speedtest 17mbps, download 2.2 mbps??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398326

Topicstarter
Hey mensen,

Zoals de titel al aangeeft heb ik zo men vraagtekens.
Hoe kan het dat als ik een speedtest doe op de site van upc ik uitkom op 17 mbps.
Maar als ik download ( via spotnet) ik max 2.2 mbps pak?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:12
Een gokje. Misschien verwar je Mbit en Mbyte door elkaar ;) deeld 17 eens door 8 ( in 1 Mbyte zitten 8Mbits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En al zou de conversie bits/bytes niet nodig zijn en haal je inderdaad maar 2.2Mbps, wat dan nog?

Ik kan hier nog 20 urls posten die je maar op 128Kbps data aanleveren; enige troubleshooting van jouw kant om een duidelijker probleemstelling te formuleren zou meegenomen zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 08:56

Rmg

Anoniem: 398326 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:26:
Hey mensen,

Zoals de titel al aangeeft heb ik zo men vraagtekens.
Hoe kan het dat als ik een speedtest doe op de site van upc ik uitkom op 17 mbps.
Maar als ik download ( via spotnet) ik max 2.2 mbps pak?

Groetjes
misschien ook even vermelden welke usenetserver :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

tolunaygul12 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:32:
Een gokje. Misschien verwar je Mbit en Mbyte door elkaar ;) deeld 17 eens door 8 ( in 1 Mbyte zitten 8Mbits)
Dat zou inhouden dat hij een gewone Internet aansluiting heeft met 17MB/s downloadsnelheid. (oftewel, zo'n 136-170 Mb/s) Nou is dat niet ondenkbaar, waar wel hoogst onwaarschijnlijk :)

@TopicStarter: Waarschijnlijk heb je de usenet/news server van de rovider te pakken. Daar wordt vaak op geknepen. Wil je sneller je binaries binnenhengelen dan zou je naar een betaalde newsdienst kunnen kijken.

Verder is het handig om je eenheden goed te definieren. Snelheden worden meestal uitgedrukt in Megabits per seconde (Mb/s). Een MegaByte (MB) is 8 Megabit (Mb)
*Let op de kleine en grote letter b

[ Voor 13% gewijzigd door Equator op 03-05-2011 07:16 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
Ik denk dat hij http://speedtest.upc.nl/ bedoelt. Dat is een browser test en als die in je OS niet optimaal presteert scoor je daar nooit maximaal mee wat je verbinding kan.

Die test doen in Windows met Internet Explorer terwijl je ook een virusscanner hebt draaien komt er bijna nooit aan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Wat gaat het hier dan slecht met mijn 90Mb en overal maar rond de 1MB/s downloaden :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:37

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik zeg ... www.speedtest.net en een plaatje van de resultaten hier ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

bjck schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 07:16:
Ik denk dat hij http://speedtest.upc.nl/ bedoelt. Dat is een browser test en als die in je OS niet optimaal presteert scoor je daar nooit maximaal mee wat je verbinding kan.

Die test doen in Windows met Internet Explorer terwijl je ook een virusscanner hebt draaien komt er bijna nooit aan.
Of gewoon zoals zoveel mensen, kijkt hij op www.speedtest.net
Die werkt in Megabits, niet MegaBytes.

Rekening houdend met eventuele meetfouten kan het prima dat die 17Mbps (Megabits!) ietsjes te laag is.
Als je dan gaat downloaden en je krijgt 2,2MBps (MegaByte!), zit je hoger dan wat de test zei.
2,2MBps is omgerekend namelijk ongeveer 20Mbps.

Let op de hoofdletter B, want die is significant! Is een factor 10 verschil.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En test SpeedTest vooral meerdere keren en desnoods een andere server in de buurt... Zeker als men snellere verbindingen heeft (pakweg boven de 60Mbps) kan de ene server nog wel eens de brui eraan geven en komt 'ie terug met een resultaat van 41Mbps ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:33
McKaamos schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:19:
[...]

....

Let op de hoofdletter B, want die is significant! Is een factor 10 verschil.
*Kuch* 8 *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Niet in Internet/Netwerk snelheden :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 14:49
Mijn VDSL modem traint ook in op 18mbit, ik haal met downloads ook gewoon 2,2 megabyte.

(ik deed mee aan de vdsl pilot van telfort vandaar dat ik vdsl heb inplaats van gewoon adsl, voor de snelheid maakt het geen bal uit maar ik blijf toch hetzelfde betalen als met adsl :P)

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Equator schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:25:
[...]

Idd :)
Er gaan welliswaar 8bits in een byte, maar er gaan 1024bytes in een kilobyte.
Het "voordeel" in de telling die behaald wordt bij de bits, is er bij de MegaBytes wel weer uit, waardoor je effectief een factor 10 moet aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Equator schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:25:
[...]

Leg uit?

120Mbps Ziggo doet exact 14.9MB/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MAX3400 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:35:
[...]

Leg uit?

Ziggo valt vaak hoger uit in de snelheden ;)
Ik haal hier ook iets meer in tests dan geadverteerd.

Toen ik nog een servertje draaide als router, was de throughput ook altijd wat hoger volgens de teller op de server.

[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 03-05-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Leg uit?

A/VDSL(2) heeft een behoorlijk grotere overhead op de lijn, als vuistregel wordt daar dus factor 10 genomen (8 byte->bit, 2 overhead), wat behoorlijk accuraat is :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

Leg uit?

Het is meer een richtlijn welke (IMO) voorkomt uit het feit dat er een start en stopbit gestuurd werd voor elke byte. Voor elke kB aan data die je moest versturen stuurde je dus (8+2)*1024bit over de lijn. Effectief werd er dus 8bit over de lijn gestuurd in de tijd die je nodig had om 10bit te versturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

We gaan behoorlijk offtopic hier.... Om terug te komen op de vraag van de ts, maak eens duidelijk wat MB is en wat Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 16:51
Ben ik de enige die een ander cruciaal punt ziet? Namelijk het treads wat de TS heeft om te downloaden van zijn usenet provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 18:30
Equator schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:13:
[...]

Het is meer een richtlijn welke (IMO) voorkomt uit het feit dat er een start en stopbit gestuurd werd voor elke byte. Voor elke kB aan data die je moest versturen stuurde je dus (8+2)*1024bit over de lijn. Effectief werd er dus 8bit over de lijn gestuurd in de tijd die je nodig had om 10bit te versturen. :)
Het zou inderdaad kunnen dat er 8b/10b encoding wordt gebruikt.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 14:49
Beatboxx schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:18:
We gaan behoorlijk offtopic hier.... Om terug te komen op de vraag van de ts, maak eens duidelijk wat MB is en wat Mb
Hier heb je een leuk tooltje daarvoor van een collega van me: http://support.gerlag.net/extra/converter.html

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-04 22:35
Wat een lange discussie, om iets wat in de eerste reactie al is beantwoord! :O

17Mb/s (Megabit per seconde) is een normale snelheid voor een 20Mbps verbinding die bijna bij elke ADSL-provider wordt aangeboden. Deel je dat getal door 8, krijg je 2.125 MB/s (Megabyte per seconde), wat volgens mij toch wel verdacht dichtbij de downloadsnelheid ligt.

Het verschil ligt hem dus bij de bitjes en de bytejes. Er zitten 8 bits in een byte, de bit wordt aangeduid met een kleine 'b', de byte met een grote 'B'. Dus om van Megabit per seconde naar Megabyte per seconde om te rekenen, deel je door 8.

@Equator: het is wel gedeeld door 8 ;) die speedtest stuurt toch ook test-data over de lijn heen? Dat wil zeggen dat die 2 extra bits daar al gemeten worden: dat hoeft dus niet nog een keer ingecalculeerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398326

Topicstarter
Hartstikke bedankt allemaal voor de goede reacties. Ik had inderdaad wel ff mogen zeggen dat ik download met spotnet, server eweka, en daar betaal ik dan ook gewoon 7.50 voor in de maand. Ik heb inmiddels mijn antwoord wist dus niet dat er 2 verschillende mB(b)ps `en zijn :p.

groetjes
Pagina: 1