Ik heb al een jaar of twee een club-3d HD 4870 OC 512MB en vanaf het begin heb ik al dat hij niet stabiel loopt op zijn standaard frequenties van 800 MHz (core) / 950MHz (geheugen) . Meteen terug gestuurd naar de winkel natuurlijk, maar die zeiden dat de kaart bij hen zonder problemen werkte. Uiteindelijk maar opgegeven, de core naar 775MHz terug geklokt en sinds dien draait die wel stabiel.
Maar vorig jaar heb ik er een tweede club-3d HD 4870 OC 512MB gekocht en nu draaide ik van de week furmark om te kijken of crossfire het deed, en daar zag ik dat de vcore van de 'nieuwere' van de videokaarten 1,263v en van de videokaart die ik vanaf het begin heb maar 1,083v is.
Dus ik het bios van beide kaarten uitgelezen, met GPU-Z en RBE, en nu zijn die nogal verschillend.
Bij de kaart waar de vcore op 1,083v blijft staan zit een 'Power saving for notebooks...' modus in
, waar het voltage op 1,083v staat en een 'accelerated 3d' modus waar het voltage op 1,263v staat.
Blijft mijn videokaart nu in een power save modus hangen en komt het daardoor dat hij niet stabiel op stock frequenties draait? Of leest Furmark de vcore niet goed uit doordat hij van vcore voltage wisselt?
Plaatje van het bios en de power save mode:

Alvast bedankt,
Bart
Maar vorig jaar heb ik er een tweede club-3d HD 4870 OC 512MB gekocht en nu draaide ik van de week furmark om te kijken of crossfire het deed, en daar zag ik dat de vcore van de 'nieuwere' van de videokaarten 1,263v en van de videokaart die ik vanaf het begin heb maar 1,083v is.
Dus ik het bios van beide kaarten uitgelezen, met GPU-Z en RBE, en nu zijn die nogal verschillend.
Bij de kaart waar de vcore op 1,083v blijft staan zit een 'Power saving for notebooks...' modus in
Blijft mijn videokaart nu in een power save modus hangen en komt het daardoor dat hij niet stabiel op stock frequenties draait? Of leest Furmark de vcore niet goed uit doordat hij van vcore voltage wisselt?
Plaatje van het bios en de power save mode:

Alvast bedankt,
Bart
[ Voor 3% gewijzigd door BartKers op 02-05-2011 21:05 ]