Toon posts:

Laptop keuze, te veel.

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Hier op tweakers heb ik een lijst gemaakt met eisen aan een laptop die ik graag wil kopen:

http://tweakers.net/price...PiS3CV653Qf7WcAGGYSffX9Q0

Het enige probleem is dat er een flink prijsverschil tussen allen zit en ik weinig verschil in specificaties zie. Kan iemand mij helpen met een keuze maken? Of in ieder geval zeggen welke niet te kiezen?

Thanks!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 15:28 ]

Verwijderd

Je hebt monitor beperkt tot 15". Er zijn ook enkele interessante 17" laptops bij.

Wat is verder belangrijk? Gewicht (kan je met vergelijken makkelijk vinden). Accu? (vaak even zoekwerk op site fabrikant)

bekijk dit eens: http://tweakers.net/price.../496/282013;281715;280117

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12 23:02
Er zitten veel dezelfde types tussen. Dat zijn dus minimale verschillen.
Als je enkele producten met elkaar vergelijkt, zie je die verschillen naast elkaar. Dan kun je daarop bepalen wat je voorkeur heeft. B.v. een i7 ipv i5, grotere resolutie, etc.

Op het laatste moment kom je tot een aantal producten die aan al je eisen voldoen.
En dan is de keuze aan jou!
;)
spoiler:
iene, miene, mutte .....

let the past be the past.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, moet het persé Asus zijn? Als je naar die CPU kijkt en het geheugen type (wat DAT er toe doet weet ik niet, zolang die CPU z'n bandbreedte maar haalt) kijkt dan zal ik ook zeker andere merken overwegen.

Een ding zeg je niks over, en dat zijn dingen die ik toch belangrijk vind bij laptops:

* Resolutie: De meeste laptops hebben een resolutie waar amper mee te werken valt
* GPU: speel je spelletjes?
* Budget: tot €800

Persoonlijk als codeur/student vond ik méér dan 768 pixels in de hoogte een must. En dat heeft mij gedreven naar de Dell XPS15: draagbaar en fullHD voor zo'n €799.

En er is een topic over, inmiddels alweer het vierde deel in de serie: [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 4

Ik zat in een schuitje net als jou, maar me beperken tot één merk heb ik niet gedaan. En wat specifieker zijn in je eisen. Ik kan me voorstellen dat je GPU niet belangrijk vind omdat je kantoorwerk o.i.d. gaat doen, maar dan is scherm JUIST weer belangrijk!

En om dan vervolgens in pricewatch klakkeloos een "min/max" prijs voor een systeemaanzetten is sowieso een dooddoener, zeker als je "zelf samenstel" systemen niet meeneemt. Valt jou ook op dat je van dezelfde Asus laptop een stuk of 5 configuraties hebt weergegeven? Misschien zijn er meer samen te stellen, misschien is er wel een kortingsbonnentopic! (zo had ik 10% van mijn Dell af).

[ Voor 16% gewijzigd door Umbrah op 02-05-2011 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil inderdaad Asus, een Sony Vaio voldoet ook, maar ik wil absoluut geen Packerd Bell, Acer of Dell.

Verder, speel ik wel eens spelletjes, maar dat zullen geen grafisch hooggerepen spelletjes zijn, dus dat valt te verwaarlozen. Ik wil inderdaad gewoon 720P+, dit moet zowel het beeldscherm als de videokaart ondersteunen. Ik zal de laptop gebruiken voor Videobellen, youtube, msn, browsen, schoolwerk en waarschijnlijk ook nog grafisch bewerken (Photoshop + Adobe Aftereffects).

Budget inderdaad maximaal 800, maar liefste onder 700 euro.

Het is voor mij gewoon belangrijk dat hij betrouwbaar is, niet te lomp en dat ik de maximale specs heb voor mijn geld. Laptops met dezelfde specs schelen soms nog steeds 50 euro, wat belachelijk lijkt in mijn ogen.

Hij moet snel en fijn werken. Al deze laptops zijn prima, maar misschien is er nog iets wat ervoor kan zorgen dat mij kan helpen.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Is er een rede waarom je alleen Asus of Sony wilt? Want de XPS 15 met Full HD scherm lijkt perfect aan jouw eisen te voldoen.

Verwijderd

Topicstarter
Met name slechte reviews van Dell laptops weerhouden mij van het kopen van een Dell, na lang gezocht te hebben komen Asus en Sony toch het beste uit. HP is ook weinig aan op te merken. Maar dat is mijn ervaring.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:45

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is dit een goede?

Een 2e generatie i7 processor voor slechts 740

pricewatch: Asus K53SV-SX174V

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 09:19
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:04:
Met name slechte reviews van Dell laptops weerhouden mij van het kopen van een Dell, na lang gezocht te hebben komen Asus en Sony toch het beste uit. HP is ook weinig aan op te merken. Maar dat is mijn ervaring.
Volgens mij zijn de Dell XPS 15 en 17 al tweemaal uitgeroepen tot de beste laptops in de best buiy guides, dus waar haal jij de slechte reviews vandaan dan?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Slechte reviews? De Dell XSP15 wordt juist erg positief ontvangen en klinkt precies in je straatje qua werk. Ik denk dat als je zegt: "schoolwerk" en "af en toe Photoshop + Adobe Aftereffects" dat je de resolutie heel erg gaat missen. 1920*1080 is heerlijk. Paar reviews van de Dell XPS15:

http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.51186.0.html
(notebook check met i5 2410, GeForce 540 en 1080P Wide Gamut scherm)
http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge
(anandtech met i7 2630, GeForce 540 en 1080P Wide Gamut scherm -- goede accu test!. Hint: het is niet wat je zou verwachten van zo'n laptop)
productreview: Dell XPS 15 L502X review door Umbrah
(mijn eigen review, objectief geschreven vanaf de eerste dag dat ik hem heb. Leuke foto's van lieve katten die helpen met installatie laptop).

Asus en Sony zijn degelijk, maar de service van Asus heeft mij een MSI moederbord doen kopen. Hoewel ik één persoon ben in een poel van veel personen en de negatieve verhalen komen vaker boven dan de positieve, immers: negatief is nieuws, positief is gewoon. Sony vind ik gewoon te duur voor wat je krijgt, dan kun je ook voor Apple gaan als dat je straatje is. HP? Plastic fantastic tenzij je >€1200 hebt.

Acer, Packard Bell en de Inspiron modellen van Dell, ik geef je gelijk. Maar dissen van Latitudes, XPS-en, Alienware en Lenovo vind ik... wow... fout. Haast net zo fout als zeggen: "ik hoef geen auto meer want ik heb ooit een lada gehad en die was rot".

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:04:
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Andersom geldt dat overigens ook. Daarnaast moet je ook meenemen dat bijvoorbeeld de garantie bij Dell XPS laptops vaak ontzettend goed is. Ook heb ik persoonlijk nog nooit slechte ervaringen gehad bij Dell, en als je de meeste topics in ogenschouw neemt, waarbij er geklaagd wordt, wordt dit vaak erg goed opgelost. Natuurlijk zullen er altijd mensen bij zitten bij wie het minder goed afloopt.

Overigens kan ik mijzelf nog een Tweaker herinneren, welke door eigen, lomp gedrag tot drie keer toe een nieuwe geluidskaart kreeg :9

Verwijderd

Topicstarter
Oke, stel dat ik fout zit over de Dells, dan alsnog zijn ze te duur in vergelijking met de Asus laptops die ik zojuist zag.

Ik betaal 670 euro en dan heb ik een lage i5 second gen, 768p beeldscherm, 525 Nividia, etc.

Wel 2 GB DDR3 meer, maar ik denk dat een processor belangrijker is?

Ik weet het ook niet precies hoor, ik handel enkel uit eigen ervaring en andere reviews.

Ik zeg niets over Lenovo en Alienware, daar heb ik geen ervaring mee. Veel mensen klagen gewoon over Dell, dus vandaar dat ik er eigenlijk al bang voor ben.

pricewatch: Asus K53SV-SX174V

Lijkt mij de beste keuze, maar heeft er iemand een betere keuze of heb ik iets over het hoofd gezien?

Verwijderd

10 mei komt in mijn lokale PC boer deze K53SV binnen (wel de i3 2310m variant en niet de i7).

Ik kan je daarna eventueel vermelden wat de bouwkwaliteit is etc, maar dit is ook een 768. Je kan eventueel een extern scherm kopen, maar dan verlies je de portabiliteit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:55:
Ik wil inderdaad Asus, een Sony Vaio voldoet ook, maar ik wil absoluut geen Packerd Bell, Acer of Dell.
Wat?

Je moet je niet richten op merken, en je moet sony ook zeker niet bij de "topmerken" indelen. 2 jaar geleden misschien, maar tegenwoordig staat sony bij mij op de laagste plaats vanwege de brakke laptops die ze keer op keer maken. En niet te vergeten de beroerde garantie omtrent productiefouten. ("nee meneer, dat valt binnen de gestelde specificaties").

Ook asus maakt brakke modellen (A6T, anyone?) en acer maakt af en toe ook een model wat ik het liefst aan iedereen aanraad, zeker hun thin&lights zijn de laatste jaren een klasse op zich.
Het is voor mij gewoon belangrijk dat hij betrouwbaar is, niet te lomp en dat ik de maximale specs heb voor mijn geld. Laptops met dezelfde specs schelen soms nog steeds 50 euro, wat belachelijk lijkt in mijn ogen.
Dezelfde specs ja, je vergeet de volgende verborgen dingen:
garantie
bouwkwaliteit
chipset
Moeite die de fabrikant heeft gedaan om het ding zo zuinig mogelijk te maken. Waarom denk je dat een u30JC 2x zo lang meegaat als een HP met 'dezelfde specs'? Daarom dus. En dacht je dat elke harde schijf van 500GB even snel was?

Ik ga dit topic sluiten, zoals je in *LET OP* - Wat moet ik kopen kunt lezen zijn losse topics als deze niet meer toegestaan. Gaat u hier verder: [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.