Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MS Project 2003] MS Project Viewer?

Pagina: 1
Acties:

• djdadevil
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-01-2020

djdadevil

sid: 133620

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben voor ons bedrijf op zoek naar een gratis (of lees Open Source) MS Project 2003 Viewer. Een die niks anders doet dan het tonen van een MS Project planning als er geen MS Project 2003 op de computer van de gebruiker staat (windows omgevingen). Het idee is dat er met projectleiders gewerkt wordt die werken in MS Project en maken daar ook hun planning in, nu willen opdrachtgevers o.a. voortgang kunnen zien en dat kan qua tijdsaspect prima in MS Project. Echter, hebben de opdrachtgevers geen beschikking over MS Project. Nu willen we ze toch inzicht geven in zo'n planning door gebruik te maken van een vieuwer. Echter, ik vind overal gratis viewers maar allemaal shareware en dus gelimiteerd tot een aantal taken. Is er iemand hier die ooit van zo'n gratis MS project viewer heeft gehoord? Daar zouden we enorm mee geholpen zijn.... Alvast dank.

Don't Stop That Body Rock, Don't Stop That Party!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ten eerste: misschien wil je het dan niet als Project file sturen, maar bijv als PDF of liever HTML. Dan is er geen extra tool nodig.

Verder: [google=opensource MPP viewer] suggereert er een paar, zoals http://open-tube.com/abso...-windows-linux-and-mac-os en die linkt door naar www.amiproject.com
Of je dat commercieel kan/mag gebruiken (en het vertrouwelijk blijft) weet ik niet: dat wil je even checken.

Of 'natuurlijk' OpenProj (bron: GoTsearch).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Nou het gaat niet om het toesturen van een MS Project bestand, het bestand wordt ontsloten in een i-frame op het intranet, dat is de bedoeling, aangezien opdrachtgevers niks anders zijn dan een andere afdeling binnen ons bedrijf. Vandaar dat we hen ook geen MS project licentie willen geven, dat is natuurlijk duurkoop. Amiproject is opzicht een goede, alleen ben ik bang dat als we dit downloaden er uiteindelijk toch geld gevraagd gaat worden (aangezien dit een gesloten beta betreft). Nu zit ik niet in een commerciele organisatie maar op een gemeente. OpenProj had ik zelf ook al op het oog, alleen daar heb ik de licentievoorwaarden nog niet van bekeken en weten we dus niet of we dat zomaar mogen gebruiken voor intern gebruik zonder restricties.... Als er nog andere suggesties zijn graag, ik bekijk ze allemaal.

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Update:
Er is inmiddels een werkbare MS Project Viewer gevonden:

Project Planner Reader 3.0

Nu heb ik een vervolgvraag, is het mogelijk om zowel deze viewer alswel MS Project 2003 te integreren met internet explorer middels een I-Frame? Dat de website dus gebruik maakt van de lokaal geinstalleerde software. Ik weet dat het met Word en Excel kan, maar kan het ook met MS Project 2003 en andere programma's?

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Kleine update:

Na nader inzien is het toch OpenProj geworden... vraag blijft wel hetzelfde, kan een MS project bestand in een I-frame getoond worden zowel met MS Project 2003 alswel OpenProj?