GTX460: HDMI out geluid valt steeds uit.

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een nVidia GTX460 768MB videokaart.
Ik heb hem middels een HDMI 1.4 kabel van 15 meter verbonden aan mijn VSX-920 7.2 receiver.
Deze is weer verbonden aan mijn TV.

Nu "hikt" het geluid echter regelmatig. Vanaf het begin al. Heb de kabel niet zo lang, en de setup is pas sinds een week gereed. Het maakt niets uit welke stream het is; DTS, PCM ; 2 of6 kanaals: altijd weer krijg je om de 2 seconde een hik van 0.1 seconde ofzo. :(

Heb een Creative geluidskaart maar dat heeft er niets mee te maken; de HDMI output heeft een geluidskaart van de GTX460.
Verschillende programmas heb ik al geprobeerd, maar niets helpt!

Wie o wie... O-)

Gulfstream G650

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

D4NG3R

kiwi

:)

Je geluid "Hikt" dit lijkt mij persoonlijk een compleet verlies van het signaal door de lange HDMI kabel, probeer eens een korte.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2025
Het zou natuurlijk kunnen wat je zegt, maar dan zou je toch ook verlies van video of tenminste blokjes verwachten?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

D4NG3R

kiwi

:)

defiantxtc schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 01:17:
Het zou natuurlijk kunnen wat je zegt, maar dan zou je toch ook verlies van video of tenminste blokjes verwachten?
Het kan maar zo zijn dat alleen de audio niet goed overkomt, heb ik hier ook een keer gehad met een zeer goedkope HDMI kabel van 12m :+ .. Elke paar secs een "kraakje" in het geluid. Echter was het beeld glashelder.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
Idd zou wel eens aan de kabel kunnen liggen, 15m is een flink eind en als deze van wat bedenkelijke kwaliteit is dat kunnen dergelijke dingen optreden. Makkelijk te testen, pak een korte hdmi kabel en check of dezelfde symptomen zich voordoen...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Als het beeld glashelder is, ook tijdens animatie, dan lijkt het me sterk dat de kabel het punt is hoewel een test met een micro-kabeltje geen enkel kwaad kan.

Ik zal het meer zoeken in power management, drivers, of ander software gespuis wat mogelijk de geluidskaart beheren kan. Bij m'n Dell XPS15 zat een prachtig mooie Dell sound manager (rebranded realtek) tussen de bloatware, en het geluid tikte. Wat bleek? Het ding was de geluidskaart aan het uit/aanzetten. Om langer mee te kunnen op de accu. In die hoek moet je het zoeken denk ik!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De videokaart niet toevallig overgeclocked? Wat zijn de temperaturen van je kaart en welke drivers gebruik je?

www.maartendeboer.net

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Oehh, ja want ik heb de kabel erg zorgvuldig behandeld. Geen scherpe bochten etc.. Zal straks een dual boot opstarten, kijken of op die OS het probleem zich nog voordoet.
Wordt vervolgd..

Geen OC, Drivers zijn BETA van Guru3D. Heb alleen nog geen oudere drivers verwijdert/driversweeper etc. Zal ik ook doen!

[ Voor 24% gewijzigd door SalimRMAF op 03-05-2011 11:59 ]

Gulfstream G650

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
SalimRMAF schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:58:
Oehh, ja want ik heb de kabel erg zorgvuldig behandeld. Geen scherpe bochten etc.. Zal straks een dual boot opstarten, kijken of op die OS het probleem zich nog voordoet.
Wordt vervolgd..

Geen OC, Drivers zijn BETA van Guru3D. Heb alleen nog geen oudere drivers verwijdert/driversweeper etc. Zal ik ook doen!
Wacht ff... je gebruikt BETA drivers en gaat dan vervolgens klagen dat niet alles werkt zoals het moet werken? 8)7 Daar zijn het BETA drivers voor... nog niet goed genoeg bevonden om als officiele release uit te brengen. Als je BETA software e.d. gebruikt, dan kan je dit soort problemen verwachten. Hoeft het probleem met officiele drivers uiteindelijk nog steeds opgelost te zijn, maar je snapt dat als jij in een prototype rondrijdt je ook niet kan klagen over de afwerking van de auto.

Heb je bijvoorbeeld al eens in het log/release notes van die drivers gekeken? Sowieso is de laatste beta versie 270.51 en is er inmiddels een nieuwere officiële release... misschien lost dat wel op.

Ik raad je daarom toch wel met klem aan eerst officiële drivers te installeren en dan nog eens verder te kijken... maar echt serieus,

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 03-05-2011 14:47 ]

Pagina: 1