Groene vlek centraal in nieuwe Samsung PX2370, geval RMA?

Pagina: 1
Acties:

• Shurdus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2024
Vorige week bestelde ik bij Azerty een nieuw scherm, de Samsung SyncMaster PX2370. Nu is dit op zich een prachtig scherm en ben ik er best blij mee, alleen er is één ding wat mij dwars zit.

Midden op het scherm zit een groene vlek, die alleen zichtbaar is indien dat deel van het scherm vrijwel helemaal donker moet zijn. Eerst viel het mij dan ook niet zo op dat daar een soms zichtbare vlek zit. Bij het kijken van films heb je echter tussen scenes van die momenten waarbij het zichtbaar is, en bij donkere scenes zie je het dus ook. Bijgaand heb ik een foto toegevoegd, zodat jullie kunnen zien waar ik het over heb.

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/5348/20110501232918.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Nu heb ik Azerty hier een vraag over gesteld, en zij zeggen alleen maar dat ik het scherm op moet sturen, en dat ze het misschien vervangen indien het een defect is. Nu ben ik natuurlijk sterk afhankelijk van hun deskundige mening of dit een defect is of niet, dus hier kan ik net niks mee. Met het beantwoorden van vragen zijn ze waanzinnig snel bij Azerty, maar ik krijg alleen knip-en-plak-antwoorden aangaande hun procedures op mijn vraag. Kijken wat mijn vraag is komt niet echt op bij die mensen daar in Raalte, althans niet bij hun RMA mensen. Beetje jammer.

Nu is mijn vraag dus aan jullie, als kenners, of dit een gevalletje RMA is, of dat dit bij dergelijke schermen normaal is en ik dit zal moeten accepteren.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-02 17:02
Ik ben geen kenner, maar dit lijkt mij zeker niet de bedoeling en ik zou het scherm dan ook terugsturen. Misschien kan het nog als doa als je lief bent aan de telefoon?

In onze kantoortuin met + 200 schermen heb ik in ieder geval nog nooit zoiets gezien.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 03:33
Zo'n groene vlek is idd niet normaal(ikzelf ook nooit eerder gezien bij zowel duur als goedkopere schermen), zou hem zeker rma sturen, dat het niet echt zwart is ok maar groen hoort niet.

[ Voor 16% gewijzigd door devil-strike op 02-05-2011 17:57 ]

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Volgens mij gaan ze bij Azerty echt niet moeilijk doen of een eventuele RMA van dit scherm, het defect lijkt mij duidelijk aantoonbaar.

Gewoon RMA aanvragen is mijn devies.

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
Zit je noet nog binnen de 7 dagen van de wet koop op afstand? Dan gewoon terugsturen en nieuwe bestellen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
Dat lijkt mij een ernstig geval van backlightbleeding waar het niet hoort, of die monitor heeft druk op die plek gehad...

Gewoon terugsturen ter vervanging, dit mag je toch wel een defect noemen.

• Shurdus
Mja heb het scherm uit de verpakking gehaald en neergezet, er heeft geen druk op gestaan bij mij...

Duidelijk verhaal, denk dat ik Azerty ga benaderen voor RMA.

Edit: het valt mij nu op dat ik ook in games als left4dead, waarbij de lobby goed donker is, last heb van deze vlek centraal in het scherm. Dit is zonder meer niet goed, en het is ook erger dan ik eerst in de gaten had.

[ Voor 40% gewijzigd door Shurdus op 02-05-2011 20:39 ]

• Shurdus
Yay, net een reactie gekregen van Azerty, en ze beamen wat jullie ook zeggen. Ik wilde dit nog even vermelden, omdat dit wel zo eerlijk is. Ten tijde van de eerste post was ik namelijk niet erg tevreden, maar inmiddels lijken ze dit toch keurig op te pakken. :)
Pagina: 1