Retour Afzender --> Bewijs van Retour

Pagina: 1
Acties:

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:07
Mijn vader heeft voor mij en zichzelf een grip besteld voor de camera vanuit de UK.

Echter is de grip voor een verkeerde camera (de 550D ipv de 500D). Kan gebeuren en via ebay/paypal is dit prima op te lossen. Het pakket ligt nu bij het servicepoint van de TNT, maar nu komt mijn vraag.

Na contact met de verkoper zegt deze dat ik het pakket niet moet accepteren, dan gaat deze retour afzender.

Prima oplossing en een snel antwoord, wat wil je nog meer?

Nu, de Hollander in mij zegt dat ik daar een bewijs o.i.d. voor wil hebben, mocht TNT de boel verliezen. Ik ben, mede omdat ik de toestanden bij TNT binnen de famillie heb meegemaakt, behoorlijk wantrouwig richting de TNT geworden.

Mijn vraag is dus, krijg je een bewijs als je een zending niet accepteert? Ook als deze naar jou geadresseerd is?

K to the KillaZ

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Volgens mij blijft de trackingcode van het pakketje gelijk en kan je het daarmee blijven volgen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Bovendien, het lijkt me dat de verzender nog steeds verantwoordelijk is voor de zending, niet jij. Mocht TNT de boel dus verliezen, dan moet nog steeds de verzender dit oppakken met TNT.

Rail Away!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Waarom zou je een bewijs willen hebben?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jij tekent toch niet voor ontvangst? Lijkt me bewijs genoeg. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Mad Marty schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:54:
Bovendien, het lijkt me dat de verzender nog steeds verantwoordelijk is voor de zending, niet jij. Mocht TNT de boel dus verliezen, dan moet nog steeds de verzender dit oppakken met TNT.
hence het woordje "paypal" in de OP

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• KillaZ
begintmeta schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:57:
Waarom zou je een bewijs willen hebben?
Zoals gezegd, als de TNT het pakket bij retourneren verliest, ben ik bang dat ik naar mijn geld kan fluiten. Ondanks Paypal.

Of ben ik veel te voorzichtig? :)

K to the KillaZ

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Film met je telefoon de handeling dat je het pakket weigert :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

KillaZ schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:45:
[...]

Zoals gezegd, als de TNT het pakket bij retourneren verliest, ben ik bang dat ik naar mijn geld kan fluiten. Ondanks Paypal.

Of ben ik veel te voorzichtig? :)
Je bent ietwat te voorzichtig. Zolang er geen afleverbewijs bij de verkoper wordt bezorgd met jouw handtekening erop, is het allemaal de verantwoording van de verkoper en de bezorgdienst.

Let wel even op hoe lang je bij PayPal een dispute kan indienen maar hou vooral ook de verkoper warm met vriendelijke mailtjes om je zo snel mogelijk te informeren over de status van de retour en de nieuwe zending.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je bent te voorzichtig en draait de bewijslast om. ;) Je zou alleen in de problemen kunnen komen als de verzendende partij bewijs heeft dat jij wél het pakket aangenomen hebt. Dus zolang jij nergens voor tekent ligt de bal gewoon bij de verzender.

Mocht TNT het pakket kwijtraken dan heb jij daar niets mee te maken want jij hebt het niet verzonden. En als de verzender op onderzoek uitgaat en geen handtekening voor ontvangst van jou kan krijgen via de TNT, dan kunnen ze jou daar echt niet verantwoordelijk voor stellen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• KillaZ
MAX3400 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:53:
[...]

Je bent ietwat te voorzichtig. Zolang er geen afleverbewijs bij de verkoper wordt bezorgd met jouw handtekening erop, is het allemaal de verantwoording van de verkoper en de bezorgdienst.

Let wel even op hoe lang je bij PayPal een dispute kan indienen maar hou vooral ook de verkoper warm met vriendelijke mailtjes om je zo snel mogelijk te informeren over de status van de retour en de nieuwe zending.
Ah duidelijk, thx :)

Er staat een ticket open op Ebay, daar staat trouwens ook in dat ik het pakket moet weigeren zie ik nu.
Gaan we vanavond even doen.

offtopic:
Max van XBW? :Y)

K to the KillaZ

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Cloud schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:57:
Je bent te voorzichtig en draait de bewijslast om. ;)
Ik begrijp die voorzichtigheid wel een beetje. Want als ik het zo lees is het een fout van TS, hoe weet ie anders dat het om de verkeerde grip gaat? Maar dat verandert verder niks aan de situatie omtrent het niet retour nemen.
Pagina: 1