Toon posts:

Intel se440BX-3 bios vervangen met se440bx-2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn pIII 450 overclocken maar ik heb een Dell systeem met een Intel se440bx-3 moederbord en ik kan alleen een bios update halen bij Dell zelf. In deze bios is er geen mogelijkheid om de FSB in te stellen of wat dan ook.
Nou zag ik op de Intel site een biosupdate voor de se440bx-2 waar dat volgens mij wel kon.
Nou is mijn vraag is die ...bx-3 gewoon hetzelfde als de ...bx-2 maar dan speciaal voor Dell gemaakt met een andere bios en kan ik dan die ...bx-2 bios nemen?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Intel BIOS'en hebben nooit overklok opties, dus dat is zinloos!

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Staan er verder geen nummers op het board?
Als de features het zelfde zijn voor de rest
kan je het proberen(op eigen risico)
Ik heb het wel eens gedaan met een boardje van p.bell en dat ging goed dus.........

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Topicstarter
...uhm....ok, sloop ik hem dan als het fout gaat?
ik kan namelijk de enige jumper die ik heb op mijn board er af halen en dan zou ik in een soort mode komen waarbij ik met een recovery floppy iets zou kunnen doen zou ik dan mijn oude dell bios er weer kunnen opzetten?

in iedergeval bedankt voor het reageren.

p.s. ik ga proberen ff een plaatje te adden uit de documentatie van het board dat stond wel op de intel site...en daar staat op dat ik in theorie wel de processor speed zou moeten kunnen aanpassen (maar die optie is dus weg in mijn bios).

[code]

Afbeeldingslocatie: http://nld15.dyndns.org/se440bx-3.gif
[code]

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

een dell kun je niet overclocken mbv de fsb, die ligt namelijk vast.
als je een dell hebt, moet je eens kijken bij het delltalk forum. (te vinden op de website van dell, onder het kopje "service")