Platforminfo aan het einde van reviews

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 03:54
Nu al zo vaak gehad: ik lees een review, om er aan het einde van de review achter te komen dat de betreffende game alleen op playstation/xbox of iets anders wat ik niet heb uitkomt. Review voor niks gelezen.

Nu dacht ik bij reviews: Hands-on: Driver: San Francisco slim te zijn en eerst de tabel bij de conclusie te lezen. Daar staat PC bij, dus ok lezen maar. Helemaal lekker gemaakt, wat staat er dan in de laatste twee zinnen?
Hoewel de definitieve systeemeisen nog niet bekend zijn, is al wel duidelijk dat de pc-versie van Driver: San Francisco een constante internetverbinding nodig heeft om te kunnen worden gespeeld. Deze vorm van beveiliging gebruikte Ubisoft eerder voor onder meer Assassin's Creed 2.
..weer een review voor niks gelezen!

Waarom kan dit soort (platform, online/offline, drm) informatie, die bepalend is het voor het wel/niet willen lezen van een review, niet aan het begin worden geplaatst? Of anders in het blok aan de zijkant ofzo. Want iedere keer eerst de conclusie van een review lezen voor die essentiële info is eigenlijk ook een beetje raar.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-02 11:11

Tweakjur

Redacteur
Wij zijn van mening dat het hier gaat om een uitzondering. We vermelden de platformen waarop het spel beschikbaar is. Dat doen we inderdaad op veler verzoek aan het begin van elke review en preview. Of er wel of geen drm-protectie op een game zit, en hoe die in elkaar steekt, verandert niets aan het feit dat het spel op pc beschikbaar is. Het spel is gewoon beschikbaar voor jouw platform, wat dus ook vermeld staat aan het begin. Als je besluit het spel niet te willen hebben vanwege zijn drm-beveiliging, dan is dat jouw afweging.

Als zo tegen drm bent, dan is dat natuurlijk aan jou, maar we gaan lezers niet waarschuwen dat het om een op die manier beveiligde game gaat. (niet in de laatste plaats omdat dat LANG niet altijd van tevoren bekend is, en ook omdat we lang niet altijd een pc-versie hebben om te testen).

Je zou, in plaats van je ongenoegen uitspreken over de manier waarop wij je de informatie geven, er ook bij stil kunnen staan dat het wel fijn is dat we het überhaupt hebben vermeld in de preview. Er zijn zat partijen die dat niet melden, of pas bij de review.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 03:54
JJJur schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:12:
Het spel is gewoon beschikbaar voor jouw platform, wat dus ook vermeld staat aan het begin.
Euh, nee? Waar dan?

edit:
Of dat moet je dan uit de categorieën halen ofzo? Pas nu ik ernaar ga zoeken valt het me op, daar zal je dan wel op doelen?
Als je besluit het spel niet te willen hebben vanwege zijn drm-beveiliging, dan is dat jouw afweging.
Je weet best dat dat voor meer mensen een afweging is. Anders zouden jullie het zelf ook niet vermelden in de review. Maar het is tamelijk zuur om dat helemaal op het einde te doen nadat je helemaal lekker bent gemaakt.
Als zo tegen drm bent, dan is dat natuurlijk aan jou, maar we gaan lezers niet waarschuwen dat het om een op die manier beveiligde game gaat.
Hebben jullie bij deze (p)review anders wel gedaan. Dus, jawel, daar waarschuwen jullie wel voor (en ben ik jullie ook dankbaar voor, en zelfs nog dankbaarder als dat ergens aan het begin kan ipv. helemaal op het einde ;)).

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 03-05-2011 22:56 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®