Toon posts:

Cisco SG300-52 managed switch - 2 helften communiceren niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb hier een nieuwe SG 300-52 52-Port Gigabit Managed Switch

de linkerhelft (port 1-12 en 25-36) kan niet communiceren met de rest.

Simpel, dat is een VLAN probleem denk je dan... nou nee, er is maar 1 VLAN te vinden in de webinterface en alle poorten zijn daar lid van... op het internet kan ik geen handleiding vinden en alle posts gaan over Inter VLAN routing etc... Ik wil geen VLAN's... alles moet gewoon binnen 1 VLAN werken.

Verwijderd

1. Misschien is het handig als je de show run post.
  2. Verder kan het zijn dat die twee helften via een uplink poort(ofzo ) met elkaar moeten verbonden worden.
  3. Of staan u poorten nog op administratief down ?
  4. Hangt je switch wel aan een router ? Of hoe deel je de ip adressen uit om te zien dat het wel werkt ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:30:
  1. Misschien is het handig als je de show run post.
  2. Verder kan het zijn dat die twee helften via een uplink poort(ofzo ) met elkaar moeten verbonden worden.
  3. Of staan u poorten nog op administratief down ?
  4. Hangt je switch wel aan een router ? Of hoe deel je de ip adressen uit om te zien dat het wel werkt ?
nee is allemaal heel simpel... een 50 euro 100 Mbit unmanaged had hier ook gekunt, ware het niet dat ze veel meer poorten nodig hebben. 1 port is verbonden met een andere switch met daarop een (DHCP) server.
De helft van de poorten krijgt nu DHCP, de andere helft niet. Poorten zijn "administrative enabled" en op het moment "operational down" aangezien ik er niks in geplugd heb.
Ik heb ook 2 pc's een static IP gegeven, elk op een helft van de switch gehangen... kan ze onderling niet pingen. :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:31:
[...]

nee is allemaal heel simpel... een 50 euro 100 Mbit unmanaged had hier ook gekunt, ware het niet dat ze veel meer poorten nodig hebben. 1 port is verbonden met een andere switch met daarop een (DHCP) server.
De helft van de poorten krijgt nu DHCP, de andere helft niet. Poorten zijn "administrative enabled" en op het moment "operational down" aangezien ik er niks in geplugd heb.
Ik heb ook 2 pc's een static IP gegeven, elk op een helft van de switch gehangen... kan ze onderling niet pingen. :?
dhcp snooping actief op een aantal poorten? of andere security-settings?

post eens de config?
Pinooo schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:34:
Wellicht zijn je IP adressen op op de server?
TS had ook al fixed ip's geprobeerd, dan maakt het al dan niet vol zijn van je dhcp pool nieteens uit...

't is of een wazige setting of gewoon een defect.

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 03-05-2011 12:36 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als het precies de helft is zou het inderdaad best kunnen dat je gewoon een DOA hebt. Als er twee controllers voor 24 pporten in zitten kan het best de bus tussen die die controllers zijn die stuk is.

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02 17:36

Verwijderd

Topicstarter
Pinooo schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:34:
nee zeker niet en als ik met de static IP's, beide pc's op dezelfde helft aansluit pingt ie meteen prima

Verwijderd

Topicstarter
lekker het is dus alleen een webinterface... gebruik telnet na dit open gezet te hebben, maar dan kom je in een soort van automatisch menu terecht. geen idee waar ik de running config kan zien, laat staan opslaan en hier posten... enig idee?
Pagina: 1