan het ontbreken van de drivers van je moederbord, hierdoor het niet herkennen van de videokaart als zijnde een 6850 en daarna het niet installeren (volledig) van de drivers van je videokaart.

Lange zin, 5 stappen te doorlopen; ik hoor het wel ;)

/edit: Windows Prestatie Index zegt geen klap... Denk dat er wel wat voorbeelden te noemen zijn waarbij een perfect werkende PC met een perfect werkende videokaart van 4 jaar oud ook maar een 1.2 scoort ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 03-05-2011 11:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Meestal duid "Standaard VGA" op het feit dat je geen drivers hebt geinstalleerd voor je videokaart.
Het is niet even inprikken en klaar. Er zit vast wel een CD bij, en anders kan je de drivers van de kaartfabrikant of van de videochip fabrikant downloaden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit doet mij net als McKaamos denken dat je simpelweg geen drivers hebt geïnstalleerd.
Zet de laatste AMD Catalyst drivers er eens op. Dat is de meest recente driver voor je kaart.
Als die niet werken, dan pas zou ik terugvallen op een eventuele meegeleverde CD. Want op zo'n CD staan meestal verouderde drivers.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Shaq15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-02-2017
Drivers zijn geïnstalleerd en hij doet het tnx.