Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Waanzinnig mooie bokeh van de 3e foto! .. Mooie plaatjes
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers, 1 en vooral 3 is waanzinnig. Nummmertje 2 en 4 verbleken hier een beetje bij en vallen m.i. een beetje uit de toon.
Ga ook voor 1 en 3. Vooral 3 super bokeh!
2 springt er niet echt iets vanaf. 4 kan net maar vind ik niet heel speciaal.
2 springt er niet echt iets vanaf. 4 kan net maar vind ik niet heel speciaal.
Prachtige reeks, wat een fijn zacht bokeh verloop zeg, vooral bij 4. Waanzinnig!
De bokeh bij 3 ziet er goed uit, toch mis ik bij alle foto's spanning. Er is denk ik te veel te zien op de foto (overzichtfoto's). Wellicht de volgende keer kiezen om meer voor detail te gaan en de rest aan de verbeelding over te laten van de kijker?
Iedereen bedankt voor comments - kan voorlopig weer even vooruit met oefenen. Lijkt erop dat de lens op zijn mooist is als hij flink ver is uitgeschoven (wat ook wel te verwachten was). Bij #4 ging het om het licht op het beeldje, maar misschien had ik moeten proberen de achtergrond in de nabewerking wat los te halen met een Gauss-filter? Meer afstand en een langer brandpunt was nl. geen optie. @YSK - zal eens kijken of ik me nog meer op details kan concentreren, dacht dat het met #3 al een beetje in die richting ging.
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Pagina: 1