Hulp bij localiseren opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjvdkamp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-12-2022
Hi all,

Zouden jullie we willen helpen met achterhalen wat er mis is met mijn PC?

Ding heeft altijd goed gedraaid, gisteren dubbelklik ik op een net binnengehaalde film, beeld bevriest compleet. (muis beweegt niet meer, wel beeld maar reageert nergens op.

Ik wil rebooten, maar dan doet hij ook niets meer. Scherm blijft helemaal zwart, ook geen BIOS oid. Kast geeft geen piepjes, verntilators blijven op volle kracht en hoor ook geen geratel van schijf.

Waar denken jullie het eerste aan? Heb de kast opengemaakt, alles uit/ in elkaar maar geen effect. Processor cooler zat redelijk vol met stof en het was een warme dag... zou het de proc zijn? Is er een manier waarop ik dingen kan uitsluiten?

Bij voorbaat dank,

Gert-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

Verder is het ook handig als we system-specs zouden weten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjvdkamp
O sorry even vergeten: Zit op mijn werk, dit is wat ik zo weet:
Mobo: MSI MS-7366
Proc: Core2 Quad Q8200
GrafKrt: NVIDIA GTS-250

Ben de troubleshooter aan het doorlezen.
Wat ik vooral afvraag is: als de proc is doorgebrand, krijg je dan wel iets van het Mobo zoals piepjes of iets op het scherm? Of kun je dat niet zo 123 zeggen?

Bvd GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:34
gjvdkamp schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:43:
O sorry even vergeten: Zit op mijn werk, dit is wat ik zo weet:
Mobo: MSI MS-7366
Proc: Core2 Quad Q8200
GrafKrt: NVIDIA GTS-250

Ben de troubleshooter aan het doorlezen.
Wat ik vooral afvraag is: als de proc is doorgebrand, krijg je dan wel iets van het Mobo zoals piepjes of iets op het scherm? Of kun je dat niet zo 123 zeggen?

Bvd GJ
Processor kapot = geen beeld en een hoop piepjes.
Processor een heel klein beetje defect: raar gedrag, (komt, buiten het overklokken om, nauwlijks voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjvdkamp
Aragnut,

Heb alles standaard gelaten, dus dat zou een moederbord het meest waarschijnlijk maken denk je? Hij heeft wel voeding want fan loopt.
Hmm... iets lastiger vervangen dan alleen een proc, denk dat ik hem toch maar weg breng dan.

Thanks!

GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59
gjvdkamp schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:59:
Aragnut,

Heb alles standaard gelaten, dus dat zou een moederbord het meest waarschijnlijk maken denk je? Hij heeft wel voeding want fan loopt.
Hmm... iets lastiger vervangen dan alleen een proc, denk dat ik hem toch maar weg breng dan.

Thanks!

GJ
Nog niet op de zaken vooruit lopen natuurlijk. Het is nog helemaal niet duidelijk dat het je mobo is.
Misschien geeft het mobo geen piepjes omdat er geen speakertje op aan gesloten zit ;) Bij diverse moederboarden moet je deze apart aansluiten.

Zoals eerder genoemd is de troubleshooter dé manier... En alleen lezen heeft dan helaas niet zoveel nut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjvdkamp
Heb de trouble shooter wel doorgelezen maar die gaat over allerlei mogelijke oorzaken, ik heb nu alleen een aantal symptomen. Hoopte obv van die symptomen een 'educated guess' te kunnen maken wat het de meest waarschijnlijke oorzaak zou zijn. Heb verder geen spare parts om uit te wisselen om zo te kijken wat het is.

Ding bootte tot gisteren altijd prima met een aantal piepjes, ga ervan uit dat de speaker niet tegelijkertijd is overleden met het andere onderdeel waardoor hij niet meer opstart.

So... als jullie zouden moeten gokken, waar zou je op inzetten? Hij doet nu helemaal niets, volgens de reacties zou hij bij proc, videokaart, geheugen wel iets moeten doen. (piepje, iets op scherm etc) dus dan zou het moederbord het meest waarschijnlijk zijn?

GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:34
moederbord voor 30 punten......

helaas is gokken niet echt een goede manier om dit soort problemen te achterhalen. Als je geen onderdelen hebt om mee te testen, kun je mogelijk met een 2de systeem testen uitvoeren (videokaart,voeding, geheugen etc).

Wat je nog kan proberen is alleen voeding aan moederbord (zonder processor etc.) let wel op dat je de pinnetjes van het moederbord niet beschadigd bij de processor socket. Zonder CPU of geheugen zou het moederbord moeten piepen (check de handleiding om dit zeker te weten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens. Om zekerheid te hebben moet je gewoon dingen uitsluiten. Als je op de gok dingen gaat vervangen riskeer je straks met minder geld en twee keer een goed onderdeel te zitten, terwijl je systeem het nog niet doet :o

* dion_b heeft zo na het overlijden van z'n Celeron 366 systeem een Celeron 433 erbij gekocht - jammer dat dat het niet was, die fout maakte ik 12 jaar terug ooit en doe ik niet nog eens

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjvdkamp
Ok klinkt logisch idd. Dan maar naar de compuboer op de hoek, zeer waarschijnlijk goedkoper dan trial& error met nieuwe onderdelen kopen.

Thanks iedereen!

GJ
Pagina: 1