Toon posts:

Enquete eindwerk (piraterij)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Voor mijn eindwerk zoek ik nog enkele vrijwilligers die 5-6 minuten tijd kunnen maken.
Mijn eindwerk gaat over piraterij.

Aangezien ik na de enquete in te vullen online heb ik gemerkt dat er enkele fouten zijn (kutsoftware, gebruik volgende keer thesistools). Nuja, vraag 38 is niet ingevuld => is het vervolg van vraag 37 maar in dat geval "van welke maak je gebruik voor ILLEGALE doeleinden.

De enquetes zijn volledig anoniem.
Alvast bedankt.

hier de link: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=73515

[ Voor 0% gewijzigd door TheZeroorez op 03-05-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
En weer open, dit keer mét toestemming :)

[ Voor 46% gewijzigd door TheZeroorez op 03-05-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:32
Ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel constructief zijn, maar met een eerste pagina die mij het volgende voorschotelt, houdt het al snel op.
Deze enquête neemt gemiddeld 6 minuten van u tijd in beslag.
:X

Voor de aardigheid even de vragen bekken. Het zijn er écht teveel (bijna 50 vragen in 6 minuten? Dat is dus ongeveer 7 seconden per vraag?) en daarnaast is de vraagstelling af en toe niets anders dan tenenkrommend. Besef je bijvoorbeeld dat je hier op een (voornamelijk) Nederlands forum zit en dat de vraag
Beseft u dat piraterij als een misdrijf wordt beschouwd?
daarom inhoudelijk voor het overgrote deel van je respondenten (waarvan je overigens niet weet of ze NL of BE zijn) complete onzin is, voor zover het niet al een onduidelijk vraag is.

Als ik jou was zou ik die enquête maar opnieuw ontwikkelen (overleg desnoods met je docent) en uitzetten; het veranderen van de vraagstelling ná het afnemen van de enquête is namelijk, op zijn zachts gezegd, statistisch dubieus te noemen. M.a.w.: spellings- en vraagstellingsfouten kan je later eigenlijk niet meer zomaar corrigeren.

Succes

overigens is hier al redelijk wat onderzoek naar gedaan; desnoods kijk je even naar de daarbij afgenomen enquêtes als inspiratiebron

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vage vraagstellingen !

22 Hoeveel muziek-albums huurt u op jaarbasis (inclusief aankopen via digitale winkels)?
Hoe kan ik nu weer muziek huren via aankopen in digitale winkels :?

Is 37&38 niet hetzelfde ?
Vervolgens vind ik het vaag dat er nergens de optie is "maar ik heb helemaal geen pc/ps3/xbox etc......"

39 Indien u downloadt/kopieert, zou u nog downloaden/kopiëren indien er zware boetes op stonden
Zolang de pakkans (gevoelsmatig) 0 is wel ja, lijkt me onhandig dat niet mee te tellen.

41 Heeft u last van de huidige financiële crisis?
Heeft niet iedereen dat in meer of mindere mate ? beetje vage stelling.

Wat verkiest u uit onderstaande keuzes als het gaat over muziek, games of films?

Gratis met reclame (legaal (bv. Reclame tijdens luisteren naar muziek)) (1)
Gratis zonder reclame (illegaal – piraterij) (2)
Betalend zonder reclame (legaal (bv. aankoop van DVD of CD)) (3)

Als je het zo stelt lijkt me 1 me een zwaar onlogische keuze :)

52. waar is soms ? lijkt me dat niemand films download zonder er ooit 1 te kijken (al ligt dat bij mij ook op 10%)

Koopt u sinds de opkomst van digitale mogelijkheden als iTunes, Amazon, … meer online aan?
Amazon was zo'n beetje de eerste web-winkel. lastig om iets te kopen voor die er waren :)
(mis spotify trouwens in dit rijtje )

[ Voor 18% gewijzigd door heuveltje op 03-05-2011 21:55 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:47
ingevult =)

succes ermee

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m ook ingevuld, zo goed als kon. Waar ik me aan stoorde was dat je er vanuit gaat dat piraterij illegaal is, maar dat is het in Nederland nog steeds niet.

Daarnaast had ik graag nog een veld voor toelichting oid gehad aan het eind, om er bijvoorbeeld bij te melden dat ik me kapot erger aan de verplichte brein reclames die niet te skippen zijn als ik een film koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 15:41
Ingevuld. Soms wel wat vreemde vragen maar daar heeft heuveltje al op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:01
Ingevuld

De meeste vragen die ik een beetje vreemd vond zijn hierboven al besproken, maar wat mij wel op viel was dat je over een datalimiet vraagt. In Nederland hebben we (zover ik weet iig) geen datalimiet meer op het vaste internet, dus daar had een optie voor bij gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb hem ook ingevuld, maar sommige vragen moet je echt wat duidelijker formuleren

12 Wat is uw datalimiet?
Ik denk dat je er als Belg (ik vermoed dat je Belg bent omdat de enquete op een .be site staat) vanuit gaat dat iedereen een datalimiet heeft, maar ik heb met m'n Ziggo abbonement geen datalimiet, alleen een FUP (Fair Use Policy)

13 Welke van volgende producten koopt u?
Bij deze vraag is er geen optie om geen enkel product te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ThinkPadd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:21:
Ik heb hem ook ingevuld, maar sommige vragen moet je echt wat duidelijker formuleren

12 Wat is uw datalimiet?
Ik denk dat je er als Belg (ik vermoed dat je Belg bent omdat de enquete op een .be site staat) vanuit gaat dat iedereen een datalimiet heeft, maar ik heb met m'n Ziggo abbonement geen datalimiet, alleen een FUP (Fair Use Policy)

13 Welke van volgende producten koopt u?
Bij deze vraag is er geen optie om geen enkel product te kopen?
Mee eens, het is lang niet altijd duidelijk of uitgebreid genoeg.
Verder hebben we in ons koude kikkerlandje praktisch overal een FUP ipv datalimit.
Een maandje 500GB over de lijn stauwen is geen punt, kost geen cent extra.
Ik sta hier gemiddeld op anderhalve TB per jaar ofzo. Dat is wel over het hele huishouden (veel youtube gebruik enzo, dat vreet nogal wat) maar ook downloads.

En trouwens, er wordt gevraagd of het bekend is dat downloaden een misdrijf is, maar het downloaden van muziek en films is in nederland geen misdrijf. Het is zelfs bij de wet toegestaan.
Er wordt wel aan de weg getimmerd om dat te veranderen, maar vooralsnog is het legaal. Alleen software, van welke aard ook (console, telefoon/handheld, PC, etc) is wel illegaal als het gaat om gelicenceerde software.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
McKaamos schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:35:
En trouwens, er wordt gevraagd of het bekend is dat downloaden een misdrijf is, maar het downloaden van muziek en films is in nederland geen misdrijf. Het is zelfs bij de wet toegestaan.
Er wordt wel aan de weg getimmerd om dat te veranderen, maar vooralsnog is het legaal. Alleen software, van welke aard ook (console, telefoon/handheld, PC, etc) is wel illegaal als het gaat om gelicenceerde software.
Dit komt waarschijnlijk ook weer omdat TS waarschijnlijk een Belg is, en ze daar andere regels hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ThinkPadd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:36:
[...]

Dit komt waarschijnlijk ook weer omdat TS waarschijnlijk een Belg is, en ze daar andere regels hebben :P
True true :+ gekke belgen.... :P
Anyway, ik vind dat de enquete geschrapt moet worden en herschreven voor twee verschillende landen.
In de huidige vorm klopt het gewoon niet en lijken me de statistieken verre van representatief.

Sowieso ook al om dergelijke mainstream vragen te stellen aan een grote stapel nerds... Joh, die downloaden praktisch allemaal.
Zou een percentage van dicht tegen de 100% aan komen van downloadende mensen, die het allemaal zelf doen en niet uitbesteden aan een kennis. Lijkt me sterk dat elke nederlander dat doet, gezien de vragen die ik met regelmaat krijg om even "iets te regelen".

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58

D4NG3R

kiwi

:)

Ik vind het een beetje raar dat er overal staat 'Illegaal gedownload'

AFAIK is het nogsteeds legaal om gekopieerd materiaal te downloaden in NL... Dat het niet word gewaardeerd is wat anders.

Desalnietemin heb ik hem wel ingevult

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal is doornomen. Weet dat er fouten instaan, maar het was echt kutsoftware. Had dit eerder (voor ik al een 100-tal man had) afbreken en moeten herstarten via een andere tool.

Datalimiet heb je in BE inderdaad vaak, maar in NL niet, vul dan gewoon > 100GB in.

In BE is piraterij een zeer rare regeling, hangt af van wat je download en voor wat het gebruikt wordt, weet dat het in NL mag, maar hangt ook af van bepaalde dingen (volgens het boek "de gameindustrie").
Enfin, heb mijn best proberen doen met de enquete en heb pilootstudie + vragenronde bij de docent gedaan en die melde dat het wel OK zat.

Bedankt voor de ingevulde exemplaren tot nu toe!
Als er vragen zijn ivm met diploma, shoot!

En ja wat, Nederlanders zijn vriendelijk en maken tijd, plots mijn statistieken terug de hoogte in. Merci!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 10:25

Flotter

Pelipper!

Ook ingevuld :)

Drop je de resultaten hier ook wanneer je klaar bent?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:05
Flotter schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:59:
Ook ingevuld :)

Drop je de resultaten hier ook wanneer je klaar bent?
Inderdaad.
Ben wel benieuwd naar de resultaten.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jop, zal ik doen. Maar dat analyseren neemt nog een tijdje in beslag.
Zodra ik 300 man heb wil ik wel al enkele resultaten die ik op de eerste oogslag kan maken meegeven, voor de andere zal ik beetje moeten knutselen en grafiekjes moeten maken :).

Tot nu toe zijn de resultaten wat ik had verwacht (die dat ik zo kan analyseren natuurlijk :)).
Maar zodra ik af ben meld ik ze hier!

Zijn er trouwens nog gekende fora in België/Nederland? Dan kan ik het daar ook nog droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Ik mis bij veel vragen de keuze: Ik download niet ;) Bij deze de enquête ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:05

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 22:08
ingevuld :)

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:32
Ik heb hem ingevuld. Duurt gelukkig niet heel lang.

Veel succes er mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Vragen niet ingevuld, neem de tijd om een fatsoenlijke enquette te maken dan neem ik de tijd om hem fatsoenlijk in te vullen. Overigens een hoop gelul van de koude grond zeg. Alleen bij je intro alleen al bah bah.
Met de volgende enquête wil ik controleren of piraterij effectief zoveel invloed heeft op de verkoop van films, games en muziek als altijd gezegd en geschreven wordt. Ik wil met dit onderzoek nagaan of er een significant verband is tussen het downloaden en het kopen/huren van muziek, games en films.
Wetenschappelijk onderzoek op MBO niveau ftw.
Met alle respect, maar je zit echt volgens mij gigantisch te lucht fietsen en gebakken lucht te verkopen. Nu heb ik zelf ook wat onderwijs instellingen van dichtbij gezien en bij sommige draait het alleen maar om gebakken lucht verkopen. Maar dit doet wel echt goedkoop aan. En hoe kan je zoiets controleren met zo'n simpele enquette? Daarnaast welke bronnen gebruik je? Het is gewoon eigenlijk prul.
Maar veel succes ermee

Overigens is het de bedoeling enquettes vraagstelling zo te formulieren dat de personen die ze invult NIET geleid worden naar een bepaald antwoord, de meerderheid van jouw enquette voldoet hier niet aan. Erg suggestieve vragen overal, objectiviteit trek ik ook in twijfel en schijnt er nou ook nog politieke kleur door?
Maar goed het is mijn eindwerk niet, dus nogmaals veel succes ermee hoop dat je er iets mooi van kan maken(luchtkastelen kunnen toch prachtig zijn)

[ Voor 18% gewijzigd door Postius op 05-05-2011 15:38 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slecht opgezette enquete, je kan hier gewoon te weinig conclusies uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:13:
Allemaal is doornomen. Weet dat er fouten instaan, maar het was echt kutsoftware. Had dit eerder (voor ik al een 100-tal man had) afbreken en moeten herstarten via een andere tool.
Sorry hoor, maar taal- en spelftouen schuif je toch niet op de tool af? Net zo min als je dat kunt doen voor de slechte opstelling van je vragen. Als een leerling met dit onderzoek bij mij aan zou komen zou het gewoon een onvoldoende zijn. Er druipt van alle kanten vanaf dat je dit in één avondje in elkaar gedraaid hebt.

Maar goed. Nogmaals, succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

51 Downloadt u sinds het gebruik van deze platformen minder? (het gaat hier over de producten die illegaal via internet verspreid worden of die zonder toestemming van de auteur gekopieerd worden)
Welke platformen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 09:40
Heb de enquete ingevuld. Het moge al duidelijk zijn dat er de nodige verbeter punten bij deze enquete gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:27:
[...]

Sorry hoor, maar taal- en spelftouen schuif je toch niet op de tool af? Net zo min als je dat kunt doen voor de slechte opstelling van je vragen. Als een leerling met dit onderzoek bij mij aan zou komen zou het gewoon een onvoldoende zijn. Er druipt van alle kanten vanaf dat je dit in één avondje in elkaar gedraaid hebt.

Maar goed. Nogmaals, succes ermee.
Blijkbaar spellen Nederlanders en Belgen dan anders, buiten een stuk of 4 taalfouten heb ik er niet veel gevonden en dat geef ik toe, had een paar keer moeten controleren. Als er meer zijn, mijn excuses.

Er zijn inderdaad verbeterpunten vatbaar, maar ik ga er ook van uit dat ik dit wel zal leren op termijn, het is mijn eerste enquete die ik grootschalig verspreid.
De voorgaande.

Over vraag 13: sla de optie dan over, maar dan is in "theorie" alle vragen overbodig :).

En nogmaals, mijn excuses voor de fouten die er gevonden worden, ik ben geen "perfectionist" en dat is misschien mijn fout van rap te laten nalezen en zelf veel te vluchtig na te kijken.

Btw.: vul ze aub zo volledig mogelijk in en begin er niet op te kladden, want dat brengt bepaalde dingen uit evenwicht => bv mensen die leeftijd 9999 invullen of 3E6B ofzoiet.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 22:08
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:56:
slecht opgezette enquete, je kan hier gewoon te weinig conclusies uittrekken.
Zeiken om het zeiken, zoals wel meer mensen dat hier doen.
De mate waarin de topicstarter conclusies kan trekken uit de enquête is voor jou toch volkomen irrelevant.
onderbouw je mening eens voordat je onzin uitkraamt.

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bartjeuhz schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:29:
[...]

De mate waarin de topicstarter conclusies kan trekken uit de enquête is voor jou toch volkomen irrelevant.
Ik deel die mening, en zal die eens onderbouwen.

Maakt het uit of je een creditcard hebt? Alsof mensen met een creditcard (of gebruik mogen maken van iemand anders) niet downloaden?

Voor elk platform komen de zelfde vragen terug. Ik game niet, dus ik meer dan de helft overslaan.

Ik download enkel muziek en films, en muziek voor op de mp3-speler staat er niet tussen, terwijl alles wel zo goed als afzonderlijk vermeld staat.

Het netto inkomen... Dan hebben we het over het inkomen waar alle vaste lasten nog vanaf moeten. De een heeft hogere lasten dan de ander. Al zou het me niets verbazen dat de lage inkomens meer downloaden. Want ipv dat je die game van een tientje koopt, haal je nu beltegoed, en download je die game.

Ik vond het niet echt een goeie enquete, zeker omdat er per platform de vragen terugkomen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 12:29
Ingevuld, ik denk alleen niet dat je heel veel aan de resultaten zult hebben. Ik weet niet of je ooit les hebt gehad over het fatsoenlijk opzetten van een enquete (ik gok van niet), want uit deze resultaten zul je niet veel wijs worden denk ik (ook zijn het er veel en veel te veel voor jouw onderzoek).Maar succes ermee we lezen het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:25
Ingevuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeuhz schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:29:
[...]

Dus alle boeken over kwantiatief onderzoek en het opzetten van enquêtes zijn onzin? Leuk om de openhaard mee aan te steken? Je suggereert hier niets anders dan dat slechts de ontwerper van de enquête iets kan zeggen over de vraag of de vraagstelling en opzet wel juist is. Dat is natuurlijk lariekoek. Er zijn zat beginselen voro het opzetten van een gedegen onderzoek waar je je aan dient te houden. Er vanuitgaande dat de TS daadwerkelijk wil onderzoeken wat hij in de inleiding aangeeft, is de enquête slecht opgezet. Dat vermoeden wordt alleen maar bevestigd door de taalkundige vormgeving.
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:02:
[...]

Blijkbaar spellen Nederlanders en Belgen dan anders, buiten een stuk of 4 taalfouten heb ik er niet veel gevonden en dat geef ik toe, had een paar keer moeten controleren. Als er meer zijn, mijn excuses.

Er zijn inderdaad verbeterpunten vatbaar, maar ik ga er ook van uit dat ik dit wel zal leren op termijn, het is mijn eerste enquete die ik grootschalig verspreid.
Excuses zijn niet nodig - ik voel me niet beledigd doro een slecht opgezette enquête. Wat ik aan wilde geven is dat jij degene bent die dit als werkstuk/paper/onderzoek moet gaan inleveren. In dat kader raadde ik je aan (en dat doe ik nog steeds) om deze enquête stop te zetten en even rustig na te denken, onderzoek te doen en eventueel met je docent te overleggen. Want je kunt je enquête niet aanpassen nadat je hem hebt afgenomen én je bent gebonden aan de antwoorden die je gaat krijgen. Ik weet overigens niet wat je uberhaupt met 50 vragen gaat doen (ga je een regressieanalyse uitvoeren? Dat wordt nog leuk met 50 van zulke vragen! - zelfs als je ze alleen in een tabel zou knallen en geen BI's zou gaan berekenen is het nog een, onnodig, hels karwij om daar een fatsoenlijke uitleg aan te geven).

Overigens zitten er wel meer dan 5 fouten in had ik het idee en daarnaast is het feit dat dit je eerste keer is geen excuus om niet vooraf goed onderzoek te doen. In tegendeel: als dit je eerste keer is overleg je dus met je docent, lees je er een boek over en kijk je eens naar vergelijkbare onderzoeken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overleg heb ik gedaan met de docent, maar die melde mij dat het wel goed zat, het was gewoon ontzettend lang, maar hij zei: 'als je die info nodig hebt, dan kan je het niet laten vallen'.

Had inderdaad moeten vergelijken met andere onderzoeken, maar veel kan ik niet vinden rond dit onderwerp qua onderzoeken, maar dit is geen excuus. Zal is zien wat ik kan doen. Nog is mailtje sturen naar de docent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google eens op "onderzoek downloadgedrag". Dan krijg je een enorme lijst aan onderzoeken - zowel door studenten/scholieren als wetenschappelijk onderzoek. Met vergelijkbare engelse zoektermen zal je nog wel meer kunnen vinden. Kijk, als je docent het prima vindt (ik weet niet wat een 'eindwerk' precies inhoud en of het bijv. alleen voor een middelbare school is) dan moet je je niet teveel zorgen maken. Daarnaast is een goede tip je onderzoeksdoelstelling goed af te bakenen. Met die 50 vragen kan je over zóvéél dingen wat zeggen - dat lijkt mij niet de bedoeling. Misschien wil je wel alleen onderzoeken hoeveel mensen downloaden, of jongere mensen misschien meer downloaden dan ouderen. Of er een correlatie bestaat tussen inkomen en download gedrag, etc. Met slechts een paar van dat soort vragen kan je al een vrij uitgebreid onderzoek met theoretische onderbouwing schrijven.

Uiteindelijk is het een leerervaring en is het dus - bij een eerste onderzoek - helemaal geen ramp als een enquête zoals deze opnieuw uitgezet moet worden. Het wordt problematischer wanneer je een tijdslimiet hebt, of wanneer je je richt op een zeer beperkte groep mensen (en je dus twee keer dezelfde enquete onder dezelfde mensen omet verspreiden).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga is overleggen met de docent, heb net een mailtje gestuurd.
Zal nog eens een nieuwe lijst opstellen die beknopter en effectiever is. Misschien zoek ik iets te ver en wil ik iets teveel gegevens verzamelen waardoor ik de enquete niet genoeg afbaken. Bedankt voor je kritiek/tips.

Het is gewoon niet echt aangenaam als je na 'vrij veel moeite' moet horen dat je alles omver mag werpen en terug achter de bureau mag kruipen om te hertokkelen.

Wss ga ik hem herbeginnen, maar haal ik uit deze enquete ook enkele gegevens.
En oproep aan een aantal mensen: stop met belachelijk doen en constant zever gegevens in te vullen zoals leeftijd 9999999 of gezinsleden 99999, die worden gewoon gewist en dank u voor de lage humor.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 14:53 ]

Pagina: 1