rotte laptop

Pagina: 1
Acties:

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:40
heb 1 november een laptop (ASUS F7400) gekocht, prachtig ding (demomodel) specs:

--------------------
celeron 400
14,1" tft
4mb grafische kaart met mpeg decoder
6gb hdd
96 mb geheugen
dvd drive
com+parallel+game/midi (handug)
lion batterij
floppy/derest
---------------
Dit alles voor f. 5000,- incl.

Na aankoop bleek al dat de hd maar 4 gb was :(. Voor de rest deed het ding het perfect, 98 / 2000 multiboot, office, visual studio e.d.
Na veel gezeik wilden ze er wel een andere hd inzetten, toen dacht ik zet er maar gelijk een 10gb in 8-) voor 470 piek extra :|
Toen begonnen de probs... installatie van touchpad etc. -> Ongeldige bewerkingen. Ik kon office niet meer installeren, 2000 gaf Config_Initialization_Failed, er was niet mee te werken.. Het enige wat wel werkte waren mijn dvdtjes 8-). Heb het systeem al vele keren teruggebracht. Heb zelfs intussen al een nieuw systeem gekregen, waarbij ze de 10gb overgezet hebben in de nieuwe.

Kreeg ook al het probleem dat het ding geheel niet meer aan te krijgen was tenzij je met een paperclip een paar minuten het ding ging resetten..

Nu heb ik vanmiddag een 6gb hd gekregen maar het kl.teding werkt nog niet :( Er zijn al 4 maanden voorbij maar ik heb nog steeds geen werkend systeem

Nu is mijn vraag wat moet ik nu doen? Kan ik mijn geld nog terugvragen? of moet ik het ding een paar weken kwijt zijn om het naar asus te laten sturen ?
Ik kan het geld best wel goed gebruiken want ik heb nog geen moment gehad waarop ik rustig met laptoppie op schoot voor de tv uren kon maken teneinde het ding terug te verdienen.
En dan kan die dvd speler ook nog eens heel slecht gebrande cd's lezen

Kan ik mijn volledige bedrag terugkrijgen? Want ik heb wel binnen 8 dagen (binnen 1 dag) geklaagd

Kan ik voor dit bedrag nu ook nog zo'n redelijk systeem kopen?
Dvd/3d kaart heb ik niet nodig maar veel geheugen is wel lekker, en midi interface bevalt me ook wel

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Lijkt me dat dat schootpjoetertje gwoon meot werken. Ik weet niet of je het geld kunt terugkrijgen maar een vriend van me is dit dus wel een keer gelukt (geen laptop trouwens, maar het beeld bleef maar trillen wat d'r ook veranderd werd, heel raar)
....dit overigens wel met behulp van (dreiging met??) een advocaat >:)

En dat dus ook maanden na aankoop....

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Hmm... ik had ook eerst een vrij goeie indruk van Asus laptops (o.a. door de looks) maar nu ik ze (ook F7400s trouwens) in de praktijk hebt meegemaakt (lees: door collega's gewoon regelmatig gebruikt onderweg) kan ik alleen maar tot de volgende conclusie komen: WAT EEN KUTDINGEN.

Ten eerste blijken ze niet bepaald stevig. Ik heb er al 1 terug moeten sturen vanwege een barst in het scherm, 2 kapotte harddisks en 2 keer dezelfde laptop vanwege de aan/uit schakelaar die lam was geworden. Komt nog eens bij dat de support door de officiele NL importeur (ISL in Venlo) ronduit KLOTE is. Zelden zo'n stelletje lamzakken meegemaakt.

Met andere woorden: voor mij geen Asus laptop meer tot ze iig iets aan de support doen.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

ik zou gewoon 2x dat ding ter reparatie aanbieden, en dan in jou geval, indien dan nog steeds niet gemaakt, geld terug.

ik heb een minidisc r55 gekocht, en die bleek ook brak (wel pas na 8 maanden) en iedere keer opsturen en dan als lam antwoord van sony "er is niets mee aan de hand, hoort naar behoren te werken want wij kunnnen niets vinden". Nou, 2x opgestuurd, daarna een nieuwe gevraagd.

Mijn tip: blijven teruggaan en iedere keer om je geld gaan zeuren en anders idd. met een advocaat langsgaan/dreigen!

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Waarom je geld terug? Hebben ze in die winkel geen andere Notebooks? Misschien kan je zeggen dat hun je Asus opsturen en dat ze dat dan verder maar gaan regelen met de fabrikant/leverancier en dat jij een andere (nieuwe) neemt, eventueel met wat bijbetaling. Als dat mogelijk is dan heb je voor dat geld nu nog een mooiere/snellere dan dat je op 1 november vorig jaar had... Bij welke winkel heb je hem trouwens gekocht? Succes in ieder geval.