[Windows 7] SSD Formatteren voor OEM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babyolie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Beste,

Ik heb afgelopen jaar een pc in elkaar laten zetten door een bedrijfje. Hierbij heb ik ook gevraagd om een SSD en om daar Windows 7 op te laten zetten.
Ik kreeg toen een OEM Windows 7 64bit cd erbij gegeven en heb toen Windows 7 zelf op de SSD gezet.

Nu wil ik graag mijn ssd formatteren omdat ik heb vernomen dat je een OEM versie alleen met een lege schijf kunt installeren.
Echter vind ik niet zo snel een duidelijk document hoe ik een ssd moet formatteren en ik weet ook niet of ik dit met de OEM CD kan doen (als ik de setup start krijg ik alleen de keuze instralleren, ik heb dit niet geprobeerd via opstarten vanaf de cd)

Vroeger gebruikte ik altijd het programma killdisk op mijn harde schijven, maar ikw eet niet of dit mogelijk is bij een SSD.

Bedankt,

MVG,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gewoon de installatie starten en bij partitiemanagement de schijf formatteren :) Had je ook op Google kunnen vinden!

PS : Groeten doen we niet op GOT :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:24
Dit kan gewoon vanuit de windows installatie, als je moet selecteren op welke partitie je deze wilt installeren. Dat zou ik gewoon doen. (opstarten vanaf cd dan)

En een OEM installatie hoeft niet op een lege schijf, een OEM is gewoon een licentievorm. (nou ja, dan kan je dus zeggen dat het qua regels wel op een lege schijf MOET, maar vziw is er geen technische beperking zodat het alleen op een lege schijf KAN)

[ Voor 29% gewijzigd door maarud op 02-05-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babyolie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Oke dan ben ik verkeerd ingelicht, ga het nu proberen ^^

Bedankt!